• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oud teleton zwart/wit tv'tje, waar is de .(punt) voor op het VHF gedeelte?.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CB Interactive
  • Startdatum Startdatum
C

CB Interactive

Ik heb een vraagje, ik heb nog een oud Zwart/witje staan van het merk Teleton.
Deze heeft 2 afstemknoppen waarvan de bovenste een VHF draaischakelaar is welke tot kanaal 12 loopt, daarnaast zit een . en daarnaast de U van UHF. Wanneer de tv op U staat, moet je aan de knop eronder draaien om een zender te zoeken, je kunt metdiezelfde knop dus ook fijnafstemmen. Wil je een VHF kanaal dan zet je de draaischakelaar op het juiste kanaal en daarna kun je nog fijnafstemmen met de ring die erachter zit. (VHF werkt echter niet op de UPC kabel in regio 3193, hier is alleen de UHF band in gebruik)

Zet ik de tv op de . (punt), dan krijg je een grijs-wit/wit egaal beeld en je hoort dan in het begin een combinatie met een zachte ruis en een zachte 50hz brom en die brom sterft dan af en dan hoor je alleen maar wat ruis.

Waar zit deze punt voor op??? Is deze funtie toevallig niet om de tv ook als lamp in een caravan of tent te kunnen gebruiken, want AV aansluitingen zitten er niet op.???

ps. Ik kijk doorgaans gewoon digitaal en gewoon in hd en kleur, ik vroeg het gewoon ff voor de weet.
 
pffff memories.

Heb ooit ook een z/w blaupunkt beesje gehad met dezelfde keuze mogelijkheid met ook een punt op de selectiewiel.
Deze heb ik ooit eens laten maken begin jaren 90, de UHF ontvanger was stuk.
Mij is destijds uitgelegd dat deze stip (stand van deze schakelaar) niets anders doet dan de ene ontvanger uit te zetten ( vandaar het witte grijze licht met bromtoon) om vervolgens de andere ontvanger aan te schakelen door het op U te zetten.bij deze tv zat er ook een weerstand op de knop als je naar de stip doorschakelde en vervolgens ook een weerstand naar de stand U.

Destijds een handige buurman gehad die dus deze knop maakte (was kapot) en had deze buurman een UHF VHF stekker ( 2 smalle witte stekkers met een witblok eraan) zo verbouwd dat een COAX stekker op deze blok kon.
Ik had dus kabel tv op deze machine en hij had het zo gefixed dat op stand . het signaal van de vcr het deed, dat kon dan omdat beide ontvangers ( UHF en VHF) niets deden.

Maar wat de daadwerkelijke originele functie is weet ik niet. Denk geen lamp functie voor caravan was aangezien mijn TV niet het gevalletje draagbaar was..
 
Terug
Bovenaan