• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

overstappen van xp naar windows 7?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

hoi,

Ik wil graag van Xp naar windows 7 overstappen.
kan ik dan volstaan met een OEM versie of moet ik een DVD aanschaffen?
Wat is het verschil tussen deze twee?
Waar zou ik eventueel nog op moeten letten?

Alvast bedankt.
 
asserboy zei:
hoi,


Waar zou ik eventueel nog op moeten letten?

Dat je voor een 64 bit versie, behalve 64 bit processor, ook 2 Gig/of meer geheugen hebt. Anders 32bit versie pakken. Verder kijken of je videokaart wel goeie drivers heeft in Win7, dat kan opspelen als je echt oude zut hebt. Draai de upgradeadvisor, te vinden bij Ms of via Google.
 
Ik zou voor de zekerheid even de Windows 7 Upgrade Advisor gebruiken, zeker als je XP-machine al wat ouder is.
Voor sommige oude(re) hardware die onder XP prima werkt zijn geen Windows 7-drivers gemaakt en dat kan problemen geven.
 
Is een oem versie ook op een cd/ dvd of is deze altijd als download?
 
Of je klikt even door op Creatives link, dan kom je hier https://afuture.nl/productview.php?productID=12106 Ja hij is als DVD te bestellen.
 
Bedankt voor de link, ik zie alleen dat deze versie 64 bits is, en ik heb een 32 bits versie nodig.
Ik moet dus nog even verder kijken.
 
https://afuture.nl/productview.php?productID=213460


Succes, oja nog 1 ding waarop je moet letten, wil je Remote Desktop (Host), dan moet je aan Pro versie denken, maar die is stuk duurder..
 
Top! Bedankt voor de link en de tips.
Ik heb binnenkort een leuke klus.
 
Sjah zei:
https://afuture.nl/productview.php?productID=213460


Succes, oja nog 1 ding waarop je moet letten, wil je Remote Desktop (Host), dan moet je aan Pro versie denken, maar die is stuk duurder..

Wat denk je Sjah, iemand die van XP naar 7 wil overstappen zich verdiept in Remote Desktop? ;)
 
Terug
Bovenaan