• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen - veranderen van abonnement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Twello
  • Startdatum Startdatum
T

Twello

Ik heb een formulier opgestuurd naar de helpdesk, maar misschien kan iemand hier mij ook helpen. Het gaat om het volgende:

Vanaf maart hebben we hier een totaalpakket aangeschaft met de volgende onderdelen:
1) Internet 16Mbps (inmiddels al niet meer te bestellen)
2) Telefonie Standaard
3) Digitale TV Starter + DVDR

De kosten van dit pakket zijn (volgens de laatste factuur) €42,02.
Toen we dit pakket afsloten waren het echter de UPC Halveerweken, dus betalen we 50% van de kosten: €21,01. Lekker goedkoop dus.
Nu geldt die korting 6 maanden, dus snelle rekenaars zullen door hebben waar ik heen ga, de korting loopt namelijk tot en met augustus.
Omdat er inmiddels een opmars is geweest van Fiber Power, zou ik graag mijn internet snelheid verhogen.
Zeker omdat als ik nu het volgende totaalpakket maak, ik goedkoper uit ben:

1) Fiber Power Internet 30 (bijna 2 keer zo snel)
2) Telefonie Standaard (hetzelfde als ik nu heb dus)
3) Digitale TV Starter + DVDR (ook hetzelfde als ik nu heb)

Dit nieuwe pakket kost €40,- per maand, dus ik krijg dan (bijna) 2 keer zo snel internet voor €2,02 per maand goedkoper.

Hoe zit het echter met overstappen?
  • Gezien TV en Telefoon hetzelfde blijven, zal daar qua aparatuur niets veranderen.
    Hebben wij voor sneller internet nou een nieuwe modem nodig?
    (Bij de helpdesk zei mij iemand ooit van niet...)
  • Kan je gewoon overstappen zonder iets te moeten afkopen of iets dergelijks?
    (ik weet niet hoe het contract met UPC geregeld is...)
  • Is het beter om voor deze overstap te bellen met UPC of zou het bestellen via inloggen met Mijn UPC ook goed gaan?
    (wat zijn jullie ervaringen, ik vind het wat overdreven om 30 min aan de telefoon te hangen (€0,80 p/min) als het ook via internet prima kan...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1) Het Arris Modem volstaat voor 30 Mbps.

2) Je kan gewoon upgraden zonder verdere bijkomende kosten zoals afkoopsom.

3) Mijn ervaring is dat je beter kan bellen. Het tarief is trouwens geen € 0,80 maar € 0,10/min.
 
Hoi Twello,

Ik zou eerst heel goed overdenken... Dit is mijn ervaring:
Ik had eerder internet classic of iets hooger, was wel 10 mbps die betaalde ik 40 euro per maand, toen heeft upc prijs omlaag gezet (30 euro p/m) maar dat heb ik gezien op zijn website zo n 10 maanden later. Dus moest eerst bellen en wachten...Maar was well mogelijk prijs veranderen ( en voor de 10 maanden lekker was ik 100 euro kwijt, maar goed)....
Dan heb ik alles op een pakket gezet... Digitale TV, Internet en Telefonie standard. heerlijk maar best wel duur zo 'n 80 euro per maand, en eerste 2 maanden zonder on demand er was 'n fout met upc software) maar ja, je betaald alles wat is in gebruik of niet dus...) vroeger had betaalde ik digitale tv 40 e, internet 30 e p/m dus had ik telefonie eigenlijk gratis gekregen.
Na 16 maanden ik heb besloten met digitale en hd tv te stoppen. ik gebruik internet bijna voor alles dus hoeftniet dit extra betalen. En nu begnt verhaal:
Eind juni heb ik telefonisch digitale tv opgezet en nieuwe bestelling gedaan (volgens mij bij UPC hebben ze standard brief dat stuuren ze aan iedereen maar verder doen ze niks. waroom?)
internet fiberpower 25 ( dus weer betaalde ik maanden lang voor niks lagere internet verbinding) en ik wilde telefonie behouden. dit was ook een pakket
1. juli krijg ik brief van upc met besteloverzicht totaal prijs 30 e p/m

