• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen KPN naar Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rdohmen

Eindelijk de keuze gemaakt. Van KPN naar Alles in 1 van Ziggo. Alles aangemeld en dat liep vlekkeloos, totdat ik geen bevestigingen ontving. Geen probleem telefoontje Ziggo en ik kreeg mijn bevestiging. Datum bevestigd van omzetting en dan maar hopen. Krijg vervolgens een andere datum door, maar enfin dat had te maken met KPN. Monteur komt langs zoals afgesproken en installeert Ziggo modem, ontvanger en alles. Nog even activeren en klaar. Alleen dat laatste lukte niet. Was iets met de order, kon een dagje duren maar zeker ruim voor opzegging actief. Enfin, dag erop niets. Bellen, volgens Ziggo een technisch probleem, stuurde een monteur langs. Monteur, was geen probleem alleen bij de order van Ziggo. Mmmm, Nog even en dan gaat KPN alles afsluiten. Weer gebeld en men kon geen datum aangeven. Moest zelf maar even met KPN regelen voor een overlap. KPN geeft aan dat dit door de overstapservice niet kan. Ziggo dag erna gebeld, inderdaad foutje in administratie, konden niet aangeven hoelang het ging duren. Werd wel aangewerkt. Of Ziggo mijn abonnement bij KPN kon verlengen? Ja hoor, verlengen we nog een 3 weken extra. Weet u wanneer alles actief wordt? Nee, daar heeft Ziggo geen zicht op, maar u wordt gebeld. Ondertussen geen interactieve televisie die we net zo graag nu wilde gebruiken. En Ziggo maar reclame maken. Iedere dag probeer ik of ik kan activeren, maar krijg steeds de melding uw verbinding is actief, maar kan nergens de activatie codes invullen. Heeft iemand ook ervaring hiermee, enig idee hoelang zoiets kan duren?
 
Een kennis van van mij heeft een soortgelijk probleem. Vorige donderdag heeft de Ziggo-monteur de zaak aangelegd en aangesloten. Er is echter een fout met het telefoonnummer gemaakt, eindcijfer gekregen 2 i.p.v. van 5 (telefoonnummer zou van Tele 2 worden geporteerd.). Ze kan wel bellen maar niet gebeld worden. Het nummer waar ze mee uitbelt, is bij een kinderdagverblijf in gebruik als je weer terug belt. Internet en digitale TV functioneren wel goed. Ziggo zou er mee bezig zijn.
 
Eindelijk de keuze gemaakt. Van KPN naar Alles in 1 van Ziggo. Alles aangemeld en dat liep vlekkeloos, totdat ik geen bevestigingen ontving. Geen probleem telefoontje Ziggo en ik kreeg mijn bevestiging. Datum bevestigd van omzetting en dan maar hopen. Krijg vervolgens een andere datum door, maar enfin dat had te maken met KPN. Monteur komt langs zoals afgesproken en installeert Ziggo modem, ontvanger en alles. Nog even activeren en klaar. Alleen dat laatste lukte niet. Was iets met de order, kon een dagje duren maar zeker ruim voor opzegging actief. Enfin, dag erop niets. Bellen, volgens Ziggo een technisch probleem, stuurde een monteur langs. Monteur, was geen probleem alleen bij de order van Ziggo. Mmmm, Nog even en dan gaat KPN alles afsluiten. Weer gebeld en men kon geen datum aangeven. Moest zelf maar even met KPN regelen voor een overlap. KPN geeft aan dat dit door de overstapservice niet kan. Ziggo dag erna gebeld, inderdaad foutje in administratie, konden niet aangeven hoelang het ging duren. Werd wel aangewerkt. Of Ziggo mijn abonnement bij KPN kon verlengen? Ja hoor, verlengen we nog een 3 weken extra. Weet u wanneer alles actief wordt? Nee, daar heeft Ziggo geen zicht op, maar u wordt gebeld. Ondertussen geen interactieve televisie die we net zo graag nu wilde gebruiken. En Ziggo maar reclame maken. Iedere dag probeer ik of ik kan activeren, maar krijg steeds de melding uw verbinding is actief, maar kan nergens de activatie codes invullen. Heeft iemand ook ervaring hiermee, enig idee hoelang zoiets kan duren?

  • Heb je digitale TV, zo nee, waarom niet, dat heeft niets met het modem te maken, tv gaat niet over het modem.
  • Heb je interactieve TV, zo nee, foutcode noteren en met de helpdesk bellen.
  • Heb je internet, zo nee, dan zul je de helpdesk moeten vragen, waarom je "verbinding aktief" is en je geen internet hebt.
  • Heb je telefoon, zo nee, de nummerportering afwachten, dat ligt aan KPN in eerste instantie en je aanspreekpunt hiervoor is Ziggo.
Succes.
 
Vlgs monteur gaat digitale tv over het modem. Het oproepen van films niet. Voorheen hadden we digitale televisieover de kabel met ziggo, maar met nieuwe modem en digitale tv gaat dit blijkbaar anders.

Bel iedere dag met Ziggo om te zorgen dat er schot in de zaak blijft. Ik hoop dat op de afgesproken datum alles geactiveerd is. Tot dan maar geduld hebben.
 
