T
TVL
Op Totaaltv staat dat vanaf 2015 fasegewijs het netwerk van UPC en Ziggo gekoppeld worden. Daarbij zal het UPC zenderaanbod leidend worden. Dit betekent voor de huidige ZIGGO abonnee dat ze meer HD zenders krijgen (alle die UPC heeft), alle regionale zenders en wat Duitse zenders. Interessanter is echter waar de HD kanalen komen. Ze komen namelijk in dat pakket dat het equivalent is van het SD kanaal (starter en extra/royaal). Dit is min of meer gebruikelijk bij ZIGGO. Dit zou dus betekenen dat, aangezien de essentie is dat pakketten gelijk getrokken worden, er bij UPC ook pakketwijzigingen komen. O.a. ARD HD, ZDF HD, Nickelodeon HD, MTV HD, 13th street HD en 24 kitchen HD zouden in dat geval verhuizen naar starter. Daarnaast zitten bij ZIGGO al NGC HDTLC HD en Comedy Central HD in starter. Een mooie verschuiving, waarbij HD weer meer de standaard wordt.
we blijven gewoon npo1/2/3 in hd houden rest blijft gewoon sd in fta pakket.
