• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen naar UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lucasjansen
  • Startdatum Startdatum
L

lucasjansen

Beste UPC
ik had een vraagje wat betreft lijnhuur

Ik ben overgestapt naar het UPC alles in 1 pakket voor 45 euro per maand , dat ging allemaal prima, aangesloten ,enzovoort

Ik had eerst internet van ONLINE en bellen via KPN en gewoon basis tv van UPC

nu krijg ik een brief van Online dat ik lijnhuur moet betalen omdat ik mijn vaste telefoonabbonement opgezegd hebt en via mijn adsl verbinding maak van de telefoonlijn van kpn en dat dit doorgerekend wordt

Ik heb dus even rondgevraagd wat dit betekende en nu bleek dat mijn online niet opgezegd is door UPC.
Dit zou upc voor mij doen aangezien we ons klantnummer doorgegeven hadden enz en voor de rest geen reactie meer hadden ontvangen dat het niet gelukt is
Nu heb ik een brief gestuurd naar ONLINE voor opzegging maar mijn 3 mails naar UPC over deze kwestie zijn nooit beantwoord , vandaar dat ik het hier post
Ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen upc want ik vind dit wel een beetje vreemd.
Ik zou graag een vergoeding zien voor deze 1-2 maanden dat ik dubbel betaal

Nu had ik ook nog een probleem met jullie emailsysteem
Ik had onder de hoofdaccount 2 subaccounts gemaakt maar sommige mails gaan naar de verkeerde subaccount terwijl ze echt naar de goede gericht zijn.

PS: heb soms echt heel erg blokkerig beeld met digitale tv en mijn internetsnelheid is avonds ook erg traag

Met vriendelijke Groet
 
lucasjansen zei:
Beste UPC
ik had een vraagje wat betreft lijnhuur

Ik ben overgestapt naar het UPC alles in 1 pakket voor 45 euro per maand , dat ging allemaal prima, aangesloten ,enzovoort

Ik had eerst internet van ONLINE en bellen via KPN en gewoon basis tv van UPC

nu krijg ik een brief van Online dat ik lijnhuur moet betalen omdat ik mijn vaste telefoonabbonement opgezegd hebt en via mijn adsl verbinding maak van de telefoonlijn van kpn en dat dit doorgerekend wordt

Ik heb dus even rondgevraagd wat dit betekende en nu bleek dat mijn online niet opgezegd is door UPC.
Dit zou upc voor mij doen aangezien we ons klantnummer doorgegeven hadden enz en voor de rest geen reactie meer hadden ontvangen dat het niet gelukt is
Nu heb ik een brief gestuurd naar ONLINE voor opzegging maar mijn 3 mails naar UPC over deze kwestie zijn nooit beantwoord , vandaar dat ik het hier post
Ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen upc want ik vind dit wel een beetje vreemd.
Ik zou graag een vergoeding zien voor deze 1-2 maanden dat ik dubbel betaal

Nu had ik ook nog een probleem met jullie emailsysteem
Ik had onder de hoofdaccount 2 subaccounts gemaakt maar sommige mails gaan naar de verkeerde subaccount terwijl ze echt naar de goede gericht zijn.

PS: heb soms echt heel erg blokkerig beeld met digitale tv en mijn internetsnelheid is avonds ook erg traag

Met vriendelijke Groet

Kan kloppen, want kpn rekent idd +- 9,00€ per maand voor het koperdraadje, afzetterij maar goed.
Komt waarschijnlijk omdat online niet van kpn is, bij telfort is dat weer niet zo, omdat het een kpn dochter bedrijf is.
Makkelijk he, al die uitzonderingen en dubbel opjes.

Zoek is hier op het forum, naar antwoord nr van upc, of even googlen, zou het dan maar per brief doen.
 
Als allereerste maar even duidelijk vertellen dat Chelloo.nl een onafhankelijk forum is. Wij zijn geen onderdeel van UPC.

De overstap service van UPC regelt het overzetten en opzeggen van je telefoonverbinding en dat is precies wat ze gedaan hebben. KPN telefoon opgezegd en nummer geporteerd.

Jouw ADSL liep (loopt) bij Online. Dat is een ander bedrijf en heeft niets met je telefoon te maken, dus dat is inderdaad niet door UPC opgezegd. Dat had je zelf moeten doen.
Zolang je Online ADSL niet opzegt moet je inderdaad lijnhuur betalen omdat de telefoon bij KPN is opgezegd.
UPC is hier niet voor verantwoordelijk en je zult geen vergoeding krijgen.

Betreft de emailadressen.
Heb je echt nieuwe adressen aangemaakt, of aliassen?
Veel mensen maken de fout een alias aan te maken en te denken dat ze een apart email adres hebben aangemaakt.

Slecht, blokkerig beeld.
Kijk eerst je coaxbekabeling binnen in huis goed na. Is die in orde en het blijft slecht dan contact opnemen met UPC (0900-1580 10 ct/min)
Lees ook eens: https://www.upc.nl/pdf/upc_beterbeeldboekje.pdf

Internetsnelheid laag kan aan drukte liggen in het netwerksegment waar je woont.
 
COAX bekabeling is allemaal goed dus daar ligt het echt niet aan
internet begrijp ik kan altijd voorkomen natuurlijk

Maar online zou upc regelen staat in het contact u kunt het nalezen

Samen met een aantal andere internetaanbieders biedt UPC een overstapservice aan. Als u gebruik maakt van deze service, regelt UPC de overstap voor u. Deze service kunt u alleen gebruiken als u overstapt van de ene naar de andere aanbieder. Als u verhuist kun u geen gebruik maken van de overstapservice. U moet dan zelf voor de opzegging zorgen.

Als u gebruik wilt maken van de UPC Overstapservice, neem dan contact op met de UPC Klantenservice, op nummer 0900-15 80 (€ 0,10 per minuut) en vermeldt dat u gebruik wilt maken van de overstapservice. Zodra u uw bestelling bij UPC heeft gedaan sturen wij u een antwoordkaart. Deze kaart stuurt u ingevuld terug naar UPC en UPC regelt uw opzegging.

Waarom zou ik anders voor het overstappen een klantennummer van online in moeten voeren

Ik vind het wel ronduit schofterig dat ik al 3 x gemaild heb naar UPC en nooit een reactie heb mogen ontvangen
 
Samen met een aantal andere internetaanbieders biedt UPC een overstapservice aan.

daar zal ik me niet in vast bijten dat gaat vaak mis bij upc
ken er over meepraten drie mensen die ik ken is het ook fout gegaan
upc zal alles regelen maar is niet gebeurd ze hebben dat per telefoon geregeld plus kaartje ingestuurt
maar is toch fout gegaan 1 persoon heb toen maar gelijk alles opgezegt
upc haalde toch geld van haar rekening af maar is allemaal goed gekomen omdat ze niks meer heb van upc

me vriend ging toen ook maar eens naar upc hij dee die droomdeal heb hem daar bij geholpen
we hebben alles goed ingevuld dat upc alles bij ze andere profider zal opzeggen internet telefoon
maar na drie dagen kreeg hij netjes alles binnen terwijl er niks was opgezegt
dus hij had wel dubbel rekening twee maanden lang omdat upc ook niks had geregeld
dus JA upc maak echt veel fouten als het daar om gaat
 
Maar daar gaat het hier dus niet om. Bij de topicstarter is het wel goed gegaan alleen was hij niet goed geïnformeerd hierover en dat is heel jammer.
 
daar gaat het wel om aangezien upc het niet goed gedaan heeft
Ik zou de topic nog maar eens goed herlezen meneer
 
Ik lees inderdaad dat dit een nieuwe service is waarbij UPC naast het telefonie abonnement ook de opzegging van het oude internet abonnement zou regelen.
Zo te zien dus niet goed gegaan.
Ik zou het via de klantenservice proberen (telefonisch) en als je er niet uitkomt een PM sturen aan webcare.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan