• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pakketprijzen gelden alleen bij automatische incasso

  • Onderwerp starter Onderwerp starter willianv
  • Startdatum Startdatum
W

willianv

Ik lees hier al enkele jaren mee, maar zal nu zelf ook iets posten.

Ik heb jarenlang Chello Classic gehad. Totdat ik in juli gebeld werd door een medewerker van UPC of ik niet wilde overstappen naar Chello power incl. onbeperkt bellen voor 29,95 blijvend per maand.
Omdat ik nogal wat wantrouwig was wilde ik eerst het een en ander nalezen. Een week later belt die beste man me terug en was de omzetting geregeld.

Totdat ik nu eens een keer goed m'n rekening controleer, de rekeningen van augustus, september en oktober was zo'n warboel dat ik er niets van begreep. Gebeld met de klantenservice en die zeggen doodleuk dat ik geen 29.95 per maand betaal, maar 15 euro meer omdat ik niet per automatische incasso betaal. Hierover is dus niets gezegd door die medewerker die me over heeft gezet. Hij kan het ook niet terugdraaien, maar wel vanaf nu in laten gaan.
Overigens heb ik altijd via incasso betaald, maar is dit door UPC ongevraagd omgezet naar acceptgiro een tijd geleden.

Vervolgens wil ik mijn abonnement opzeggen en dat kan niet want het is met een jaar verlengd met de overgang naar power. Ik zeg dat ik dat niet accepteer omdat dat contract gold voor de prijs van 29.95 per maand, en dus mijn inziens nu niet geldig is.

Uiteindelijk moet ik dus maar weer doen wat UPC wil, ondanks dat de medewerker toegeeft dat UPC een fout heeft gemaakt in deze.

Ik vind het echt belachelijk.

Willian
 
Stuur een brief, faxen is ook rechtgeldig, waarin je per direct of wanneer je wil, je abo en alle rotzooi opzegt.

even hier zoeken, voor faxnrs. je log is een bewijs

Ik lees hier steeds vaker dat "klanten" een nieuw abo krijgen opgelegt waar niet omgevraagt is, en wat ook niet terug gedraait kan worden.we geven de fout toe, maar ........wat een gelul >:(

Ook het verplicht opleggen van een incasso, onder straffe van 1of 2 treuroos, voor een vodje acceptgiro..

Toch wel heel laakbaar van kwello, maar snap niet dat dit zo massaal wordt gepikt.
Wordt het niet is tijd voor een rechteruggen actie :angel: :knuppel2:
 
willianv zei:
Ik lees hier al enkele jaren mee, maar zal nu zelf ook iets posten.

Ik heb jarenlang Chello Classic gehad. Totdat ik in juli gebeld werd door een medewerker van UPC of ik niet wilde overstappen naar Chello power incl. onbeperkt bellen voor 29,95 blijvend per maand.
Omdat ik nogal wat wantrouwig was wilde ik eerst het een en ander nalezen. Een week later belt die beste man me terug en was de omzetting geregeld.

Totdat ik nu eens een keer goed m'n rekening controleer, de rekeningen van augustus, september en oktober was zo'n warboel dat ik er niets van begreep. Gebeld met de klantenservice en die zeggen doodleuk dat ik geen 29.95 per maand betaal, maar 15 euro meer omdat ik niet per automatische incasso betaal. Hierover is dus niets gezegd door die medewerker die me over heeft gezet. Hij kan het ook niet terugdraaien, maar wel vanaf nu in laten gaan.
Overigens heb ik altijd via incasso betaald, maar is dit door UPC ongevraagd omgezet naar acceptgiro een tijd geleden.

Vervolgens wil ik mijn abonnement opzeggen en dat kan niet want het is met een jaar verlengd met de overgang naar power. Ik zeg dat ik dat niet accepteer omdat dat contract gold voor de prijs van 29.95 per maand, en dus mijn inziens nu niet geldig is.

Uiteindelijk moet ik dus maar weer doen wat UPC wil, ondanks dat de medewerker toegeeft dat UPC een fout heeft gemaakt in deze.

Ik vind het echt belachelijk.

Willian

Het is wel in de voorwaarden terug te vinden volgens mij dat voor pakketkorting automatisch incasso verplicht is.

Je zegt dat de automatisch incasso door UPC terug is gezet naar acceptgiro (ongevraagd), kan het zijn dat het een paar keer is voorgekomen dat het geld niet geincasseerd kon worden van jou rekening? Als een automatisch incasso door bv de bank een paar keer geweigerd word dan word je automatisch teruggezet naar acceptgiro.
 
De facturen van UPC gaan helemaal nergens over.
Niet gewoon "Internet+bellen onbeperkt" 29,95 maar eerst alles apart in rekening brengen, en dan apart nog eens overal een korting op zetten. Ik had dat toch meer eens allemaal zelf nagerekend en ik betaalde ook meer dan 29,95 voor dat pakket, terwijl ik wel al vanaf het begin betaalde via automatische incasso.
De klantenservice snapte het ook niet helemaal, Het geld werd elke maand netjes van de rekening afgeboekt, maar toch stond ik niet geregistreerd als zijnde betaling via auto. incasso?
40 minuten aan de lijn gehangen, zou nog teruggebeld worden (niet dus) en de maand erna ineens een opzegging en aanmelding verwerkt in de factuur (????) waarna het nu allemaal klopt.
 
Even een update.
Ik heb contact gehad met Charly (hier van het forum) en alles wordt op een nette manier opgelost.

Hulde!
 
Zeg mijn oude abonnement op vanwege verhuizing. opnieuw aanvragen gaat sneller mevrouw. Pakket voor 29,95 aangevraagd. u krijgt bericht....hmm.... geen bericht. Maar eens bellen. En nog maar eens bellen. Hee een bericht. Deze prijzen kloppen niet, nog maar eens bellen. Oh ja sorry ik zie het al, maak het voor u in orde. Acceptgiro thuis, of ik even 145 euro wil overmaken. Ik weer bellen. Mevrouw, ik kan niets voor u doen, u betaald niet per automatische incasso, en pakketten moet u per automatische incasso betalen. Ik heb nooit de kans gekregen om per automatische incasso te betalen, ik wil best per automatische incasso betalen. Ik kan niets voor u doen mevrouw u zult een bezwaarschrift in moeten dienen. Bij Upc zijn nu door een aantal medewerkers fouten gemaakt waar ik voor op kan draaien. Kan een abonnement gaan betalen die ik niet heb aangevraagd. Heb al weet ik niet hoeveel keer gebeld a 10 eurocent per minuut en een bezwaarschrift wat je aangetekend moet opsturen anders kunnen ze claimen dat ze die niet hebben gehad. Het is de omgekeerde wereld. Ik zou alles in het werk stellen om klanten te behouden, maar UPC wil zeker geen klanten, anders gingen ze wel zorgvuldiger om met aanvragen en klachten. Bij UPC trek je als klant aan het kortste eind en krijg je abonnementen die je niet wilt en moet er vervolgens maandenlang achteraan om erachter te komen dat ze op alle afdelingen van de klanten"service" maar iets doen en vooral veel geld verdienen nl 10ct per minuut met dat niets doen en sorry zeggen. Dat is een leuk extra zakcentje voor de upc aangezien de wachttijden minimaal 3 minuten bedragen.
Maar genoeg hierover. Nu maar afwachten wat het bezwaarschrift teweeg brengt. Gezien de berichten op andere forums niets.
 
nog niets gehoord van mijn bezwaarschrift... hmm hoe lang zal het duren???
 
Pakketprijzen alleen bij automatische incasso?? Vreemd en zeer onterecht. Je betaald voor het acceptgiro kaartje € 1 dus betaal je voor iets of voor lucht
 
Zie ook
2. Om gebruik te kunnen maken van UPC-diensten en in aanmerking
te kunnen komen voor pakketvoordelen dient u een
abonnement te hebben op het UPC Standaardpakket Radio/TV.
3. Om een voordeelpakket af te nemen moet u een volledig
ingevulde en ondertekende aanvraag en machtiging indienen.
4. U kunt alleen gebruikmaken van de pakketvoordelen wanneer
u deelneemt aan ‘Mijn factuur online’ (uw factuur via internet
ontvangt) en uw rekeningen betaalt door middel van automatische
incasso. Hiervoor dient u het betreffende formulier
volledig in te vullen en te ondertekenen.


bron
https://www.upc.nl/pdf/Voorwaarden_promoties_en_voordeelpakketten.pdf
 
Terug
Bovenaan