21 juli eerste factuur alleen standard tv en telefonie berekend prijs 27 euro. dacht ik nou, heel goed, dat is inderdaad verandering.

begin van dit week ben ik terug van vacanties gekomen, en gisteren dus

19 augustus weer upc factuur... 123,00 f&#$ing euros!!!!
upc pakket bellen, fiberpower, 50 euro
standard tv 14 euro en dan
ABONNEMENT UPC DIGITALE TV ROYAAL HD 31 euro
weer telefonie maar verbruik dit was 6 euro

Ik heb eind juni digitale tv opgezet, heb bevestiging brief om 1 juli gekregen en dan: had nooit retour doos voor upc box gekregen, had 2 maanden hdtv op mijn factuur berekend, en eigenlijk heb AFGESPROKEN OP MANDELIJKSE TERMIJNEN TE BETALEN en niet 1 keer in 2 maanden of meer!!!
Dus ik heb vanochtend gebeld en beetje muziek beetje iemand aan de lijn weer muziek weer iemand...
Iemand dat ik had aan de lijn in juni heeft nooit mijn hdtv opgezet, maar allen brief gestuurd. De naam op deze brief is dhr. Mark Giesbers marketing directeur (titels tittels).
Vanaf vandaag (dat zeggen ze na 20 min gesprek op UPC lijn) heb ik opzeg termijn van 1 maand (dus weer een maand) voor HDTV dus weer zo 'n 15 euro meer volgende maand en wat komt nog op factuur ff kijken wat gaan ze verzienen administratie kosten eenmalige posten algemeen etc etc...
Oh ja, dit bedrag voor juli en augustus van 31 euro (worden van UPC medewerker aan de lijn) dat moet ik so en so betalen...
En dit is niet alleen bij UPC er zijn nog veel meer bedrijfen in Nederland die doen ook op deze manier....

Dus beste Twello,

denk maar nog effe over contract wijziging of doe maar maar echt heel vorzichtig!!! dat is mijn advies.
Ik wens je so en so veel success met alles.

Ps. om dudelijk te zijn, ik denk qua kwaliteit UPC heeft de snelste internet en beste keuze van tv zenders en scherpe beeld .
 
Ik ben ook zelf tevreden met UPC, dat op de eerste plek.
Ze hebben nog wel eens storing, maar de laatste tijd wordt dat minder.
Ik had een tijdje terug ook problemen, maar dat lag aan het signaal van de wijkkast en dus niet direct aan UPC.

Wat mijn stelling is: als ik 2 keer zo snel internet kan krijgen, voor minder geld, waarom dan niet! ;)

Het punt dus alleen is de administratieve rompslomp.
Afkopen van contracten, wanneer kan het nieuwe pakket ingaan, moet ik apparatuur terugsturen, etc. etc.

Ik denk dat ik binnenkort gewoon maar eens even bel met UPC om eens te kijken wat ze voor me kunnen regelen.
De laatste informatie volgt uiteraard hier.
 
Ik ben vanmiddag zelf ook naar de upc winkel gegaan (doe ik altijd als ik mijn abbonnement wijzig,je krijgt dan gelijk een contract etc mee en je weet wie je geholpen heeft)
Ik had ook die aanbieding van 6 maanden 50% korting (ik had 25mbit,bellen weekend en sávonds en digitaal royaal dvdr) en zou vanaf 26 augustus weer volle pond moeten betalen ( 64 euro excl annaloog tv) nu heb ik mijn internet verhoogd 30mbit en onbeperkt bellen genomen en ga nu 48 euro excl annaloog tv betalen
Upgraden is gratis (dacht max 3 keer per jaar) en downgraden kost klauwen met geld
 
Twello zei:
Ik ben ook zelf tevreden met UPC, dat op de eerste plek.
Ze hebben nog wel eens storing, maar de laatste tijd wordt dat minder.
Ik had een tijdje terug ook problemen, maar dat lag aan het signaal van de wijkkast en dus niet direct aan UPC.

Wat mijn stelling is: als ik 2 keer zo snel internet kan krijgen, voor minder geld, waarom dan niet! ;)

Het punt dus alleen is de administratieve rompslomp.
Afkopen van contracten, wanneer kan het nieuwe pakket ingaan, moet ik apparatuur terugsturen, etc. etc.

Ik denk dat ik binnenkort gewoon maar eens even bel met UPC om eens te kijken wat ze voor me kunnen regelen.
De laatste informatie volgt uiteraard hier.
2x zo snel internet... afhankelijk waarvoor je het gebruikt... kijk maar eens bij https://ziggoforum.nl/index/5/ :'(

1) afkopen contract hoeft niet, je doet een upgrade van je pakket, is altijd gratis. Betekent wel dat een nieuwe termijn ingaat en dat je hier een jaar vast aanzit. Maar is verder kosteloos
2) apparatuur terug sturen hoeft niet, je modem volstaat. (Enige wat misschien moet gebeuren, is even 30 sec stroom eraf (reset) en alles is klaar
3) tijdstip bellen vaak heb je snel contact als je tussen 1330 uur en 1500 uur belt. kosten 0,10 cent p/m
4) als je belt geef voor de zekerheid aan dat je ook contact formulier hebt ingediend

succes

Ps: het pakket is misschien wel 40 euro, maar hier komen nog wel de kosten van analoog bij......
Dus zit je in totaal op +/- euro 56,70
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maikel6910 zei:
2x zo snel internet... afhankelijk waarvoor je het gebruikt... kijk maar eens bij https://ziggoforum.nl/index/5/ :'(

1) afkopen contract hoeft niet, je doet een upgrade van je pakket, is altijd gratis. Betekent wel dat een nieuwe termijn ingaat en dat je hier een jaar vast aanzit. Maar is verder kosteloos
2) apparatuur terug sturen hoeft niet, je modem volstaat. (Enige wat misschien moet gebeuren, is even 30 sec stroom eraf (reset) en alles is klaar
3) tijdstip bellen vaak heb je snel contact als je tussen 1330 uur en 1500 uur belt. kosten 0,10 cent p/m
4) als je belt geef voor de zekerheid aan dat je ook contact formulier hebt ingediend

succes

Ps: het pakket is misschien wel 40 euro, maar hier komen nog wel de kosten van analoog bij......
Dus zit je in totaal op +/- euro 56,70

Je zegt 2 dingen: "Afkopen hoeft niet" en tegelijkertijd "dat je hier een jaar vast aanzit"
Het huidige abonnement heb ik dus zometeen 6 maanden, zit ik er dan niet nog 6 maanden aan vast?

Bedankt voor de informatie :6

PS De kosten van dat andere pakket waren ook exclusief kosten van analoog...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg vandaag zowaar een "kaart" van UPC met een mooie aanbieding.
Die aanbieding kon ik alleen online bekijken na het invullen van een code, maar het zou gaan om 4x sneller internet.

Ik vond het al verdacht en wat blijkt? De aanbieding spreekt over "Uw abonnementskosten blijven gewoon €50,- per maand*"

Dat * verwees uiteraard naar kleine lettertjes, die vermeldden dat ik wel moest checken op de laatste factuur of ik echt €50,- per maand betaal. En dat doen we dus niet. Makkelijk geld verdienen voor UPC aan onoplettende lezers.

Genoeg gewacht, ik ga maandag maar eens bellen met "UPC Klantenservice Administratief".
 
afkopen: dit is vantoepassing als je je contract wil verbreken of wil 'downgraden"
Is bij jou echt het geval niet. Dus kost je niks... dat is vrij simpel.
Het enige wat voor jou geldt, je gaat een nieuw contract aan met upc
3 in 1 pakket
Bijvb je belt maandag 24-08 2009, je geeft je pakketwijziging door
Twee minuten later is alles afgehandeld
Per 24-08 geldt je nieuwe pakket, met de nieuwe snelheid en de eventuele korting.
Wanneer zou je dit pakket kunnen opzeggen:
24-08-2010, of elke maand na deze datum

( dus geen kosten, alleen een nieuw ingaande contract)
 
Terug
Bovenaan