• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Packetloss!

  • Onderwerp starter WhiteLightning
  • Startdatum
W

WhiteLightning

Kan iemand vertellen of onderstaand idd waar kan zijn. dat ineens mn kabels kapot zijn ? of is dit meer een standaard antwoord ?




Geachte heer,

Na controle van uw signaal hebben wij geconstateerd dat de verbinding gewoon werkend zou moeten zijn.

De storing kan veroorzaakt worden door kapotte aparatuur. Dit kan liggen aan uw netwerkbekabeling, uw netwerkkaart of aan de coax kabel waarmee het chello modem verbonden is.

Wij verzoeken u deze te vervangen.

Mocht dat geen oplossing zijn dan verzoeken wij u uw netwerkaart / besturingssysteem opnieuw te installeren.
Mogelijk dat hiermee het probleem verholpen word.

Mocht u niet uit bovenstaande omschrijving uitkomen dan verzoeken wij u contact met onze Helpdesk op te nemen.
Deze zijn bereikbaar op telefoonnummer 0900-1580.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer informatie over chello QuickFix vindt u via https://quickfix.chello.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl

===========================================================




Goeiedag,

Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn internet.

Downloaden en uploaden gaat prima, maar zodra ik videochat of spellen speel, begint ie te haperen. dmv het programma pingplotter van www.pingplotter.com kwam ik erachter dat ik last heb van packetloss. Online spellen spelen is voor mij niet meer te doen. hopelijk kunnen jullie dit probleem voor mij oplossen.

ps. het is geen virus of spyware of iets in die geest, want dat houd ik altijd goed bij. en pas geleden heb ik nog opnieuw windows erop gezet voor de zekerheid. andere netwerkkaartjes heb ik trouwens ook al geprobeert.

--
 
Dit is een min of meer standaard antwoord.
Uiteraard kunnen kabels kapot gaan. Bv beschadigd doordat ze geklemt onder een deur komen te zitten, of doorgebeten door een huisdier.
Ook kunnen door trillingen, of rommelen met andere kabels bv de stekkers los komen te zitten.
Dit soort zaken komt echter maar sporadisch voor en zijn natuurlijk makkelijk even te controleren.

Dit veroorzaakt echter eerder een uitval van de verbinding dan het optreden van packetlos.
Packetloss krijg je eerder door virussen etc, slechte drivers of programma's die elkaar niet verdragen.
Omdat wij het echter over chello hebben denk ik eerder aan problemen bij chello en die zijn meestal na een aantal dagen weer over.
Ik zou het gewoon even afwachten, eventueel even naar de kabel/stekkers kijken, maar als er geen beschadiging is zeker niet meteen vervangen.
 
Greetings,

Ik wil er eigenlijk gelijk op reageren, omdat je hiermee deels mijn probleem hebt beschreven. Verbinding is over het algemeen goed en snel, maar bij het spelen van online games (Battlefield 2 in mijn geval), dan gaat het fout. Een aantal weken terug was het nog haperen, maar nu vlieg ik tijdens het spelen gewoon uit de server (You have lost the connection to the server). Als dit eenmaal gebeurt dan is het probleem niet zo groot, maar als je keer op keer uit het spel gegooid wordt als gevolg van verlies van de verbinding, begin ik wel heel erg pissig te worden.

Ook ik heb al contact gehad met de helpdesk (2 maal). De eerste keer telefonisch met de mededeling, dat de verbinding gewoon goed is en dat het waarschijnlijk de PC is, die kuren heeft (heb een gloednieuwe supersnelle PC, zonder verder iets aan de bekabeling te hebben veranderd). Mijn tweede contact was via Chello site en als reactie wordt mij wederom medegedeeld, dat de verbinding OK zou zijn. Ik zal jouw link eens toepassen om te zien wat de resultaten van de test zijn.

Uiteraard geldt ook voor mij, dat wanneer het zo vaak voorkomt ik meer en meer neiging krijg, om elders mijn heil te zoeken (andere provider).

My 2 pence :)

Ish
 
WitteFlits,

Mischien kan je een screenshot van je pingplotter toevoegen?
Op welke hub heb je packetloss?

