H
hvrijsse
Aangezien een link naar het volledige artikel niet schijnt te mogen (kon dat verbod niet terugvinden in het policy artikel overigens), de essentie van het artikel maar als tekst gekopieerd.
Mijn vrouw en ik liepen onze rekeningen eens na en zagen tot onze schrik dat UPC wel een heel grote hap uit ons budget neemt. We zitten nog met de ‘legacy’ van oude systemen: analoge telefonie (voorheen Priority Telecom geheten), Chello (nu Chello Classic) en de immer aanwezige kostenpost radio en TV. Omdat onze eisen ten opzichte van downloadsnelheid niet extreem hoog zijn en we inmiddels hebben ervaren dat VoIP telefonie het ook prima doet, wilden we overstappen naar een goedkopere abonnementsvorm. Bij UPC wel te verstaan. Voor € 19,95 (later € 29,95) per maand heb je al zo’n abo’tje.
Op naar de UPC winkel in het stadshart van Almere en de zaak uitgelegd. We kregen meteen het lid op de neus: dit zou “technisch” niet mogelijk zijn. Wat die “technische” problemen precies inhielden kon ze ons niet uitleggen. Toen we vroegen of het “technisch” wel mogelijk zou zijn als we eerst weglopen bij UPC en over een jaartje weer terugkomen bleef ze het antwoord wederom schuldig. Enigszins kribbig verwees ze ons naar de klantenservice van UPC à 10 eurocent per minuut.
Ook daar wilde men ons aan de neus hangen dat het technisch onmogelijk was om van UPC naar UPC over te stappen. Tussen de regels door begreep ik dat een dergelijke ‘downgrade’ als ongewenst wordt gezien. Vooral financieel natuurlijk. Ik zou nog worden teruggebeld. Binnen twee werkdagen. Drie keer raden…
Mijn vrouw en ik liepen onze rekeningen eens na en zagen tot onze schrik dat UPC wel een heel grote hap uit ons budget neemt. We zitten nog met de ‘legacy’ van oude systemen: analoge telefonie (voorheen Priority Telecom geheten), Chello (nu Chello Classic) en de immer aanwezige kostenpost radio en TV. Omdat onze eisen ten opzichte van downloadsnelheid niet extreem hoog zijn en we inmiddels hebben ervaren dat VoIP telefonie het ook prima doet, wilden we overstappen naar een goedkopere abonnementsvorm. Bij UPC wel te verstaan. Voor € 19,95 (later € 29,95) per maand heb je al zo’n abo’tje.
Op naar de UPC winkel in het stadshart van Almere en de zaak uitgelegd. We kregen meteen het lid op de neus: dit zou “technisch” niet mogelijk zijn. Wat die “technische” problemen precies inhielden kon ze ons niet uitleggen. Toen we vroegen of het “technisch” wel mogelijk zou zijn als we eerst weglopen bij UPC en over een jaartje weer terugkomen bleef ze het antwoord wederom schuldig. Enigszins kribbig verwees ze ons naar de klantenservice van UPC à 10 eurocent per minuut.
Ook daar wilde men ons aan de neus hangen dat het technisch onmogelijk was om van UPC naar UPC over te stappen. Tussen de regels door begreep ik dat een dergelijke ‘downgrade’ als ongewenst wordt gezien. Vooral financieel natuurlijk. Ik zou nog worden teruggebeld. Binnen twee werkdagen. Drie keer raden…