• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen van UPC naar UPC "technisch onmogelijk"

H

hvrijsse

Aangezien een link naar het volledige artikel niet schijnt te mogen (kon dat verbod niet terugvinden in het policy artikel overigens), de essentie van het artikel maar als tekst gekopieerd.

Mijn vrouw en ik liepen onze rekeningen eens na en zagen tot onze schrik dat UPC wel een heel grote hap uit ons budget neemt. We zitten nog met de ‘legacy’ van oude systemen: analoge telefonie (voorheen Priority Telecom geheten), Chello (nu Chello Classic) en de immer aanwezige kostenpost radio en TV. Omdat onze eisen ten opzichte van downloadsnelheid niet extreem hoog zijn en we inmiddels hebben ervaren dat VoIP telefonie het ook prima doet, wilden we overstappen naar een goedkopere abonnementsvorm. Bij UPC wel te verstaan. Voor € 19,95 (later € 29,95) per maand heb je al zo’n abo’tje.

Op naar de UPC winkel in het stadshart van Almere en de zaak uitgelegd. We kregen meteen het lid op de neus: dit zou “technisch” niet mogelijk zijn. Wat die “technische” problemen precies inhielden kon ze ons niet uitleggen. Toen we vroegen of het “technisch” wel mogelijk zou zijn als we eerst weglopen bij UPC en over een jaartje weer terugkomen bleef ze het antwoord wederom schuldig. Enigszins kribbig verwees ze ons naar de klantenservice van UPC à 10 eurocent per minuut.

Ook daar wilde men ons aan de neus hangen dat het technisch onmogelijk was om van UPC naar UPC over te stappen. Tussen de regels door begreep ik dat een dergelijke ‘downgrade’ als ongewenst wordt gezien. Vooral financieel natuurlijk. Ik zou nog worden teruggebeld. Binnen twee werkdagen. Drie keer raden…
 
Opzeggen de hele boel en 1 maand na afsluiten weer aanvragen,ben ik benieuwd of ze dan nee zeggen.
Voorts kan je ook overstappen op een goedkoop adsl+voip en neem je je nummer gewoon mee.Na 1 jaar kan je weer bezinnen of je toch upc prefereert.Jammer als het hele proces enige weken in beslag neemt,maar dan heb je wel wat je wilt.Dat is namelijk internetten en telefoneren voor zo weinig mogelijk geld.
Een beetje ironisch om voor deze reden naar een concurrent te stappen,maar dat word zo wel in de hand gewerkt.
 
buiten je opzeg termijn is alles natuurlijk mogelijk.

en laast heeft mijn buurman een downgrade uitgevoerd. precies degene die u bedoeld en dat koste hem 30 euro eenmalig en hoefde hij niet op te zeggen om vervolgens weer aan te melden, waarbij je vast zit aan een opzegtermijn
 
Ik heb zelf ook iets van een jaar geleden mijn chello classic gedowngrade naar chello light, dat koste met eenmalig 30 euro.
Het was totaal geen probleem. Ik snap niet wat bij jou dan wel het probleem zou zijn.
Misschien moet je het in stapjes doen.
Eerst je chello naar het chello abbo wat je wilt, en daarna je telefonie.(of andersom)

Veel succes ermee. ;)
 
Overstappen van analoge telefonie(dat grote witte ding aan je muur) naar digitale telefonie(voip) is technisch gezien teveel moeite niet mogelijk.

Heeft te maken met nummerbehoud (is wel vaker ter sprake gekomen op dit forum).


Alleen je chellopakketje downgraden kan wel makkelijk (is volgens mij nu zelfs gratis).
 
En in zo'n geval blijf je voor telefonie betalen?
 
verstappen van analoge telefonie(dat grote witte ding aan je muur) naar digitale telefonie(voip) is technisch gezien teveel moeite niet mogelijk.

Heeft te maken met nummerbehoud (is wel vaker ter sprake gekomen op dit forum).

Is tegenwoordig binnen 5 min geregeld naar VOIP , maar het is niet nodig. Ik heb UPC gebeld en gezegd dat ik ook Priority heb en Chello, heb niet gevraagd of ze hem wilde omruilen voor VOIP maar dat ik de zelfde aanbieding had dan met VOIP. Dit was mogelijk en heb dit dus op deze manier gedaan. Alleen heb je niet het eerste jaar voor 19.95 maar dat is logisch.
 
Roborob69 zei:
Is tegenwoordig binnen 5 min geregeld naar VOIP , maar het is niet nodig. Ik heb UPC gebeld en gezegd dat ik ook Priority heb en Chello, heb niet gevraagd of ze hem wilde omruilen voor VOIP maar dat ik de zelfde aanbieding had dan met VOIP. Dit was mogelijk en heb dit dus op deze manier gedaan. Alleen heb je niet het eerste jaar voor 19.95 maar dat is logisch.

Kon altijd al gedaan worden alleen is het nummer veilig stellen wat riskanter en kost meer tijd. Voor priority+extreme hebben ze nu wel pakketkorting bedacht maar voor light e.d. volgens mij niet.

Grootste kans heb je bij de telefonie afdeling van de helpdesk, dat iemand het wel even voor je wil omzetten. Bij sales krijg je toch een nee, want die weten niet beter.
 
Ik heb op 10 juli gebeld naar Chello om mijn abonnement om te zetten.
Van Classic naar Easy, dit was geen enkel probleem, het was zelfs in 10 minuten geregeld.
Tevens boden ze mij aan om mijn telefoon abo. ( Priority ) om te zetten naar Free Time.
Is ook meteen geregeld.
Kreeg alles schriftelijk thuis bevestigd.
Op de nota die ik nu heb ontvangen is precies vanaf 10 juli alles herberekend.
Tevens vertelde ze mij dat je gratis je abonnement weer kon veranderen.

* Ton *
 
Het abo'tje wat je wilt hebben, is technisch onmogelijk ja. Dit komt omdat je, zoals al eerder gezegd, een analoog modem hebt. De actie is met een digitaal modem. Wat ze je aan kunnen bieden is light+maxibel freetime met een extra pakketkorting van € 5,-.

Dat zou je dus 14.95 + 32.95 - 5.00 = 42.90 per maand kosten. Dan bel je 'savonds en in het weekend ook nog gratis naar vaste telefoonaansluitingen.
 
Terug
Bovenaan