• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

overspoeld met spam

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bert
  • Startdatum Startdatum
B

Bert

Ik wordt de laatste dagen in een keer overspoeld door spam via mijn chello account.
De spam mails bevatten enkel text

Dit soort mails:
regrettable paycheck stubby? instant, belt tepid.
harrington render reel newborn harrington guy, tepid
periscope opt celibacy harrington pronounceable.

felicity hessian neuron

special paycheck tepid? documentary, scrounge reel.
lamplight quahog documentary paycheck celibacy loathe, pirate
special newborn celibacy retrieval thankful.

pirate instant satin

special guy hessian? copter, opt periscope.

felicity pronounceable.

Ik ben al maanden niet meer ingelogged geweest in het upc paneel of webmail, ik heb dus ook geen spam instellingen gewijzigd, herkend iemand dezelfde problemen met de ineens enorme toename van spam?
 
ja zijnbaar kennen ze er niets aan doen bij upc spam krijg je elke dag al heb je spamfilter aan
 
Bij mij druppelt er bijna niets door, en het meeste wat dat nog wel doet filter ik zelf uit met berichtregels.
Een spamfilter kan nooit alles uitfilteren, woorden in de onderwerpregel b.v. die voor jou en mij bijna vanzelfsprekend taboe zijn, hoeven dat voor sommige andere helemaal niet te zijn. Je weet er vast wel een aantal te bedenken, het is maar net waar je interesse ligt. UPC kan en mag niet aan censuur doen.
Ik heb het spamfilter op webmail op de hoogste stand staan, en kijk er slechts af en toe. Ik constatateer dat er nooit ten onrechte een mail in de spambak ligt. Er liggen zo'n 200 stuks per week in, ze schuiven er na een dag of 5 weer uit, "first in first out", raakt op die manier nooit te vol en heb er daardoor hoegenaamd geen last van.

reflex_1967, zoals jij het stelt, is het veel te fatalistisch, met mijn bovenstaande uiteenzetting probeer ik duidelijk te maken dat alles filteren gewoon niet kan. Maar ik ervaar het filter dat UPC gebruikt desondanks als bijzonder effectief. En met aanvullend een klein beetje handigheid van je zelf kom je heel ver.
 
Ik wilde eigenlijk aangeven dat de spam filtering altijd goed heeft gewerkt tot van de week.
Ineens een berg spam die ik normaal niet krijg, nu moet ik er wel bij vermelden dat ik vandaag er geen meer gehad heb.

Het leek erop dat het filter niet meer werkte, op dit moment ontvangt ik geen spam mail meer.

Een 100% spam filter bestaat niet, dat weet ik ook, 1 a 2 mailtjes is ook niet erg maar ineens 20 mails terwijl je er normaal 1 (of geen) krijgt vond ik dus wel vreemd.
 
Heb ik ook wel eens. Het blijft altijd een beetje een kat en muis spel met die spam. Spammers vinden heel simpel steeds weer nieuwe ongein uit en steeds weer hebben de filtermakers een antwoord er op, maar dat ijlt natuurlijk altijd een beetje na. Kan niet anders, ze zijn niet helderziend of zoiets.
Meestal gaat dit alles mondjesmaat, zodat je het nauwelijks merkt, maar af en toe lijkt het een storm aan spamberichten en komen er een heleboel tegelijk, even later luwt doorgaans die storm weer. Dat is althans mijn ervaring er mee.
Ik maak me er niet druk om, bijna altijd herken ik het wel als spam, doorgaans nogal onbenullige troep, en de deleteknop is dan heel gewillig.
 
Ik gebruik mijn UPC mail-adres niet, krijg tot op heden geen spam binnen.

Moet je een adres een keer gebruikt hebben voordat de spam lawine begint?
Alsof er ergens een soort van afluister-tap zit die een adres oppikt en in de spam-database zet.

Ik klaag niet hoor, op andere adressen krijg ik genoeg spam binnen maar het valt op dat mijn UPC box schoon blijft.
 
Spam kan er komen als je emailadres bij spammers bekent is.
Bijvoorbeeld omdat je jouw email adres op minder frisse site's hebt gebruikt, of omdat jouw emailadres bij vrienden, familie op de computer staat (contactpersonen) en deze besmet raakt en spam gaat versturen.

Als je het emailadres nooit gebruikt is de kans dat je er spam op ontvangt erg klein.
 
Johnny54 zei:
Als je het emailadres nooit gebruikt is de kans dat je er spam op ontvangt erg klein.

Ja, dat dacht ik ook altijd.
Maar toen ik bij Xs4All eens een nieuw mailadres aanmaakte had ik binnen 5 minuten de eerste spam-mailtjes al binnen >:(
Dat vond ik echt bijzonder vreemd en erg irritant.
 
Klein maar niet onmogelijk.
Sommige spammers sturen email naar randomnaam@ isp.tld
Je neemt dus een hele lijst met namen en maakt daar emailadressen van door er @upc.nl bv achter te zetten.
Krijgen ze geen reactie dat de email niet bezorgt kon worden is het een bestaand emailadres en is hun lijst weer een emailadres rijker.

Ook een leuke mogelijkheid om aan email adressen te komen is mogelijk bij UPC.
Jouw homepage ruimte heeft dezelfde naam als je hoofdemail adres. Heb jij iets op je homepage staan, dan heeft iedereen die jouw site bezoekt eigenlijk al je emailadres en kan gaan spammen.
 
Johnny54 zei:
Ook een leuke mogelijkheid om aan email adressen te komen is mogelijk bij UPC.
Jouw homepage ruimte heeft dezelfde naam als je hoofdemail adres. Heb jij iets op je homepage staan, dan heeft iedereen die jouw site bezoekt eigenlijk al je emailadres en kan gaan spammen.

Dat is zeker een hele gemakkelijke én vervelende/gevaarlijke!
Ik weet in mijn begintijd bij WorldOnline dat je gewoon de hele lijst met homepage/gebruikerslijst kon opvragen.
Dit was natuurlijk funest want zp was het wel erg gemakkelijk om namen te sprokkelen.
Bij Xs4All kon dit in het begin ook dacht ik.
 
Terug
Bovenaan