Wij zijn recent, na de fusie, overgestapt van Particulier naar Zakelijk. (Wij hebben namelijk altijd een Particulier abonnement gebruikt op een zakelijk adres.)
Binnen enkele weken kregen wij een nieuw Hitron CGNV4-EU modem met de post die de Cisco EPC3925 zou moeten vervangen. Al direct na het aansluiten begonnen de problemen. Zo heeft het uren moeten duren voordat het modem online kwam. De klantenservice was zo vriendelijk ons in de avond op te bellen om ons te laten weten dat het modem eindelijk online was.
Helaas was dit niet voor lang. Het modem herstart zichzelf om de haverklap wat er voor zorgt dat telefonie en internet beide wegvallen. Dit is gaande sinds het aansluiten van het nieuwe modem!
Na opnieuw contact te hebben gehad met de klantenservice, zijn wij verteld dat het binnenkomend signaal zwak zou zijn. Dit kwam niet tot onze verassing daar wij voorheen een versterker in gebruik hebben gehad. (Deze was echter kapot gegaan en vervolgens door een monteur vervangen met een gewone splitter.) Ook heeft de klantenservice een monteurafspraak gemaakt om onze aansluiting te komen controleren. Ondertussen hebben wij zelf ook een nieuwe versterker aangeschaft (maar niet aangesloten).
De monteur is geweest en geeft aan...
* dat wij géén versterker nodig hebben; het Hitron CGNV4-EU modem zou hier niet tegen kunnen
* dat onze huidige "oude 2-gats tv/radio wanddoos" hetzelfde is als de nieuwe en dat deze niet hoeft te worden vervangen met een 1-gats wanddoos voor de werking van de aangeschafte versterker.
* dat de modem niet kapot kan zijn aangezien alle waardes in het interface van de modem dicht bij elkaar in de buurt zitten.
Verder heeft de monteur ons recent vervangen kabel (ja, wij zijn uiteindelijk ook gaan proberen) van de splitter naar de modem, vervangen met onze vorige kabel en hier nieuwe f-connectoren op gezet.
De conclusie van de monteur was om momentopnames te maken over een periode van 2 weken mocht het probleem zich voort blijven doen.
Helaas, tot niemands verassing, doen alle problemen zich inderdaad voort en zijn wij zéér teleurgesteld met het bezoek van de monteur. De monteur was zéér onbehulpzaam en durfde zijn bezoek als "extra service" te bestempelen én gaf aan dat er normaalgesproken kosten voor in rekening wordt gebracht.
Wij hebben alles liever teruggedraaid naar de vorige staat (Particulier abonnement in combinatie met het oude modem). :'(
Binnen enkele weken kregen wij een nieuw Hitron CGNV4-EU modem met de post die de Cisco EPC3925 zou moeten vervangen. Al direct na het aansluiten begonnen de problemen. Zo heeft het uren moeten duren voordat het modem online kwam. De klantenservice was zo vriendelijk ons in de avond op te bellen om ons te laten weten dat het modem eindelijk online was.
Helaas was dit niet voor lang. Het modem herstart zichzelf om de haverklap wat er voor zorgt dat telefonie en internet beide wegvallen. Dit is gaande sinds het aansluiten van het nieuwe modem!
Na opnieuw contact te hebben gehad met de klantenservice, zijn wij verteld dat het binnenkomend signaal zwak zou zijn. Dit kwam niet tot onze verassing daar wij voorheen een versterker in gebruik hebben gehad. (Deze was echter kapot gegaan en vervolgens door een monteur vervangen met een gewone splitter.) Ook heeft de klantenservice een monteurafspraak gemaakt om onze aansluiting te komen controleren. Ondertussen hebben wij zelf ook een nieuwe versterker aangeschaft (maar niet aangesloten).
De monteur is geweest en geeft aan...
* dat wij géén versterker nodig hebben; het Hitron CGNV4-EU modem zou hier niet tegen kunnen
* dat onze huidige "oude 2-gats tv/radio wanddoos" hetzelfde is als de nieuwe en dat deze niet hoeft te worden vervangen met een 1-gats wanddoos voor de werking van de aangeschafte versterker.
* dat de modem niet kapot kan zijn aangezien alle waardes in het interface van de modem dicht bij elkaar in de buurt zitten.
Verder heeft de monteur ons recent vervangen kabel (ja, wij zijn uiteindelijk ook gaan proberen) van de splitter naar de modem, vervangen met onze vorige kabel en hier nieuwe f-connectoren op gezet.
De conclusie van de monteur was om momentopnames te maken over een periode van 2 weken mocht het probleem zich voort blijven doen.
Helaas, tot niemands verassing, doen alle problemen zich inderdaad voort en zijn wij zéér teleurgesteld met het bezoek van de monteur. De monteur was zéér onbehulpzaam en durfde zijn bezoek als "extra service" te bestempelen én gaf aan dat er normaalgesproken kosten voor in rekening wordt gebracht.
Wij hebben alles liever teruggedraaid naar de vorige staat (Particulier abonnement in combinatie met het oude modem). :'(
