Opzegging niet goed verlopen

Gh0st

Forum Gebruiker
Berichten
12
Ik zit met een probleem.....

eind oktober wilde ik mijn chello opzeggen ivm verhuizing naar een niet chello gebied.
ik heb upc gebeld om te vragen hoe dit in z'n werk ging. zij vertelden mij;schrijf een brief dat je wilt opzeggen en klaar is klara.
ik heb dus eind oktober een opzeg brief geschreven, met daarin meteen de adreswijziging.
vandaag dus de eerste brief van upc op het nieuwe adres gekregen, terwijl ik hier al sinds november woon....

maargoed ik denk hehe, ze hebben eindelijk alles rond voor de opzegging...

is het dus een rekening van 197 € van de maanden november december en januari.

van november kan ik nog begrijpen aangezien ik een maand opzeg termijn heb, maar de rest????

ik dus bellen naar UPC.

UPC: ja meneer ik zie dat u eind oktober heeft gebeld over het opzeggen, maar u moest een brief sturen meneer.

IK: daarom belde ik dus ook, om te vragen hoe het moest, ik heb de volgende dag de brief verstuurd...

UPC: maar meneer, de opzegging is bij ons wel binnen gekomen hoor.

IK: dat is mooi, per wanneer dan?

UPC: De brief is door ons op 7 januari verwerkt.

7 januari??? doet een brief er 2 en halve maand over om bij UPC te komen?????

nu zit ik dus met de shit....

ik heb geen bewijs dat ik die brief eind oktober gestuurd heb.

het vreemde is alleen dat opzeggen per maand gaat, nu is de brief dus 7 januari verwerkt, maar mijn abbo duurt volgens hun "maar" tot 21 januari.
dat is volgens mij geen maand.... er klopt dus 10 keer niks van daaro, maar ik moet nu wel 200 pleuro's dokken.

wat kan ik hier aan doen? ( behalve betalen)
 

djfox741

Forum Gebruiker
Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Gh0st zei:
Ik zit met een probleem.....

eind oktober wilde ik mijn chello opzeggen ivm verhuizing naar een niet chello gebied.
ik heb upc gebeld om te vragen hoe dit in z'n werk ging. zij vertelden mij;schrijf een brief dat je wilt opzeggen en klaar is klara.
ik heb dus eind oktober een opzeg brief geschreven, met daarin meteen de adreswijziging.
vandaag dus de eerste brief van upc op het nieuwe adres gekregen, terwijl ik hier al sinds november woon....

maargoed ik denk hehe, ze hebben eindelijk alles rond voor de opzegging...

is het dus een rekening van 197 € van de maanden november december en januari.

van november kan ik nog begrijpen aangezien ik een maand opzeg termijn heb, maar de rest????

ik dus bellen naar UPC.

UPC: ja meneer ik zie dat u eind oktober heeft gebeld over het opzeggen, maar u moest een brief sturen meneer.

IK: daarom belde ik dus ook, om te vragen hoe het moest, ik heb de volgende dag de brief verstuurd...

UPC: maar meneer, de opzegging is bij ons wel binnen gekomen hoor.

IK: dat is mooi, per wanneer dan?

UPC: De brief is door ons op 7 januari verwerkt.

7 januari??? doet een brief er 2 en halve maand over om bij UPC te komen?????

nu zit ik dus met de shit....

ik heb geen bewijs dat ik die brief eind oktober gestuurd heb.

het vreemde is alleen dat opzeggen per maand gaat, nu is de brief dus 7 januari verwerkt, maar mijn abbo duurt volgens hun "maar" tot 21 januari.
dat is volgens mij geen maand.... er klopt dus 10 keer niks van daaro, maar ik moet nu wel 200 pleuro's dokken.

wat kan ik hier aan doen? ( behalve betalen)

Niks van aan trekken, zijn ze nou helemaal belazerd, dat hun Administratie niet werkt, wat bekend is, moet niet zo zijn dat jij daar de duppe van bent, jij heb een brief gestuurd en daarmee basta, laten zij maar bewijzen wanneer die is binnen gekomen is, je kan ook aanvoeren dat het normaal is dat wanneer jij gaat verhuizen jij niet een lijn die elke maand geld kost en waar jij geen gebruik meer van gaat maken, instand laat houden zonder hem op te zeggen.

Jij moet gewoon volhouden en niet anders doen dat jij Inderdaad die brief hebt gestuurd verwijzen naar de telefonische vraag aan UPC, je gaat niet bellen voor hoe en wat en vervolgens laat je het daar bij.

Nee ze zouden bij mij mijn rug op kunnen en de andere kant er vanaf, wat denken ze wel, dat zij de dienst hier in Nederland uit maken.

Mij stuurde ze nadat ik al weg was gewoon een rekening omdat ze niet meer konden incasseren van mijn rekening, omdat ik een slot had laten zetten bij mijn Bank, ook van de maand dat ik daar dus al weg was en de modem allang was opgehaald.

Laat je niet gek maken door die Boeren, lekker laten gaan en de volgende punten aanblijven voeren.

1-- Ik laat geen verbinding bestaan die niet word gebruikt.

2-- Bel niet voor niks, (gesprek staat genoteerd) om te weten wat ik moet doen en dan vervolgens laat ik het daarbij.

3-- Ik heb wel degelijk een brief geschreven en verstuurd.

4-- Ben niet ven plan één (euro) cent te betalen, met aftrek van het opzegtermijn.

Succes en laat je niet gek maken door een deurwaarder, zijn ze nou helemaal.

Tot zover maar weer ..... ::)
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.167
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Jouw opzegging gaat in op de dag dat die brief bij Chello binnenkomt. Dus de datum van dagtekening.
Niet de dag dat die lamme administratie besluit jouw opzegging te verwerken.
 

eddy

Forum Gebruiker
Berichten
216
Ik vraag me af of ze dat ook gaan doen, en hebben ze de enveloppe nog wel? Een beetje achteraf gelul misschien, maar altijd aangetekend versturen of bij de Balie afgeven tegen ontvangstbewijs (Is een kopie met "ontvangen op" datum en door wie.) Dan ben je de maand nadat je opgezegd hebt Chello vrij. BTW Sylvester ben jij nu ook naar ADSL - Demon ?? En hoe is je ervaring daar tot nog toe mee? Groet,..Eddy.

/edit: mijn adsl-lijn is nog niet opgeleverd. :/
 
Bovenaan