• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pace HD box reageert op roll luik

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dave670
  • Startdatum Startdatum
D

Dave670

Hallo allemaal,

Het viel mij vandaag ineens op dat mijn pace box reageert op het roll luik?
Hoe kan dat nou ???

Wat gebeurd er:
- Ik doe mijn rolluik dicht en de mediabox geeft ineens blokjes of signaal verlies in beeld. (signaalverlies kort in beeld)
Als ik stop met het rolluik sluiten is alles normaal.

Wie kan mij even helpen?

Dit was vroeger nooit. :embarassed:
 
Robert Koopman zei:
Neutronen korrels strooien? :laugh:
Nee ik neem het ditmaal letterlijk ;)
Motor TV werkt ook niet meer. (signaal verlies)

Vroeger werkte ook deze perfect.

Pasgelden is er een monteur geweest en die heeft alles opgemeten, het signaal was perfect gaf hij aan.
 
Electrisch rolluik? --> condensator in motor defect.

Verder slechte massa-verbindingen kunnen storingen geven in het digitale signaal.
 
Het hele rolluik bekleden met aluminiumfolie, inclusief de bekabeling ;)

Even iets serieuzer: het geeft in ieder geval duidelijk aan dat je binnenhuisbekabeling gevoelig is voor storing van buitenaf, in dit geval dus het rolluik. Ik denk dat je inmiddels lang genoeg meeloopt hier op Chelloo om te weten hoe je dit kunt controleren.

Nu heb je nog "enkel" last op Motor TV, maar wie weet waar UPC straks de nieuwe zenders gaat plaatsen? Ik zou dus wel actie ondernemen en niet wachten tot je er in de toekomst achter komt dat de nieuwe zenders aan jouw neus voorbij gaan.
 
Motor tv werkt inmiddels weer 8)

beetje gerommeld met de kabel en hij werkte weer.

Het zal inderdaad aan de kabel liggen, tijd om dit te testen ;)
 
Dan had ik toch liever gehad dat de kerstverlichting de boel verstoorde, die ruim je na eind december weer netjes op. ;D
 
StevenW zei:
Dan had ik toch liever gehad dat de kerstverlichting de boel verstoorde, die ruim je na eind december weer netjes op. ;D
Ja klopt, nu heb ik het rolluik maar opgeruimd.
Nee geintje, ik doe het rolluik eerder dicht dan dat de PACE aanstaat. :)
 
Terug
Bovenaan