• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

oversturing dataverbinding door opdrukversterker BDA-01 ?

Berichten
697
Hallo,

Nu ik de ongecodeerde digitale zenders middels een USB- DVB-C tuner ook via mijn Dreambox kan bekijken, ga ik dit weekeinde de kruipruimte in om e.e.a. definitief aan te sluiten. (Hirschmann Koka 799)

Waarschijnlijk zal ik dan zijn aangewezen op een antenneversterker daar op de WCD al een Coax aangesloten is richting slaapkamer.
De gemakkelijkste weg zou zijn voor de BDA-01 opdrukversterker te gaan...

Maar dan wordt ook de data-overdracht richting kabelmodem met 4 dB versterkt zag ik.

Is dat bezwaarlijk, wordt de Internetverbinding daar minder stabiel door of juist niet?

Bedankt voor elke reactie!
 
Zolang je modem/router tussen de dBmV waardes blijft zitten is er niets aan de hand. Heb hetzelfde probleem hier namelijk ook, mijn modem heeft nu zo'n beetje de maximale waardes behaald. 14.2 dBmV. Als ik de versterker er tussenuit haal heb ik beneden last van storingen op 1 kanaal dus versterker is een must (of andere, nieuwe bekabeling maar dat gaat nogal een gedoe worden hier in huis).
 
Is altijd moeilijk te voorspellen.

Mijn downstream is vrij pittig:

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 16.6 dBmV 37.7 dB
Channel 2: 16.8 dBmV 39.6 dB
Channel 3: 16.7 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 16.5 dBmV 39.3 dB
Channel 5: 16.2 dBmV 39.1 dB
Channel 6: 16.6 dBmV 38.2 dB
Channel 7: 16.4 dBmV 38.0 dB
Channel 8: 16.5 dBmV 37.7 dB


Modem zit dus ook achter de versterker maar toch heb ik een zeer constante verbinding.
Nooit uitval en/of mindere snelheid.
 
Dat zijn inderdaad aardig hoge waardes Robert.
Weet ik nu in ieder geval dat mijn modem nog wat extra power aankan, mocht upc iets wijzigen. :)

Mod edit:
Citaat verwijdert.
Aub de citaat knop niet als antwoord knop misbruiken.
Alleen citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord echt nodig is.
 
Klopt, vrij hoge waardes!
Maar altijd goed beeld zonder storing en internetverbinding is altijd goed.
Zolang dat zo blijft verander ik niets aan mijn bekabeling.

Ik heb zo'n FPU44 versterker in de meterkast hangen.
 
hier met BDA-01 op Cisco EPC-3212

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 14.8 dBmV 38.1 dB
Channel 2: 14.4 dBmV 39.8 dB
Channel 3: 14.3 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 13.8 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 14.3 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 14.5 dBmV 38.8 dB
Channel 7: 14.7 dBmV 39.0 dB
Channel 8: 14.8 dBmV 39.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 28.7 dBmV
Channel 2: 29.1 dBmV
Channel 3: 29.8 dBmV
Channel 4: 31.6 dBmV
 
Bedankt voor je reactie Robert!
Bedoel je dat ik een poging met een opdrukversterker zou kunnen wagen?
 
Dat moet zo te zien gewoon kunnen. :)

Als je nu achter een -3.5 dBmV splitter zit zullen je waardes ongeveer uitkomen op: 12/13 dBmV
 
Terug
Bovenaan