• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opzeggen UPC business drama ( inmiddels dagvaarding )

  • Onderwerp starter Onderwerp starter scd
  • Startdatum Startdatum
S

scd

Vorig jaar na een jaar upc business te hebben gehad, heb ik besloten om mijn abbo bij upc op te zeggen en een andere provider te zoeken.
Waar ik bij upc bij tegenaan liep waren divers. Facturen die meer voor de particulere sector waren, bedrijfsgegevens foutief opgeven in de computer welke na veel vragen pas opgelost werden, en meer.

Het ging fout toen ik upc verzocht mijn definitieve opzegging nog iets op te schorten daar de nieuwe provider nog even op zich liet wachten. Uiteindelijk heb ik met de small business desk afgesproken (naam bekend ) dat ik een mail zou sturen wanneer dit rond zou zijn. In alle gesprekken heb ik aangegeven dat koste wat kost de aansluiting moest blijven bestaan omdat mijn werk afhankelijk is, en vooral het ip adres in firewall enzo, van het internet.
Wat schetst mijn verbazing , dat upc toch de boel afsluit en dat terwijl er nog meer dan een week overheen gaat voor mijn nieuwe verbinding werd opgeleverd. Hierom heb ik upc dan ook opgedragen de verbinding te herstellen en dit te laten verlopen volgens afspraak. Toen alles goed en wel over was, heb ik alsnog volgens afspraak de mail met de definitieve opzegging verzonden.
Het herstellen duurde daarentegen 4 dagen, omdat upc mijn gehele account had gewist. ( Opmerkelijk kreeg ik wel het oude klantnummer terug en IP adres )
Omdat dit zolang duurde heb ik upc voor alles in gebreke gesteld, de facturen betwist en hen voor de afsluiting een schadebedrag gerekend.

Echter wat schetst mijn verbazing, dat upc het herstellen van de aansluiting als het aangaan van een nieuwe contractsperiode die door mijn opzeggingsmail weer gezien wordt als een voortijdige opzegging.
Reageren op incasso brieven helpt niet ( upc vind dat ik alsnog moet betalen ) en inmiddels heb ik de dagvaarding in de bus. Ook mails via de site of rechtstreeks naar small business en billing helpen niet, want er wordt niet op gereageerd.

Kan dit nou niet op een normale wijze opgelost worden upc dan alleen maar te stellen dat er betaald dient te worden voor miscommunictie binnen de upc afdelingen ?
 
Maar alle problemen waren te voorkomen geweest als je UPC pas had opgezegd, NADAT de nieuwe provider actief was geweest.
 
Wat dacht je van een redundante oplossing? Kan prima hoor, gewoon ADSL en Kabel naast elkaar voor een paar tientjes per maand meer. Kun je bij een storing via de andere lijn altijd je DNS instellingen aanpassen zodat mail en servers gewoon binnen enkele minuten weer bereikbaar zijn.
 
hatolex zei:
Maar alle problemen waren te voorkomen geweest als je UPC pas had opgezegd, NADAT de nieuwe provider actief was geweest.

Dat snap ik ook helemaal en was ook zo geregeld. Wanneer de nieuwe provider na meerdere keren bellen nog niet komt met een overeenkomst en weer op zoek moest naar een nieuw provider, anders dan de 1e kandidaat.
Daarom had ik met upc afgesproken dat ik een mail zou sturen wanneer mijn nieuwe abbo actief was.
 
the absolute tune zei:
Wat dacht je van een redundante oplossing? Kan prima hoor, gewoon ADSL en Kabel naast elkaar voor een paar tientjes per maand meer. Kun je bij een storing via de andere lijn altijd je DNS instellingen aanpassen zodat mail en servers gewoon binnen enkele minuten weer bereikbaar zijn.
Business was afgesloten omdat deze een vast ip adres geeft. En om situaties van uitval te voorkomen is de oplossing die je aangeeft ook perfect. Echter, wie verwacht er nu overwacht afgesloten te worden.
 
Ik weet niet of het voor zakelijke abo's ook geldt, maar je had bijvoorbeeld ook gebruik kunnen maken van de overstapservice van de nieuwe provider, dan was de overgang gewoon goed verlopen.
 
scd zei:
Business was afgesloten omdat deze een vast ip adres geeft. En om situaties van uitval te voorkomen is de oplossing die je aangeeft ook perfect. Echter, wie verwacht er nu overwacht afgesloten te worden.
Niet om naar te doen, maar ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ben UPC pas af gaan sluiten toen mijn nieuwe zakelijke ISP helemaal rond was en werkend. Heeft me 1 maand extra abonnement gekost, maar dat vond ik het wel waard.
En toen mijn schoonouders overstapte van UPC naar een ADSL oplossing van KPN heb ik ze dat ook aangeraden. Gelukkig, want daar ging het bij KPN helemaal mis met het aansluiten en mijn schoonvader 5 dagen zonder televisie is een hel die je niemand gunt.
Maar goed, zie het als een wijze les. Ga nooit akkoord met een telefonische toezegging van een helpdesk, ook niet van een zakelijke helpdesk. Maar vraag altijd een bevestiging in schrift. Wat overigens apart is dat UPC dat niet uit zichzelf gedaan heeft, zou wel een stuk zorgvuldiger geweest zijn.
 
Eigenlijk is het ook zo geregeld met UPC, pas afsluiten nadat ik toestemming had gegeven per mail.
En wat de wijze les betreft.. Ik heb van alle opdrachten een bevestiging gevraagd. Alleen die krijg je niet van UPC.
Ook toen ik mijn eerste claim indiende en iemand me belde van UPC en mij een schadevergoeding van een maand aanbood in de vorm van een abbo, heb ik gevraagd of hij dat zwart op wit wou zetten, wat werd geweigerd door de medewerker.
Nu had ik sowieso niets aan dat aanbod, a. omdat het in schril contrast stond tot mijn schade en b. omdat ik toch afsloot.

En ook mails die ik kreeg van de billing afdeling en waar ik om uitleg vroeg werden, of heel vaag in een paar woorden of helemaal niet beantwoord.

En nu weet ik het niet meer zeker, maar ik had volgens mij zelf het abbo op te zeggen bij upc in dit geval.
 
Afsluiter :

Inmiddels is het geschil aan de rechtbank voorgelegd en in reactie op mijn verweerschrift kreeg ik te horen dat UPC de zaak tegen mijn natuurlijk persoon intrekt..

Wat nu nog rest is de eis in reconventie. Met andere woorden : UPC mag nog met een fatsoenlijke schade vergoeding over de brug komen.
 
Terug
Bovenaan