B
barrymossel
Begin juli heb ik UPC Horizon aangevraagd met overstapservice vanaf KPN. Klinkt allemaal eenvoudig. Bevestiging per mail gehad, overstapgegevens ingevuld en bevestiging hiervan gehad. Zelfs een brief per post gehad van UPC dat alles liep.
Tot op heden niks gehoord, dus vandaag zelf maar even gebeld, aangezien de overstap aangevraagd is voor eind augustus en ik wil weten of KPN nu ook opgezegd is. De meneer aan de telefoon gaf aan dat er al een actief abonnement op ons adres staat onder een andere naam. Vreemd, die naam had ik nog nooit gehoord; is ook niet van de voorgaande bewoners tot 5 jaar terug zover wij weten. Na een hoop navragen bij collega's bleek dat onze bestelling wel doorgekomen is en dat de startdatum staat op 1 januari 2021(!). "Dat klopt denk ik niet."
Nieuwe aanvraag moest er gedaan worden, dus netjes alles opnieuw opgegeven. Via de overstapservice zou ik KPN kunnen laten opzeggen, 'als dat nog niet gedaan zou zijn'. Direct na dit telefoontje word ik teruggebeld; ik denk door een manager. Hij had meegeluisterd met zijn collega en vroeg of alles naar wens was verlopen. Ik gaf aan van niet en legde het uit. Dat had hij meegekregen (vraag dan niet of alles naar wens is verlopen!) en hij gaf aan dat de "betalende huidige klant" eerst het contract moest ontbinden. Hij ging er achteraan en binnen 4 tot 10 werkdagen zou ik wel horen of er nu wel of niet een bestelling mogelijk is. Dat was wel het minste dat hij kon doen, zei ie... Ja het minste, ja. Ik heb ze vijf werkdagen de tijd gegeven...
Ik vind het echt weer zo krom dat zelfs een simpele overstap niet mogelijk is. En nog erger: waarom word ik niet gebeld of gemaild als er op ons adres al (jarenlang) een betalende klant in het systeem staat??
Misschien dat UPC kan aangeven waarom dit zo slecht geregeld is?
Tot op heden niks gehoord, dus vandaag zelf maar even gebeld, aangezien de overstap aangevraagd is voor eind augustus en ik wil weten of KPN nu ook opgezegd is. De meneer aan de telefoon gaf aan dat er al een actief abonnement op ons adres staat onder een andere naam. Vreemd, die naam had ik nog nooit gehoord; is ook niet van de voorgaande bewoners tot 5 jaar terug zover wij weten. Na een hoop navragen bij collega's bleek dat onze bestelling wel doorgekomen is en dat de startdatum staat op 1 januari 2021(!). "Dat klopt denk ik niet."
Nieuwe aanvraag moest er gedaan worden, dus netjes alles opnieuw opgegeven. Via de overstapservice zou ik KPN kunnen laten opzeggen, 'als dat nog niet gedaan zou zijn'. Direct na dit telefoontje word ik teruggebeld; ik denk door een manager. Hij had meegeluisterd met zijn collega en vroeg of alles naar wens was verlopen. Ik gaf aan van niet en legde het uit. Dat had hij meegekregen (vraag dan niet of alles naar wens is verlopen!) en hij gaf aan dat de "betalende huidige klant" eerst het contract moest ontbinden. Hij ging er achteraan en binnen 4 tot 10 werkdagen zou ik wel horen of er nu wel of niet een bestelling mogelijk is. Dat was wel het minste dat hij kon doen, zei ie... Ja het minste, ja. Ik heb ze vijf werkdagen de tijd gegeven...
Ik vind het echt weer zo krom dat zelfs een simpele overstap niet mogelijk is. En nog erger: waarom word ik niet gebeld of gemaild als er op ons adres al (jarenlang) een betalende klant in het systeem staat??
Misschien dat UPC kan aangeven waarom dit zo slecht geregeld is?