Pagina 999 en rode knop test !

K

kitedemon

Ik heb de test gedaan op pagina 999 en krijg nog wel eens

fout
goed

fout
goed

fout

Als dat gebeurd moet je het nummer bellen (10ct p/m) en dat heb ik gedaan.
Krijg ik te horen dat ik de scart kabel maar om moet draaien en de antennekabels maar steviger moet aanduwen :o
....en dat na alle ellende hiervoor met chello.
Zullen de HDérs nooit in de historie kijken ?
Daar blijkt dat de waarde's op of onder het minimum liggen.


Maar............. weet iemand wat er werkelijk aan te doen is ?
 

Roborob

Forum Gebruiker
Berichten
138
Kijk even goed of je geen versterker hebt die NIET retour geschikt is.
Foutcode wil nl zeggen dat er geen retour signaal is.
Dit kan OA komen door
Slecht signaal
verkeerde versterker
of een niet retour geschikt aop/wcd
of kapotte box.
 

pa3eia

Forum Gebruiker
Berichten
1.779
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Of de mediabox is niet goed aangesloten!!!

AOP - Mediabox - VCR/DVD - Tv's

suc6
73's
Ton
 
U

Upc Monteur 2

laat me es raden bovenste met modem 0.0.0.0. ( heb je dan zeker de pace box? )
2 de een 192.*.*.*.* (ipadres)

3 ( als deze ook fout aangeeft dan denk ik dat je modem n je media box niet werkt of geen goed
signaal krijgt )
4 is meestal groen
5 ipconnectivity = foutcode 1?

Dan heeft jouw box in ieder geval geen retour. Dit houdt in dat hij zijn signaal waardes waaronder het retour signaal niet volledig binnenkrijgt.

Dit kan meedere oorzaken hebben.

Kan jij een schema geven van het moment dat de UPC ( groene kabel ) bij jou binnen komt met alle splitters en alle andere dingen tot je media box??? ( evt ook de splitter die je evt mocht gebruiken ,et t aansluiten van je chello pakket ( CF02 bijv? )
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kitedemon

Upc Monteur 2 zei:
laat me es raden bovenste met modem 0.0.0.0. ( heb je dan zeker de pace box? )
2 de een 192.*.*.*.* (ipadres)
3 ( als deze ook fout aangeeft dan denk ik dat je modem n je media box niet werkt of geen goed
signaal krijgt )
4 is meestal groen
5 ipconnectivity = foutcode 1?
Dan heeft jouw box in ieder geval geen retour. Dit houdt in dat hij zijn signaal waardes waaronder het retour signaal niet volledig binnenkrijgt.
Dit kan meedere oorzaken hebben.
Kan jij een schema geven van het moment dat de UPC ( groene kabel ) bij jou binnen komt met alle splitters en alle andere dingen tot je media box??? ( evt ook de splitter die je evt mocht gebruiken ,et t aansluiten van je chello pakket ( CF02 bijv? )

Aan de groene kabel heb ik de UPC 3weg verdeelbox waarvan ik de data niet meer gebruik. Van de verdeelbox gaat er 1 kabel naar de Mediabox (Moest rechtstreeks op de AOP stond in de folder) en daarvandaan naar de Video-in en via de video via video-uit naar de TV.
Ik heb er geen versterker tussen zitten. De tweede aansluiting gaat naar de radio.

(ivm https://ziggoforum.nl/topics/14425/ heb ik geen chello meer.)
Dat ik een slecht signaal krijg wist ik inmiddels al van de 15 monteurs die ik heb gehad na het bellen van de 0900 HD nummer !

Soms geeft de test wel alle waarde's als ok aan.
Ik denk toch dat UPC de kabel moet repareren, maar dat zal wel niet gebeuren, ondanks dat er sommige monteurs dat wel hebben aangegeven
in m'n chello tijdperk. Ik heb geen verstand van waarde's , maar ik moet een waarde van boven de 60 hebben.
De monteur meette rechtstreeks op de groene kabel vaak een waarde die onder de 60 lag. Deze monteur(s) hebben de waarde's doorgegeven aan de technische dienst en
alles zou goed komen. Helaas is dit sinds 2003 nooit goedgekomen met chello, en ik ben bang dat het nu met deze digitale ontvanger ook zal gebeuren.
Het extra channel pack bevat zoveel extra's dat het mij juist aansprak en ik dacht dat hier geen storing bij zou voorkomen, maar helaas dan toch :'(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
U

Upc Monteur 2

Ik denk dat het probleem dan ligt aan jouw groene kabel en aan je AOP. Een monteur kan jou NT3. met tv radio en data uitgang omwisselen voor een nieuwere type wcd zodat je retour geen probleemmeer kan zijn en mocht t nadien toch zijn dat je groene kabel toch een storing in zitten dan moet een lijnmeting uitkomst bieden.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kitedemon

Upc Monteur 2 zei:
Ik denk dat het probleem dan ligt aan jouw groene kabel en aan je AOP. Een monteur kan jou NT3. met tv radio en data uitgang omwisselen voor een nieuwere type wcd zodat je retour geen probleemmeer kan zijn en mocht t nadien toch zijn dat je groene kabel toch een storing in zitten dan moet een lijnmeting uitkomst bieden.

Ik heb een paar monteurs gehad die middels een piep (een soort van metaalzoeker) de kabel hebben afgezocht op defecten.
Op 22meter vanaf het aansluitpunt is een defect geconstateerd. Dit is al wel 2 jaar geleden. Hierna zou er al een aannemer komen, maar er is daarna
niet meer een reactie geweest van UPC of de aannemer. Ik heb het wel steeds doorgebeld, maar na 20 uur bellen en steeds aangeven dat ik op de aannemer wachtte
stuurde men mij steeds weer opnieuw een monteur die de kabel op het aop door ging meten.
Móet ik voor zo'n nieuwe WCD bellen met de HD ?

Zal een versterker nog soelaas bieden? Er zijn er vele gratis verstrekt aan UPC klanten volgens dit forum. Het gaat dan om
de Stratec versterker.

En zo ging het steeds weer in het chello tijdperk. Het lijkt dezelfde kant op te gaan nu met deze mediabox. :(
Misschien toch maar een dreambox aankopen ipv deze mediabox >:(
Zie er anders weinig toekomst in met deze ontvanger.

Ik wacht nog maar even af op de mediabox met PVR (schijnt een iets betere ontvangst te hebben en minder storing te hebben volgens de berichten op dit forum).
Mocht daarna nog alles slecht zijn dan toch maar over op de dreambox en de wereld aan zenders bekijken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dreambox
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm?categoryId=11
 
C

Confucius

De verdeelbox waar je naar refereert, filtert deze niet de lage frequenties (voor de data) uit het signaal (dit gebeurt bij Multikabel bijvoorbeeld) ? Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit de reden kan zijn van jouw probleem. Als je de data toch niet gebruikt, heeft de verdeler weinig nut.
Kun je niet proberen om de verdeler weg te halen en de Mediabox direct op de muur te prikken ? Geldt ook voor de radio trouwens.

Succes!
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kitedemon

Confucius zei:
De verdeelbox waar je naar refereert, filtert deze niet de lage frequenties (voor de data) uit het signaal (dit gebeurt bij Multikabel bijvoorbeeld) ? Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit de reden kan zijn van jouw probleem. Als je de data toch niet gebruikt, heeft de verdeler weinig nut.
Kun je niet proberen om de verdeler weg te halen en de Mediabox direct op de muur te prikken ? Geldt ook voor de radio trouwens.
Succes!

Heb de oude muuraansluiting zelf gemonteerd! Heb nu geen data-aansluiting meer.
Ik had ook net bij de laatste test ook weer de foutcode-1.
Heb alleen niet meer gebeld. Ben anders al m'n centen kwijt aan die HD.
M'n buurman wil ook z'n chello en digital TV abo nu kwijt, en heeft ook wel schik van een Dreambox.
Wel jammer dat UPC z'n klanten (met z'n klachten) niet serieus neemt :(
 
Bovenaan