J
Jaeger80
Hallo forumleden,
Ik heb een probleem met lage downloadsnelheid via UTP kabel.
Gebruik al enige jaren een Ziggo abonnement (alles in 1 extra met tot 150mbps internet) met Cisco EPC 3925 modem en was redelijk tevreden over de verbinding. De snelheid hiervan liet echter te wensen over met gebruik van een dongle (liep tot max 50 mbps van de 150 mbps die het pakket zou moeten leveren).
Om dit te veranderen heb ik een (cat 6) UTP kabel gekocht. Ik krijg echter lage scores wanneer ik deze test. Mijn acties zijn :
Om te testen of deze kabel werkt deze in de modem en de pc geplugd, modem uit- en weer ingeschakeld. Er is nu verbinding via de kabel.
Vervolgens een speedtest gedaan, met deze resultaten: https://www.speedtest.net/my-result/3214327452
De resultaten zijn zoals jullie zien niet wat ik ervan zou willen. Mis ik iets qua instellingen of zien jullie een andere reden dat de snelheid zo laag uitvalt? Ik heb niets veranderd aan de instellingen van het cisco modem. (Het ip adres is gewijzigd van een 192.XXX naar een 83.XXX, mocht dit nog verschil uitmaken).
Jullie hulp is zeer welkom!
Alvast bedankt.
Ik heb een probleem met lage downloadsnelheid via UTP kabel.
Gebruik al enige jaren een Ziggo abonnement (alles in 1 extra met tot 150mbps internet) met Cisco EPC 3925 modem en was redelijk tevreden over de verbinding. De snelheid hiervan liet echter te wensen over met gebruik van een dongle (liep tot max 50 mbps van de 150 mbps die het pakket zou moeten leveren).
Om dit te veranderen heb ik een (cat 6) UTP kabel gekocht. Ik krijg echter lage scores wanneer ik deze test. Mijn acties zijn :
Om te testen of deze kabel werkt deze in de modem en de pc geplugd, modem uit- en weer ingeschakeld. Er is nu verbinding via de kabel.
Vervolgens een speedtest gedaan, met deze resultaten: https://www.speedtest.net/my-result/3214327452
De resultaten zijn zoals jullie zien niet wat ik ervan zou willen. Mis ik iets qua instellingen of zien jullie een andere reden dat de snelheid zo laag uitvalt? Ik heb niets veranderd aan de instellingen van het cisco modem. (Het ip adres is gewijzigd van een 192.XXX naar een 83.XXX, mocht dit nog verschil uitmaken).
Jullie hulp is zeer welkom!
Alvast bedankt.