• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen van pakket

  • Onderwerp starter Onderwerp starter freddyemmer
  • Startdatum Startdatum
F

freddyemmer

een maand geleden zag ik dat UPC nieuwe pakketten geintroduceerd had op internet, met deze nieuwe pakketten kon ik voor +/- 7.50 in de maand meer DVR en 50 MBit internet krijgen. Direct UPC gebeld om te vragen of ik hier ook van kon profiteren, dit was mogelijk en de UPC medewerker zou alles direct in orde maken.

Zo gezegd zo gedaan een x aantal dagen later krijg ik een installatiepakket met een nieuw docsis 3 modem met ingebouwde router, modem aangesloten en direct gekeken of ik de ingebouwde router kon uitschakelen, helaas de optie is ingebouwd maar uitgeschakeld door UPC.

Na wat topics hier doorgespit te hebben toch maar besloten contact op te nemen met UPC om te vragen of ik een modem kon ontvangen zonder ingebouwde router, ja dit was mogelijk maar dan moest eerst alles teruggezet worden naar het pakket zoals het was. Daarna kon ik dan via internet het opnieuw aanvragen waarna ik een email zou ontvangen waar in de keuze gemaakt kon worden voor een modem.

Ik vertrouwde die manier toch niet helemaal en belde aan het eind van de week nogmaals met UPC om te vragen of ik niet alles bij de UPC winkel kon regelen, het antwoord hierop was Ja maar dan moesten eerst alle tickets gesloten zijn, maar dit zou voor het weekend geregeld moeten zijn. Om zaterdag ochtend nogmaals met UPC gebeld om te vragen of ik nu naar de UPC winkel kon om alles in orde te maken zodat ik en 50 mbit internet zou krijgen en een modem zonder ingebouwde router. Nu kreeg ik echter te horen dat dit helemaal niet mogelijk is en dan ik of het wifi modem moest accepteren of genoegen moet nemen met 25 mbit.

Kort samengevat ben ik door upc van het kastje naar de muur gestuurd, heb ik +/- 20 euro aan belkosten gemaakt en zit ik weer op mijn oude pakket. Omdat het niet mogelijk schijnt te zijn om een modem zonder ingebouwde router te krijgen bij de nieuwe pakketten van UPC.

Zou iemand van het webcare team hier voor mij naar willen kijken?
Alvast bedankt!
 
Ze leren het ook nooit bij upc ::) al jaren niet................
 
Asl je het pakket van 60 Mb/s neemt ktijg je volgens mij wel een modem zonder ingebouwde router en kun je later je pakket downgraden
 
Luminard zei:
Asl je het pakket van 60 Mb/s neemt ktijg je volgens mij wel een modem zonder ingebouwde router en kun je later je pakket downgraden

Bijna iedereen krijgt bij alle nieuwe pakketten (ook de 60Mb/s) of upgrades gewoon een Thomson TGW870 en die modem/router wil hij nou juist niet ;)
 
mij is altijd gezegd dat je het internetpakket niet naar beneden kan bijstellen maar wel naar boven. dus van 25 naar 50 kan wel maar terug niet meer.
 
freddyemmer zei:
mij is altijd gezegd dat je het internetpakket niet naar beneden kan bijstellen maar wel naar boven.

Het kan wel, ik ben een tijd geleden van 120Mb/s terug gegaan naar 60Mb/s en vrijdag weer terug naar 120Mb/s. Het kan wel, maar is geen oplossing om toch die Cisco te krijgen.
 
Als je al een docsis3 modem hebt krijg je de keuze. Helaas niet als je echt een sneller modem nodig hebt.
Blijft toch vervelend, deze modem/router kwestie.
 
opgepakt door upc en naar tevredenheid van beide partijen gesloten.
 
Een lang verhaal kort, de cisco kun je nog steeds krijgen (mijn Arristech is gisteren vervangen door een Cisco), volgens mij is de formele procedure nu: Sowieso eerst een Thomson, en als je daarna aangeeft dat de Thomson niet werkt icm je eigen netwerk, kun je een cisco krijgen.
 
upc doet inderdaad erg omslachtig ik heb sinds aug alles in een 25Mb genomen nu zie ik een week later dat je het zelfde pakket krijgt met 60Mb voor het zelde bedrag, het zou een kleine handeling zijn als ze gewoon het modem hoger intrainen en het contrakt aanpassen in het systeem.
je krijgt alleen sneller internet en dat kunnen ze bij upc gewoon veranderen.
 
Terug
Bovenaan