"Vlgs monteur gaat digitale tv over het modem."

Dan heeft heel Nederland behalve jij de tv en/of de decoder verkeerd aangesloten. Bij gaat de coax kabel regelrecht de tv in en ik heb heel mooi beeld met mijn CI+ module. En idem naar mijn Humax 5200.

Loop eens de coax kabel na.

Maar inderdaad, interactieve tv gaat via het netwerk, dus het modem.
Je hebt dus geen internet?
 
Nee, geen internet en zelfs na gisteren ook geen telefoon meer. Ben al meer dan één week met Ziggo bezig. Gisteren is het blijkbaar ge-escaleerd naar een speciale helpdesk. Het probleem heeft nu de status, dat ik door Ziggo op de hoogte wordt gehouden van de progressie. Er is echter niemand die mij kan aangeven hoelang het ICT probleem bij Ziggo nog duurt. Vorige provider kan mij alleen middels een jaarabonnement weer aansluiten en dus zit je tussen de wal en het schip. Heb nu een dongel gekocht om toch nog iets mee te krijgen van de wereld om ons heen, maar het grootste probleem is de vaste lijn. Als mijn kinderen alleen zijn, kunnen ze niet meer bellen en een mobiele telefoon hebben ze nog niet (nodig). Je begrijpt dat dit ons ook in de vrijheid beperkt. Je komt er nu pas achter hoe afhankelijk je wordt van internet en telefonie. Waar ik bang voor was is uitgekomen en het ergste is dat ik al zolang van te voren extra gevraagd en gecontroleerd heb. Hopelijk zijn de goden ons volgende week goed gestemd......
 
3 weken geklungel en nog steeds niet.....

Had verwacht na de melding op zaterdag dat in de nacht van Maandag op Dinsdag in de buurt door Ziggo gewerkt zou worden dat we dinsdag alles konden activeren. Niets is minder waar. Weer niet kunnen activeren. Misschien dat de code veranderd is. Zelfs bij de hulpdesk in Eindhoven, weet weer niemand (of tenminste) te weinig af van het probleem en of we morgen maar weer willen terugbellen. Ik word hier moedeloos van en overweeg mijn overstap te gaan beëindigen als ik morgen geen bevredigend antwoord of actie krijg. Dan maar alles om naar KPN, die kunnen dit wel oplossen (denk ik).
 
Wat is nu eigenlijk het probleem:
modem activatie?
telefoonnummer portering van KPN naar Ziggo?

Bedenk, je hebt een contract gesloten met Ziggo, dat opzeggen kan niet zo eenvoudig.

En ga vooral geen geld laten terugboeken op je rekening, dan ben je binnen de kortste keren nog verder van huis.
 
Probleem:
- modem activatie lukt niet
- gevolg: geen telefoon en geen internet en ook geen interactieve televisie.

Probleem is bij meerdere klanten nu en Ziggo kan niets. Een mogelijke datum dat alles is opgelost is 24 September 2013. Dus dat betekent sinds mijn opzegging tot 24 Sept dat ik bijna 7 weken geen telefoon en internet heb.

Ziggo kan niets en wil niet doen. Heb zelfs het idee of het hen niet uitmaakt of je terug gaat naar andere provider aangezien ze weten dat het daar ook 2 weken duurt om te activeren.

Dus de oh, ahh, echt waar. Denk goed na of je deze ellende op je dak wilt halen. Mijn advies, geen gebruik maken van de overstapweken, maar gewoon een nieuw contract afsluiten. Vervolgens als dat geactiveerd is en werkt het oude opzeggen. Betekent wel een nieuw telefoonnummer, maar ook een hoop gezeur en teleurstellingen die je moet verwerken. Ziggo krijgt van mij de koude Douche!:x
 
Ziggo maakt een fout en jij mag week na week liggen leuren om het weer in orde te krijgen. Daarbij ben je ook nog eens een nieuwe klant waar je juist zorg voor zou moeten dragen dat deze uitermate tevreden is.
Fouten maakt eenieder maar mijn mening is dat dit niet zo lang hoeft te duren om deze weer te herstellen.
Men laat jou nu weken wachten en niemand die deze klant kan vertellen wanneer zijn probleem verholpen mag zijn.
Als Ziggo een fout maakt zij gewoon zorg dragen dat dit prioriteit krijgt en dat deze klant zo snel mogelijk geholpen wordt.
Weet niet of het zin heeft maar ik zou in ieder geval een klacht indienen. Kijk eens of je een andere nummer kan bellen zodat je iemand aan de lijn krijgt die wel bereid is om jouw goed te helpen. Want dat mag je gewoon verwachten zoals het nu gaat heb ik geen goed woord voor over...sorry..
Ziggo dit kan echt beter..help deze klant aub dat mag hij echt wel verwachten zeker nadat hij pas is overgestapt.
Tuurlijk gaan er ook dingen goed maar dit mag niet gebeuren.

Webcare team eens aanspreken. Die kunnen je vaak wel goed helpen:
KLIK

Succes...uiteindelijk zal het wel goed komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan