• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pace mediabox op PC scherm, geen beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dominic
  • Startdatum Startdatum
D

Dominic

De situatie is,

Een nieuw type Pace box aangesloten met een HDMI naar DVI verloopkabel op een pc scherm.
Het installeren ging prima en de menu´s komen netjes in beeld.

Echter, de zenders zelf geven geen beeld. Het blijft gewoon zwart.
De monitor heeft helaas geen HDMI of scart ingang.

Hierna de box aangesloten op een normale tv en dan werkt alles prima. Is dit een HDMI probleem?
 
Waarschijnlijk ondersteund jouw PC scherm geen HDCP.
In zo'n geval krijg je het beeld in een lagere resolutie, of helemaal geen beeld.
 
Voor toekomstige referentie:

Ik heb hier toevallig gisteren een oude Samsung (LW22n23n) via een HDMI-DVI verloopje aangesloten. Dit werkte in één keer. Hoewel officieel de Samsung geen HDCP ondersteunt, heb ik in de service manual gekeken. Hier blijkt het DVI signaal binnen te komen op de SIL169 DVI processor. Dit is een processor die HDCP ondersteund.

(en dit is voor het eerst dat ik een aparaat heb dan een werkende functie heeft, welke niet geadverteerd wordt!)

Lang verhaal kort, een HDMI-DVI verloopje werkt bij mij in ieder geval wel, maar ik schijn dus HDCP ondersteuning te hebben.
 
Terug
Bovenaan