• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oude modem laten activeren, nog geen internet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter OnegaiNL
  • Startdatum Startdatum
O

OnegaiNL

Goededag Chelloo-ers,

Wij hebben hier een Thomson modem staan, ja ja het model waar iedereen op dit forum over klaagt. Doordat wij net als mede-Chelloo-ers ons dood hebben geërgerd aan dat ding hebben wij zaterdagmiddag UPC gebeld om onze oude configuratie(Cisco EPC3000 en Arris Telefonie modem) terug te zetten.

*Ja ze hebben ons geen retourdoos gegeven en ook niet verteld dat we ze terug moesten sturen*

Eenmaal een UPC-medewerker aan de lijn krijg ik eerst een lading troubleshooting voor dat kastje over me heen terwijl hij tegelijkertijd aangeeft dat hij een hoop klachten ontvangt voor dat ding en dit forum ook wel kent.

Vervolgens gaat ie na of mijn Arris Telefonie modem wel 120MB internet ondersteund. ::)
Na uitleg dat de Arris puur en alleen voor telefonie is vroeg hij eindelijk om de serienummers/CMAC-adressen van de toestellen.

Het zou volgens gebruikelijke woorden '24 uur' duren voordat mijn nieuwe modem geactiveerd is.


Het is nu inmiddels maandagochtend en dat is helaas nog steeds niet gebeurd. Het leuke is ook dat je gratis kan bellen vanaf je huistelefoon, probleem alleen is dat je geen telefoon hebt als je internet eruit ligt :'))))

Maar goed, wat kan ik het beste doen? Weer bellen? Kabels eruit trekken? Modems uit het raam gooien?
 
Maar als je de Thomson weer aansluit, heb je dan ook geen telefoon?
Pas als dat modem uitvalt ben je weer terug in de oude situatie.
 
Robert Koopman zei:
Maar als je de Thomson weer aansluit, heb je dan ook geen telefoon?
Pas als dat modem uitvalt ben je weer terug in de oude situatie.

Ik heb het nog niet geprobeerd, neem aan dat de telefoonverbinding dan wel werkt maar vind het alleen lastig omdat ik geen zin heb dat ze bij UPC zeggen 'Maar meneer er staat hier een Thomson modem aangesloten volgens het systeem' en dat ik daardoor terug bij af ben wat betreft de activatie.
 
dat zal geen invloed hebben qua activatie, sterker nog, en zoals eerder al gesuggereerd, dat is een veel beter idee. dan weet je vanzelf wanneer internet /telefonie wegvalt dat daarmee de thomson gedeactiveerd is en dan (of iets later) telefonie / internet weer op de andere modems staat.
 
elvagabundo zei:
dat zal geen invloed hebben qua activatie, sterker nog, en zoals eerder al gesuggereerd, dat is een veel beter idee. dan weet je vanzelf wanneer internet /telefonie wegvalt dat daarmee de thomson gedeactiveerd is en dan (of iets later) telefonie / internet weer op de andere modems staat.

Modems zoeken toch continue naar het juiste Downstream signal of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen?
Het vervelende is dat het een heel werkje is om even iets opnieuw aan te sluiten, denk je niet dat bellen handiger is?
 
OnegaiNL zei:
Het vervelende is dat het een heel werkje is om even iets opnieuw aan te sluiten, denk je niet dat bellen handiger is?

Bellen is handiger maar dat werkt nu toch niet?
Bij de "oude" en verkeerde configuratie kon je toch wel bellen?
Daarom is die configuratie misschien de goedkoopste oplossing om met 1200 te bellen en vragen hoe het er voor staan.
 
Zit hier in een soortgelijke situatie. Wilde ook weer terug naar de 25Mb/s. Die omzetting is op vrijdag rond 23:30 gebeurd. Lekker slim NOT.
Alleen...... de twee telefoonlijnen zijn niet mee over gegaan. Op zaterdag 40 minuten mobiel aan de lijn gehangen op hun kosten.
Na diverse test is er een case van gemaakt. Alleen wordt er in het weekeinde niet aan telefoonlijnen gewerkt.
Zo juist rond 11:30 zelf gebeld en de case is nog niet opgenomen. Kan nog 24 uur duren vanaf vanmorgen volgens de regels.
 
Robert Koopman zei:
Bellen is handiger maar dat werkt nu toch niet?
Bij de "oude" en verkeerde configuratie kon je toch wel bellen?
Daarom is die configuratie misschien de goedkoopste oplossing om met 1200 te bellen en vragen hoe het er voor staan.

Mijn zus heeft van het weekend ook gebeld vanaf haar telefoon(UPC-klant), toen heeft ze mijn 06 nummer doorgegeven en zodoende hebben zij mij gebeld.

Dat kan ik alsnog proberen.
 
Even een update.

De medewerker heeft dus een groffe fout gemaakt, ipv door het door te voeren op het Cisco modem heeft hij dit doorgevoerd op de Arris TELEFONIE modem en tegelijkertijd onze 120mbit verbinding teruggezet naar 25mbit.

Dit is maandag weer rechtgezet en we hebben nu weer internet maar het is zooo ontzettend traag, speedtest geeft enkele mbit per seconde download aan terwijl je op zijn minst wel 50 mag verwachten met zo'n test.

Wat valt hier aan te doen?
 
Terug
Bovenaan