Pace digitaal geluids probleem

T

Thorry

Ik heb sinds een week de Pace box staan en ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben.

Nu zijn met de meeste problemen zoals het vastlopen en extreme traagheid wel te leven, maar iets wat ik wel irritant vind is dat het geluid het niet goed doet.

Ik heb een mooie Kenwood versterker staan waar het analoge geluid van de normale TV via Dolby ProLogic II wordt doorgelust naar de 5.1 speakers. Er zit via een optische kabel ook een MCE aan waar dus perfect Dolby Digital geluid over kan.

Nu zat op de Pace box een mooie digitale coax uitgang en mijn versterker had precies nog een input vrij, namelijk de digitale coax. Nu (buiten dat ik absoluut geen geluidsverschil hoor tussen het doorgeluste analoge geluid via Dolby ProLogic II en nu de Dolby Digital via de coax, terwijl ik dat bij liedjes op TMF en een hoge kwaliteits OGG op m'n MCE dat wel hoor) doet het geluid behoorlijk irritant. Iedere 5 min ofzo houdt het geluid er even 3 sec mee op om vervolgens weer verder te gaan.

Ik heb mijn MCE even aan de digitale coax ingang gehangen met hetzelfde kabeltje om te kijken of het daaraan lag, Maar daarbij doet ie het niet. Bij het doorgeluste geluid deed ie het ook niet volgens mij, maar dat heb ik niet zo lang getest dus heel zeker weet ik het niet.

Weet iemand hiervoor een work-around of fix? Zou toch wel prettig zijn om gewoon goed geluid te hebben...

Denk toch dat ik de doos eruit gooi nadat ik over een maand zo goed als alle zenders verlies en alleen het standaard pakket heb, maar in de tussentijd is goed geluid wel zo prettig.

Overigens geen problemen met wegvallen van beeld, blokjes oid. Signaalsterkte en kwaliteit allebei 100% (tis goede kabel en maar 4 meter ofzo)
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Thorry

Niemand enig idee?

Vandaag de hele dag via analoge geluid geluisterd, geen enkele hapering in het geluid. Ik had al eerder al de digitale coax input op de versterker een paar uur getest met mijn MCE en toen daar ook geen geluid (met hetzelfde kabeltje).

Het probleem zit dus 100% zeker bij het Pace kastje, iemand enig idee wat te doen om het te fixen? Een instelling die ik kan aanpassen ofzo?

Anders morgen maar eens ff met UPC bellen, maar dat gaat me als ik de ervaringen hier lees niet helpen. Als ze een monteur moeten sturen zal ik ze de moeite besparen, dan gooi ik het ding meteen naar het postkantoor zodat ik er vanaf ben...
 
Bovenaan