• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overzicht beeldformaten via digital UPC

Berichten
35
hallo allemaal, ik heb een nieuwe tv (lcd) en een DVR. Nu ben ik een beetje aan het rommelen, maar ik vraag me af of er een overzicht is van de zenders en in welk formaat ze uitgezonden worden. Ik kan niet altijd duidelijk zien wat nou goed is en wat niet. TMF bijvoorbeeld lijkt op 4:3, maar als ik ga zoeken naar de goeie instelling, kom ik er niet uit. De andere zenders eveneens. Naar mijn weten staat alles goed (dvr 16:9 en de SONY KDL-46T3500 op smart)

Wie weet hier wat over te vertellen?

bedankt vast!
 
Hallo Streep29,

Veel weet ik er ook niet over te zeggen. Ik denk dat van de ca. 90 zenders die ik via UPC ontvang, ongeveer de helft in 16:9 en de andere helft in 4:3 uitzend.

Ik heb ook die T3500 van Sony, alleen 40" ipv 46" - en heb de TV daar op 4:3 staan met 'auto formaat' in de stand auto. Mijn TV schakelt dan automatisch in de goede stand. In ieder geval als je via scart kijk. Sinds ik de HD box heb kijk ik via een HDMI kabel en dan staat hij helaas altijd in de 16:9 (wide) stand. Er hangt ook een HD satelliettuner aan met HDMI, maar die schakelt wel automatisch goed.

Smart is geen 4:3 en geen echte 16:9, maar wel een goede optie om 4:3 uitzendingen in een redelijk onvervormd 16:9 beeld te krijgen.

Groeten, Alfons
 
Alfons Verbiest zei:
Sinds ik de HD box heb kijk ik via een HDMI kabel en dan staat hij helaas altijd in de 16:9 (wide) stand. Er hangt ook een HD satelliettuner aan met HDMI, maar die schakelt wel automatisch goed.

Ik dacht altijd dat het bij HDMI niet mogelijk was om dat signaal mee te sturen en dat de UPC HD-box van Philips daarom niet omschakelt naar 4:3 uitzendingen. Maar dat kan dus blijkbaar wel! Zou dat nog bij een firmware update verholpen worden of laten ze dat gewoon zitten denk je?
 
Oele zei:
Ik dacht altijd dat het bij HDMI niet mogelijk was om dat signaal mee te sturen en dat de UPC HD-box van Philips daarom niet omschakelt naar 4:3 uitzendingen. Maar dat kan dus blijkbaar wel! Zou dat nog bij een firmware update verholpen worden of laten ze dat gewoon zitten denk je?

waarschijnlijk komt het dat ze verwachten dat je met een HD box alleen naar 16:9 uitzendingen/films gaat kijken.. en dat er daarom geen 4:3 omschaling in zit :o
 
Oele zei:
Ik dacht altijd dat het bij HDMI niet mogelijk was om dat signaal mee te sturen en dat de UPC HD-box van Philips daarom niet omschakelt naar 4:3 uitzendingen. Maar dat kan dus blijkbaar wel! Zou dat nog bij een firmware update verholpen worden of laten ze dat gewoon zitten denk je?

Geen idee,

Het zal toch wel een instelling in het menu zijn die er bij de satelliettuner wel en bij de UPC HD box niet bij zit.

Overigens: als ik bij b.v. Hallmark handmatig de TV op 4:3 zet, blijft hij zo staan. Overschakelen naar b.v. Ned. 1 geeft dan zo'n in elkaar gedrukt beeld en blijft dus in 4:3 staan. Schakel ik echter om naar een van de vier HD kanalen, dan schakelt de TV wel automatisch om naar 16:9.

Conclusie: alles naar HD en dit probleem is ook weer opgelost. :brullen:

Groet, Alfons
 
streep29 zei:
hallo allemaal, ik heb een nieuwe tv (lcd) en een DVR. Nu ben ik een beetje aan het rommelen, maar ik vraag me af of er een overzicht is van de zenders en in welk formaat ze uitgezonden worden. Ik kan niet altijd duidelijk zien wat nou goed is en wat niet. TMF bijvoorbeeld lijkt op 4:3, maar als ik ga zoeken naar de goeie instelling, kom ik er niet uit. De andere zenders eveneens. Naar mijn weten staat alles goed (dvr 16:9 en de SONY KDL-46T3500 op smart)

Wie weet hier wat over te vertellen?

bedankt vast!

Dat overzicht is er niet, maar dat kan je zelf wel maken natuurlijk door de TV in te stellen op automatisch en bij 4:3 gewoon 4:3 te laten weergeven.. Overigens is de combinatie 16:9 met Smart bij een Sony TV een prima ervaring. Smart geeft een prima beeld op mijn KDL32D3000.
 
Terug
Bovenaan