• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

pakketwijziging ivm overname ziggo aanstaande?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TVL
  • Startdatum Startdatum
T

TVL

Op Totaaltv staat dat vanaf 2015 fasegewijs het netwerk van UPC en Ziggo gekoppeld worden. Daarbij zal het UPC zenderaanbod leidend worden. Dit betekent voor de huidige ZIGGO abonnee dat ze meer HD zenders krijgen (alle die UPC heeft), alle regionale zenders en wat Duitse zenders. Interessanter is echter waar de HD kanalen komen. Ze komen namelijk in dat pakket dat het equivalent is van het SD kanaal (starter en extra/royaal). Dit is min of meer gebruikelijk bij ZIGGO. Dit zou dus betekenen dat, aangezien de essentie is dat pakketten gelijk getrokken worden, er bij UPC ook pakketwijzigingen komen. O.a. ARD HD, ZDF HD, Nickelodeon HD, MTV HD, 13th street HD en 24 kitchen HD zouden in dat geval verhuizen naar starter. Daarnaast zitten bij ZIGGO al NGC HDTLC HD en Comedy Central HD in starter. Een mooie verschuiving, waarbij HD weer meer de standaard wordt.
 
Starter is niet ongecodeerd. Blijft gecodeerd. Ook voor ZIGGO abonnees. Zij krijgen wel een ongecodeerd pakket. Dit is gelijk aan het UPC ongecodeerde pakket. Dus enkel NPO 1, 2 en 3 HD. De HD zenders die ik noemde zitten in de digitale starter.
 
Zoals ik die lijst van Ziggo lees komt ARD/ZDF/BBC/Een HD allemaal FTA. Waar je nog wel je CI+ of box voor nodig hebt is bijv. NPOpolitiek, AlJazeera, of het Evenementenkanaal. Oja, en natuurlijk voor een abo op pay-tv.
 
Ziggo heeft nooit een FTC pakket gehad en zoals ik het begrijp wordt alleen het basispakket van UPC ook FTC voor Ziggo abonnees.
 
Zoals al eerder voor ons veranderd er niets nada 0,0 :P we blijven gewoon npo1/2/3 in hd houden rest blijft gewoon sd in fta pakket.
 
Maar bij ziggo betaal je wel €5.00 minder omdat je zelf een module of box moet kopen, dus op de lange termijn is dit toch goedkoper, als het goed is en als het niet veranderd.
 
En laten de oud ziggoklanten in Gorredijke nu ook hun box mogen houden en gebruiken. Zou mooi zijnals huur optioneel wordt. ;)
 
TVL zei:
En laten de oud ziggoklanten in Gorredijke nu ook hun box mogen houden en gebruiken. Zou mooi zijnals huur optioneel wordt. ;)

Dat zou super zijn dan, maarja is ook nog even afwachten hoe het allemaal gaat.
 
Ja, en als de ci module dan ook nog interactief wordt zoals nu bij ziggo wordt het nog beter :)
 
Terug
Bovenaan