• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oude TWG870 max snelheid ivm verhoging

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Ff een quick & dirty vraag (voordat ik dingen ga veranderen die niet nodig zijn):

Ik heb nog een oude thomson tcp7200. Nu heb ik de verhoging gekregen naar 250/25 (legacy abonnement). Kan de thomson dat sowieso wel aan? Speedtest blijft nl steken rond de 200/25 maar speedtest is natuurlijk niet echt betrouwbaar.
Als de thomson het niet aankan: moet ik zelf actie ondernemen voor een nieuw modem en belangrijker voor mij: ik neem in dit geval aan dat een modemswap geen wijziging in abonnement betekent, dus dat ik niet opnieuw een jaarcontract aanga, maar mijn 'verlopen' abonnement gewoon blijft doorlopen?
bedankt alvast voor een antwoord!
 
Betrouwbaar genoeg als je meerdere servers test...
Het gaat mij erom dat ik variabelen als drukte / trage servers ed uitsluit. Ofwel: als ik weet dat de thomsom hardwarematig sowieso een maximale snelheid heeft van<=200 weet ik gelijk waaraan ik toe ben.
 
Je bedoelt waarschijnlijk Thomson TC7200. Die is gelijk aan de Technicolor TC7200 en kan 250 Mbit/s aan.
Gewoon wat meer testen en als je de snelheid echt niet haalt contact opnemen met Ziggo.
Misschien is er bij jou in de buurt te weinig netwerkcapaciteit.
Als het aan de modem ligt krijg je een andere en als er een modemswap nodig is veranderd er niets aan je abonnement.
 
ja sorry, de tc7200, heb m al zo lang dat ik de correcte naam al vergeten was ;-) Thanks voor je antwoord, dit scheelt me bij het troubleshooten. Had ondertussen al ergens specs gevonden dat hij 440 Mbps moet aankunnen, hoewel me dat zelf sterk lijkt voor dit oudje uit 2011 dacht ik

o wacht ff: nu lees ik op ziggo dat de max snelheid toch maar 200 Mbps is?? Dus 250 Mpbs is een no-go?

Zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/technicolor-tc7200/
 
SORRY SORRY SORRY, ik check net de meterkast. Heb dus de TWG870, NIET de tc7200, tja was een snelle post in de haast. Anyway, dus opnieuw de vraag: iemand een idee wat de max snelheid is voor de TWG870?
 
Ziggo gaat wel erg aan de veilige kant zitten bij die specs. Ook vreemd dat allerlei verschillende merken allen op 200 Mbps uitkomen. Mijn Ubee 3200 zou ook 200 als max hebben, terwijl ik nog steeds de 250 Mbps van mijn abonnement haal.
 
Hmmm, dus eigenlijk zeggen die specs nog niets op de ziggo site? Is die Ubee nieuwer dan de TWG870? Volgens mij wel he?
 
Terug
Bovenaan