• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overgezet op automatische incasso na omruil modem

H

Hades666

Ik begrijp niet zo goed waarom Ziggo zonder toestemming van en zonder overleg met de klant bij iedere "bestelling" (zoals omruil van een modem), de klant omzet van acceptgiro naar automatische incasso. Dit mag niet eens. Misschien dat iemand van webcare dit eens kan uitzoeken en het systeem kan aanpassen.
 
Is mij inderdaad ook een paar keer overkomen, bij het wijzigen van iets zeg ik er tegenwoordig bij dat mijn betaalmethode gelijk moet blijven.
 
Ja dit is eigenlijk asociaal, net als die prijsverhogingen, kan er spijtig genoeg niets anders van maken.
 
Is mij ook 2 maanden geleden overkomen na pakketwijziging. De handelwijze van Ziggo voor zo'n wijziging in de wijze van uitbetaling is niet correct, maar na reclameren is het mij wel gelukt om weer te worden gemuteerd naar acceptgiro (overigens zonder 1 euro adm.ko.). In de praktijk betaal ik nu weer in de laatste week van de maand via iDeal.
 
Vanmiddag, overleg met ZIGGO, zal dit probleem, aankaarten.
 
Het staat anders keurig bij bestellingen. Na wijzigingen wordt de betaling middels automatische incasso gedaan.

TtmMBUi.png


Staat ook in de voorwaarden:

6.7 U dient uw factuur te betalen in principe door middel van automatische incasso of via online accorderen op Mijn Ziggo op ziggo.nl/mijnziggo. Bij online accorderen machtigt u Ziggo voor iedere factuur apart om het factuurbedrag van uw rekening af te schrijven. U zorgt voor een toereikend banksaldo, zodat wij het gefactureerde bedrag kunnen incasseren. Indien betaling door u bij herhaling onmogelijk is gebleken, vragen wij door middel van acceptgiro te betalen.

Je sluit zelf het abonnement af (via site of telefonisch) en gaat zelf akkoord met de voorwaarden.

Je zal dus altijd moeten aangeven dat de huidige betaalmethode niet gewijzigd dient te worden zoals @cornelisvandenberg al aangeeft. Om dit nou asociaal te noemen... ik laat het in het midden. Mocht het fout gaan, dan bel je even... en wordt het weer teruggezet naar de oude methode.
 
Wel erg omslachtig om dit steeds aan te moeten geven. Om dat nu sociaal te noemen...enfin eerst maar eens afwachten wat het overleg net Ronhaar oplevert
 
Zo is er altijd wel iets om over te klagen natuurlijk... en dat is iemands goed recht. De één zal het inderdaad als een drama ervaren, de ander zal de cursus 'Leren Omgaan met Teleurstellingen' met succes afronden en zich druk maken om iets anders, zoals bijvoorbeeld het afzeggen van deel 2 van diezelfde cursus.

En dan vraag ik me nog af hoe vaak iemand van abonnement wijzigt... en één zinnetje meer tijdens die bestelling is toch peanuts?
 
Dit stuk, althans TS, gaat ervan uit dat autom. betalen beetje verraderlijk is. Ben ik het niet mee eens, juist laten liggen van je acceptgiro's is verraderlijk, zeker als je zeg een half jaar in buitenlands ziekenhuis zou liggen.
 
Terug
Bovenaan