packetloss

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robje

Sinds ik op het nieuwe adres woont heb ik packetloss is nie veel maar genoeg voor irritaties in een game  >:(, maar als ik ook nog eens ga dowloaden dan slaat heel mirc vast dan ken ik ok niet eens meer chatten  ???. neem ik de computer weer mee naar het oude adres en sluit hem daar weer aan heb ik er weer geen last van. Ik dacht eerst van dat het wel over ging maar ik heb het al zins januari. ik heb chello paar keer gebelt maar ze zeggen dat alles in orde is en mailen helpt ook niet want je krijg standaard mails terug.   :'(

Plz help me :)
 
Ik zou als ik jouw was een flinke ping uitvoeren op beide adressen.
bv:
Code:
ping -n 25 www.chello.nl

en een traceroute:

Code:
tracert www.chello.nl

En dan beide resultaten via https://qmail.upc.nl met een KORTE uitleg versturen.
Mijn ervaring is dat het dan meestal bij de juiste persoon terecht komt.


qmaiL bedoel je toch Rene?
 
dat heb ik ook gedaan maar wat is het geval nou als ik die ping test doe de ene keer heb ik een packetloss pas bij 100 verzonden paketten en de andere keer al bij 20 verzonden paketten. het enige wat anders is bij mij is dat ik nu een andere modem hebt dan op het oude adres en ja de utp kabel is nu langer meer nie alles is voor de rest het zelfde
 
robje zei:
dat heb ik ook gedaan maar wat is het geval nou als ik die ping test doe de ene keer heb ik een packetloss pas bij 100 verzonden paketten en de andere keer al bij 20 verzonden paketten. het enige wat anders is bij mij is dat ik nu een andere modem hebt dan op het oude adres en ja de utp kabel is nu langer meer nie alles is voor de rest het zelfde

Gebruik www.pingplotter.com dan kun je het over een paar dagen in grafiek-vorm zien en presenteren...

gr, Henno
 
ik heb te horen gekregen dat het waarschijnlijk bij mij ligt van chello, ik heb dus ff alles veranderd wat ik van chello heb gekregen bv f-connectors vernieuwd, coax kabel en utp kabel ff gewoon door het huis heen gelegt + het data blokje waar je modem in gaat, een andere geprobeerd en bij alles blijft de packetloss. het enige wat ik nie ken verandere is de modem dus weet het nie meer
 
robje zei:
ik heb te horen gekregen dat het waarschijnlijk bij mij ligt van chello, ik heb dus ff alles veranderd wat ik van chello heb gekregen bv f-connectors vernieuwd, coax kabel en utp kabel ff gewoon door het huis heen gelegt + het data blokje waar je modem in gaat, een andere geprobeerd en bij alles blijft de packetloss. het enige wat ik nie ken verandere is de modem dus weet het nie meer

Het ligt altijd bij de klant ook al ligt het dus bij chello/upc... ;D
wat ik al zei, laat een paar dagen Pingplotter meelopen en bel dan de helpdesk terug met alle informatie.

gr, Henno
 
Het is beter om je bij chello in de pingmonitor te laten zetten. Helpdeskmedewerkers mogen over het algemeen geen externe bronnen gebruiken als het om interne problemen gaat. Ze zullen je wel geloven, dat is het probleem niet, maar ze kunnen er niets mee. Bel ze gewoon up, leg uit dat je periodiek packetloss hebt en vraag of ze iets kunenn doen en of ze je eventueel in de pingmonitor kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan