overstappen naar UPC telefonie ?

F

Friso

is het nu verstandig om over te stappen van KPN telefonie op Chello telefonie ?
- houd ik mijn eigen telefoon nummer ?
- is het mogelijk terug te gaan naar kpn zonder kosten ?
- zijn er veel storingen ?
 
T

TCBEdge

Dag Friso,

Ik heb nou een jaartje chello-telefonie en heb geen last van storingen of wat dan ook: alles loopt prima!
Je nummer kun je gewoon houden. Volgens mij kun je (na een jaar) wel weer terug naar KPN en kost dat een paar tientjes of zo....
Ik heb wel het idee dat ik redelijk wat bespaar op mijn telefoonrekening nadat ik ben overgestapt op chello (en we bellen net zo veel/vaak/etc).

Grz.
Edge
 

Taeniura

Forum Gebruiker
Berichten
62
Ik heb sinds +- 1.5 jaar chello telefonie en ben zeer tevreden.

Friso zei:
is het nu verstandig om over te stappen van KPN telefonie op Chello telefonie ?
- houd ik mijn eigen telefoon nummer ?
Ja
Friso zei:
- is het mogelijk terug te gaan naar kpn zonder kosten ?
Denk het niet
Friso zei:
- zijn er veel storingen ?
In de 1.5 jaar dat ik chello telefonie heb, heb ik 1x storing gehad. Dit heeft 1 telefoontje met de mobiel gekost en binnen 10 min was het opgelost
 
P

positief

ben ook anderhalf jaar geleden overgestapt op chello telefonie ( verhuizing) , wou graag mijn oude nummer behouden , maar dat is op een of andere manier niet gelukt. Kregen een tijdelijk nummer en zouden snel ons oude nummer weer terug krijgen , paar keer contact opgenomen met upc en naar de upc-winkel geweest, helaas kinderpindakaas. Heb nu een specifiek chello nummer , begint met 77 ipv ons oude nummer.
Verder totaal geen klachten of problemen ondervonden
 

marfi

Forum Gebruiker
Berichten
43
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
sinds ik in 2002 binnen mijn stad ben verhuisd heb ik last van een vervelende bromtoon op mijn telefoon (voorheen op oude adres geen problemen met priority). Al enkele malen gemaild, steeds het standaard antwoord terug: Uw vraag is in behandeling genomen wij nemen contact met U op---> dus niet. Dan toch maar wat euri spenderen aan een rechtstreeks kontakt met de helpdesk........

Marifi
 

Scar

Forum Gebruiker
Berichten
551
Al een jaartje of drie tot vier Priority Telecom.
Eigen nummer gewoon mee kunnen nemen, overstap kosten om terug te gaan naar KPN weet ik niet, en storingen heb ik nog niet gehad....

Wel moet je er rekening mee houden dat een telefoon gekocht bij de KPN, weliswaar gewoon compatible is qua bellen, maar dat zoiets als nummerweergave met een KPN telefoon niet werkt.....
 

Roborob

Forum Gebruiker
Berichten
138
Al een jaartje of 5 Priority nooit problemen gehad, op 1x na toen was het modem kapot, om een uurtje of 1700 gebeld en een uur later stonden ze op de stoep met een ander modem. Als je terug gaat naar KPN betaal je weer aansluitkosten bij KPN (150) euro of zo geloof ik...
 
F

Flopster

Sinds 2 jaar bel ik via de kabel. Ik heb nog nooit een storing gehad. Nummer meenemen kan (is men verplicht!) en als je weer terug wilt naar KPN betaal je gewoon weer aansluitkosten (volgens mij 47 euro).

Enige nadeel van Priority is de geringe informatie die je krijgt (op de site van) UPC. Simpele dingen regelen zoals uit/aanzetten van je voicemail en andere functionalitetien moet je, uiteraard NIET gratis, telefonisch bij UPC zien achter te komen. Hoewel de bereikbaarheid verbeterd is nog steeds absurd natuurlijk.

Voor de rest niet te klagen!
 

RTFM

Forum Gebruiker
Berichten
4
Heb nu bijna twee maanden alweer UPC Telefonie, in combinatie met Chello Light, en naar alle tevredenheid. Tevens het MAxibel abonnement genomen. Ik betaal nu 32,95 voor Chello Light en daarboven 9,95 voor het UPC telefonie basisabonnement en 14,95 voor MaxiBel (15 uur bellen naar vaste lijnen), samen dus € 57,85. Je betaalt per maand dus een vast bedrag, lekker makkelijk. Oh ja, je telefoontjes van vast naar mobiel zitten niet in het maxibel abonnement, maar daar kun je je GSM dan voor gebruiken!

Wanneer ik vanaf het werk mijn vrouw thuis bel, merk ik dat de wachttoon tot de connectie tot stand komt iets anders klinkt dan bij een reguliere KPN lijn. Verder niet storend. Connectie is verder prima, goed geluid en geen storingen.

1 tip: je hebt een maand opzegtermijn bij de KPN. Wanneer je bijvoorbeeld op 1 oktober opzegd, zorg er dan voor dat UPC pas op 1 november langskomt en NIET eerder. Want anders betaal je nog een deel abonnement bij de KPN. Dat is mijn dus overkomen, helaas. Was wel blij dat UPC zo snel alles kon aansluiten, maar het was dus iets te snel.

Verder tot nu toe erg tevreden over de opgeleverde installatie. Gewoon overstappen zou ik zeggen.
 
E

EiberSite

Flopster zei:
Enige nadeel van Priority is de geringe informatie die je krijgt (op de site van) UPC. Simpele dingen regelen zoals uit/aanzetten van je voicemail en andere functionalitetien moet je, uiteraard NIET gratis, telefonisch bij UPC zien achter te komen. Hoewel de bereikbaarheid verbeterd is nog steeds absurd natuurlijk.

Dat het niet op de site staat kan zijn, maar toen ik een mailtje stuurde over hoe de voicemail te activeren kreeg ik daar direct antwoord op en werd mij ook de handleiding "Priority" toegestuurd waar dit allemaal duidelijk in uitgelegd wordt.
Verder ook nog nooit storing gehad, zelfs niet tijdens een langdurige stroomuitval.
 
Bovenaan