Lijkt het hier op: https://ziggoforum.nl/topics/10850/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ishnohiwa zei:
Greetings,

Ik wil er eigenlijk gelijk op reageren, omdat je hiermee deels mijn probleem hebt beschreven. Verbinding is over het algemeen goed en snel, maar bij het spelen van online games (Battlefield 2 in mijn geval), dan gaat het fout. Een aantal weken terug was het nog haperen, maar nu vlieg ik tijdens het spelen gewoon uit de server (You have lost the connection to the server). Als dit eenmaal gebeurt dan is het probleem niet zo groot, maar als je keer op keer uit het spel gegooid wordt als gevolg van verlies van de verbinding, begin ik wel heel erg pissig te worden.

Ook ik heb al contact gehad met de helpdesk (2 maal). De eerste keer telefonisch met de mededeling, dat de verbinding gewoon goed is en dat het waarschijnlijk de PC is, die kuren heeft (heb een gloednieuwe supersnelle PC,
---knip---

Begon het NA je nieuwe pc?
zoja, wat voor netwerkkaart zit er in?
gebruik je de onboard netwerkkaart op het moederbord?
zoja... zet eens hardware checksumming uit(netwerkkaart eigenschappen) en indien deze direct op de modem is aangesloten op 100mbit/half duplex..

gegroet! :)
 
ten eerste bedankt voor jullie reakties!

ik heb de instelling hardware checksumming uitgezet en hem op halfduplex gezet, maar helaas nog steeds hetzelfde.
(vraag me trouwens af of dit wel help, ik heb nl 4 verschillende netwerkkaartjes geprobeert)
ik heb de kabels gechecked en alles is volgens mij ok.

ik heb even een screenshot gemaakt van mn pingplotter.

https://img452.imageshack.us/my.php?image=image19wg.jpg

Ik vroeg me dus eigelijk af of het aan de aansluiting aan het eind kan liggen (degene met audio/video/internet). Deze aansluiting heb ik al sinds mn com21 modem. Of zou dat niet uitmaken ?
 
Packetloss ligt meestal aan software..

het maakt niet uit of je een hypermoderne pc hebt...

ik heb zelf ook problemen gehad met het spel medal of honor, maar met andere online spelen had ik er geen last van :)

probeer eens een ander spel ? heb je daar dezelfde problemen ?

try een ander besturingssysteem (windows 2000 pro)

try het zonder een eventuele router..

nog steeds problemen dan.. ?

dan zou ik als k jou was opzeggen ;D
 
Aloha,

Vorig jaar juni/juli heb ik precies het zelfde gehad.
Ik heb toen wel 10 keer met de HD aan de lijn gehangen.
Ze proberen het altijd op je pc af te schuiven maar 9 van de 10 keer ligt het probleem bij chello.
Ik heb toen ook alles gechecked wat je je maar kunt bedenken maar niets loste het op. (quake3arena online)
Uiteindelijk (2 weken later) las ik op coax dat ze toen grote problemen hadden met hun servers(capaciteit).
Ik heb ze toen weer gebeld en gevraagd of ze nu dan eindelijk toe wilde geven dat ze zelf problemen hadden.
Ze gaven het toe maar er werd hard aan gewerkt en 4 dagen later was alles weer goed.
Als ze dit nu meteen hadden gezegd dan had dat mij behoorlijk wat telefoonkosten gescheeld maar je moest het er echt uittrekken.
Advies.....geef ze even de tijd....maar niet te lang hè :)

Ik zit nu al heel wat jaren bij chello en in het begin ben ik er een aantal malen ingetrapt door te denken dat het aan mij lag.
Heb toen images teruggezet ethernetkaarten opnieuw en gan zo maar door....uiteindelijk was het altijd chello waar het probleem lag.
Dat geeft opzich niet maar geef het dan gewoon toe en hou me niet aan het lijntje.

Suc6 :6


Greetz
 
Je moet ff alle Hop's displayen door op de 1, 2 , 3 , 4 , 5 enz te drukken
Je krijgt dan onderin een graph voor alle Hop's
Dan kan je pas echt zien waar het probleem zit.
 
Terug
Bovenaan