• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstap alles in 1: blokkerig beeld op o.a. Canvas

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Agrippa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Agrippa

Zoals het onderwerp al zegt ben ik sinds kort overgestapt op alles in 1. Daarvoor had ik al digitale TV van Ziggo met prima (HD)beeld.
Nu heb ik sinds de overstap op Canvas, MCM, TCM en SyFy blokkerig beeld. Verder heb ik geen problemen met de internet- en telefoonverbinding.
Heeft dit misschien met de splitter (naar het internet/telefoon modem en radio/TV) te maken? En hoe is eea te verhelpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben.

Als je deze splitter verwijderd (een kwartslag draaien, dan lostrekken) en de TV weer rechtstreeks aansluit, heb je dan opnieuw storingvrij beeld?

Zo ja, ziggo bellen en vragen om een nieuwe splitter.

pvd
 
Of de kwaliteit van het signaal zat al op het randje en de splitter is nét de druppel.

Inderdaad de splitter even loshalen. Controleer daarna (ook als het werkt) de BER waarde en de signaalsterkte. Deze vind je in het menu.
 
Dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben.

Als je deze splitter verwijderd (een kwartslag draaien, dan lostrekken) en de TV weer rechtstreeks aansluit, heb je dan opnieuw storingvrij beeld?

Zo ja, ziggo bellen en vragen om een nieuwe splitter.

pvd

Dank voor deze suggestie. Ik zal eens kijken of daarmee ook signaalkwaliteit/BER wordt beinvloed, zoals hallotjes schrijft.
 
De splitter van Ziggo heeft inderdaad (enige) invloed op het signaal; zo'n 2 tot 4 % op de sterkte en op de zenders (met name Canvas) kwaliteit was 100% en wordt, in sommige gevallen, 70 tot 80 %.
Nu is het probleem dat ik in de woonkamer (altijd al) een splitter heb. Eén kabel voor boven en één kabel voor de woonkamer. Boven heb ik eigenlijk geen problemen met het signaal (bijna geen invloed v/d Ziggosplitter) en beneden wel.
Ik heb daarop de kabel in de woonkamer zonder (woonkamer)splitter aangesloten: redelijk goede waardes v/h signaal, maar wel minder dan boven.
Zoals hallotjes al schreef is het allemaal net op het randje.
Ik heb nu een Hirrschmann kabel en -splitter voor de woonkamer besteld, ben benieuwd naar het resultaat (moet dan toch echt beter zijn...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is opgelost!
Het was inderdaad de kabel in de woonkamer. Net bedacht ik me dat dit kabeltje weleens een jaar of 20 oud is, ver voor het digitale TV tijdperk.
Anyway, nu met Hirrschmann kabel/splitter; BER-waardes op betreffende kanalen blijven keurig op nul, kwaliteit op 100% en de sterkte zo'n 48%.
Bedankt PVD en Hallotjes voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan