• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstapformulier

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeuj
  • Startdatum Startdatum
J

jeuj

Hoi,

Mijn vader heeft het "alles-in-één voordeelpakket" van UPC besteld. Daarnaast aangegeven dat hij gebruik wil maken van de overstapservice. Nu heeft hij een mail ontvangen van UPC met de vraag om een overstapformulier in te vullen. Daarin wordt gevraagd om het klantnummer (KPN) in te voeren. Bij het invoeren wordt steeds aangegeven dat het klantnummer onjuist is.

Hoe kan ik alles nu toch snel in gang zetten?

Overigens heeft mijn vader nog nooit internet gehad. Wordt met die overstapservice alleen de overstap van internet bedoeld of in mijn vaders geval ook enkel het nummerbehoud van KPN naar UPC
 
Voor nummerbehoud is een machtiging nodig. Deze vind je achterin de telefoon handleiding of op www.upc.nl/nummerbehoud
Als het nummer word overgenomen word gelijk het telefonie abonnement opgezegt. Ik begrijp dat je vader geen internet heeft gehad en in dat geval kun je gewoon voldoen door de machtiging in te sturen
 
Omdat waarschijnlijk bij de bestelling verkeerd is aangegeven dat mijn vader van de overstapservice gebruik wil maken krijgt hij nu een herinnering om het online overstapformulier in te vullen.

Hij heeft nog geen internet en wil alleen zijn vaste nummer meenemen naar UPC. Het online formulier voor nummerbehoud is eergisteren ingevuld.

Moeten we nog verdere actie ondernemen of komt alles op zijn pootjes terecht?
Het pakket is inmiddels binnen (maar nog niet geinstalleerd).
 
jeuj zei:
Omdat waarschijnlijk bij de bestelling verkeerd is aangegeven dat mijn vader van de overstapservice gebruik wil maken krijgt hij nu een herinnering om het online overstapformulier in te vullen.

Hij heeft nog geen internet en wil alleen zijn vaste nummer meenemen naar UPC. Het online formulier voor nummerbehoud is eergisteren ingevuld.

Moeten we nog verdere actie ondernemen of komt alles op zijn pootjes terecht?
Het pakket is inmiddels binnen (maar nog niet geinstalleerd).

Lijkt me niet, het overzetten van het nummer naar UPC duurt hooguit een paar weken. Tot die tijd krijg je een tijdelijk UPC-telefoonnummer. Als het goed is staat dat nummer op de documentatie bij het pakket, anders is het op te vragen bij de HD.
 
jtech zei:
Als het goed is staat dat nummer op de documentatie bij het pakket, anders is het op te vragen bij de HD.
En anders kan je nog even bellen naar je mobiel, dan zie je het nummer ook staan. Mocht het nummer afgeschermd zijn, dan kan je met #31 (voorbeeld: #310612345678) alsnog het nummer meezenden waardoor je het nummer wél op je mobiel ziet verschijnen.
 
sylvester(rr) zei:
En anders kan je nog even bellen naar je mobiel, dan zie je het nummer ook staan. Mocht het nummer afgeschermd zijn, dan kan je met #31 (voorbeeld: #310612345678) alsnog het nummer meezenden waardoor je het nummer wél op je mobiel ziet verschijnen.

Inderdaad Sylvester, dat was me even ontschoten. Dank voor de aanvulling. ;)
 
Spulletjes uitgepakt, aangesloten en alles werkt. Helaas heeft UPC niet het bestelde draadloos modem geleverd, maar het standaard (cisco) modem.
Dat wordt morgen weer een telefoontje naar de helpdesk .............
 
Controleer gelijk het overstappen! Mijn ervaring is dat UPC daar weg slordig mee omgaat. Hun klantenservice is aan het verbeteren, maar dubbel check alles!
 
jeuj zei:
Spulletjes uitgepakt, aangesloten en alles werkt. Helaas heeft UPC niet het bestelde draadloos modem geleverd, maar het standaard (cisco) modem.
Dat wordt morgen weer een telefoontje naar de helpdesk .............

Misschien zou je beter eerst even het forum kunnen doorzoeken op problemen met de Thomson TWG870 (de draadloze modem/router). Veel klanten zouden een gat in de lucht springen als ze hun Thomson zouden kunnen omruilen voor een Cisco modem. Er zijn nl. nogal wat problemen met de Thomson en het ziet er momenteel niet naar uit dat die snel opgelost zullen worden. Nadeel van een Cisco is wel dat je zelf voor een (draadloze) router moet zorgen, alhoewel ik persoonlijk (en met mij zeer velen) dat juist als een groot voordeel zie.
 
Terug
Bovenaan