• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen naar UPC zou niet moeilijk moeten zijn

  • Onderwerp starter Onderwerp starter barrymossel
  • Startdatum Startdatum
B

barrymossel

Begin juli heb ik UPC Horizon aangevraagd met overstapservice vanaf KPN. Klinkt allemaal eenvoudig. Bevestiging per mail gehad, overstapgegevens ingevuld en bevestiging hiervan gehad. Zelfs een brief per post gehad van UPC dat alles liep.

Tot op heden niks gehoord, dus vandaag zelf maar even gebeld, aangezien de overstap aangevraagd is voor eind augustus en ik wil weten of KPN nu ook opgezegd is. De meneer aan de telefoon gaf aan dat er al een actief abonnement op ons adres staat onder een andere naam. Vreemd, die naam had ik nog nooit gehoord; is ook niet van de voorgaande bewoners tot 5 jaar terug zover wij weten. Na een hoop navragen bij collega's bleek dat onze bestelling wel doorgekomen is en dat de startdatum staat op 1 januari 2021(!). "Dat klopt denk ik niet."

Nieuwe aanvraag moest er gedaan worden, dus netjes alles opnieuw opgegeven. Via de overstapservice zou ik KPN kunnen laten opzeggen, 'als dat nog niet gedaan zou zijn'. Direct na dit telefoontje word ik teruggebeld; ik denk door een manager. Hij had meegeluisterd met zijn collega en vroeg of alles naar wens was verlopen. Ik gaf aan van niet en legde het uit. Dat had hij meegekregen (vraag dan niet of alles naar wens is verlopen!) en hij gaf aan dat de "betalende huidige klant" eerst het contract moest ontbinden. Hij ging er achteraan en binnen 4 tot 10 werkdagen zou ik wel horen of er nu wel of niet een bestelling mogelijk is. Dat was wel het minste dat hij kon doen, zei ie... Ja het minste, ja. Ik heb ze vijf werkdagen de tijd gegeven...

Ik vind het echt weer zo krom dat zelfs een simpele overstap niet mogelijk is. En nog erger: waarom word ik niet gebeld of gemaild als er op ons adres al (jarenlang) een betalende klant in het systeem staat??

Misschien dat UPC kan aangeven waarom dit zo slecht geregeld is?
 
barrymossel zei:
<knip>
Misschien dat UPC kan aangeven waarom dit zo slecht geregeld is?

Nee, dat kan UPC niet aangeven. Je kunt het best even contact opnemen met een webcare medewerker, die weten tenminste de problemen goed op te lossen.
 
Haha, dat heb ik reeds gedaan. Wel erg jammer dat ik juist wil overstappen naar UPC en dan op deze manier behandeld word en geen duidelijkheid krijg of ook maar ergens van op de hoogte word gesteld. 1-0 achter wat mij betreft...
 
Nou, er is contact met me opgenomen en er is gebeld naar de persoon die zogenaamd nog op ons adres woonde. Die persoon heeft aangegeven te zijn verhuisd en de actieve diensten worden dus opgeheven. Blijft het feit dat dit gewoon direct had moeten gebeuren toen ik de eerste aanvraag heb gedaan. Of de tweede. Ik heb moeten klagen via Twitter en Chelloo om het opgelost te krijgen. Erg jammer.

Daarbij komt nog dat er geprobeerd werd (wordt?) om me te naaien en me bij de tweede aanvraag maar 3 maanden korting i.p.v. 6 maanden te geven. Dit heb ik tijdens die telefonische aanvraag aangegeven en ik zou toen ook 6 maanden krijgen. Blijkt gisteren dat er toch maar 3 maanden is genoteerd. Heel erg slecht en jammer.

2-0 achter voor UPC. Ik hoop dat alles vanaf nu goed gaat en dat ik gewoon tv kan kijken en een beetje snel internet heb en nooit last van storingen of facturatieproblemen.
 
Fraude met "verhuizingen" komt vaker voor dan je denkt.
Men betaald een paar maanden niet en dan met een andere naam weer nieuwe diensten afnemen.
Een provider is dus redelijk voorzichtig met dit soort situaties.
Helaas moeten ook hier de goeden onder de kwaden lijden.
 
Dat begrijp ik. Maar het moet niet zo zijn dat er niet even contact op wordt genomen met ons. Wij wisten niet waar we aan toe waren (en werden genegeerd). Een briefje of mail met daarin de mededeling dat er reeds iemand aangesloten is zou in mijn ogen al voldoende zijn.
 
Horizon is aangesloten en alles werkt prima. Momenteel niks te klagen. Ik heb wel zelf KPN moeten opzeggen en zit nu met een maand dubbel betalen. Maar UPC heeft zojuist toegezegd dit te vergoeden. Erg nette service, waarvoor bedankt.
 
@Barry,

Neem even contact op met Esther-UPC.
Zei kan je wellicht helpen aan de kortingen die je bij aanvraag 1 zou krijgen.
 
Dit is ook al geregeld. Er is best wat mis gegaan bij de aanvraag, maar ook weer perfect opgelost.
 
Terug
Bovenaan