M
MartijnHK
Hoi,
Mijn moeder heeft op dit moment een KPN aansluiting maar betaalt hier nogal veel voor. Ze betaald voor alles in 1 instap, 8mbps, dtv standaard en opnemen met bellen onbeperkt altijd, ongeveer 68 Euro p/m uit mijn hoofd. Nu biedt UPC voor 64 Euro p/m veel meer. Zo is het internet veel sneller, aantrekkelijk dus om over te stappen. Ze willen wel overstappen alleen is er 1 maar:
Bijgevoegd is een foto van de WCD in de woonkamer, verder is er geen aansluitpunt in de meterkast, dus dit moet het binnenkomende punt zijn. Nu heb ik zelf als student 8 maanden voor de technische helpdesk gewerkt van UPC. Nu is dit alweer een maand of 5 geleden, maar in het callcenter werd omschreven dat dit bekent staat als een "ouder" type wcd, dat niet vlekkeloos werkt, het zou dan ook beter zijn om ze te vervangen voor een "nieuwer" type, het vierkante uitstekende wcd. Zoals hier te zien: https://www.kabeltje.com/coax-einddoos?cPath=463_2082_1958_1961&
Mijn vraag is echter, klopt dit? Ik kan het niet zo gauw navragen aan oud-collega's. Of kan het ook met dit type WCD prima werken? We hebben geen zin om het "onheil" op ons af te roepen, er is niet veel motivatie om al op de monteur te wachten die de wcd komt vervangen.
Verder wordt er boven op de 1ste etage tv gekeken dmv KPN digitenne, hiervoor zou dan een coax kabel naar boven moeten worden getrokken. Boven is er zover ik zie alleen geen WCD aanwezig, alleen een KPN telefoon aansluiting. Verder valt op dat de twee KPN aansluitingen praktisch boven elkaar zitten als je een bovenoverzicht zou maken van de etages, nu is dit een huurhuis waar wij nog niet lang wonen, dus is het niet bekent hoe precies de kabels lopen door het huis. Mijn vermoeden is dat die twee KPN aansluitpunten met elkaar zijn verbonden. Is er een (snelle) manier om erachter te komen of dit zo is en twee of er dan een coax kabel bij past?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Mijn moeder heeft op dit moment een KPN aansluiting maar betaalt hier nogal veel voor. Ze betaald voor alles in 1 instap, 8mbps, dtv standaard en opnemen met bellen onbeperkt altijd, ongeveer 68 Euro p/m uit mijn hoofd. Nu biedt UPC voor 64 Euro p/m veel meer. Zo is het internet veel sneller, aantrekkelijk dus om over te stappen. Ze willen wel overstappen alleen is er 1 maar:
Bijgevoegd is een foto van de WCD in de woonkamer, verder is er geen aansluitpunt in de meterkast, dus dit moet het binnenkomende punt zijn. Nu heb ik zelf als student 8 maanden voor de technische helpdesk gewerkt van UPC. Nu is dit alweer een maand of 5 geleden, maar in het callcenter werd omschreven dat dit bekent staat als een "ouder" type wcd, dat niet vlekkeloos werkt, het zou dan ook beter zijn om ze te vervangen voor een "nieuwer" type, het vierkante uitstekende wcd. Zoals hier te zien: https://www.kabeltje.com/coax-einddoos?cPath=463_2082_1958_1961&
Mijn vraag is echter, klopt dit? Ik kan het niet zo gauw navragen aan oud-collega's. Of kan het ook met dit type WCD prima werken? We hebben geen zin om het "onheil" op ons af te roepen, er is niet veel motivatie om al op de monteur te wachten die de wcd komt vervangen.
Verder wordt er boven op de 1ste etage tv gekeken dmv KPN digitenne, hiervoor zou dan een coax kabel naar boven moeten worden getrokken. Boven is er zover ik zie alleen geen WCD aanwezig, alleen een KPN telefoon aansluiting. Verder valt op dat de twee KPN aansluitingen praktisch boven elkaar zitten als je een bovenoverzicht zou maken van de etages, nu is dit een huurhuis waar wij nog niet lang wonen, dus is het niet bekent hoe precies de kabels lopen door het huis. Mijn vermoeden is dat die twee KPN aansluitpunten met elkaar zijn verbonden. Is er een (snelle) manier om erachter te komen of dit zo is en twee of er dan een coax kabel bij past?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!