• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opzeggen classic en over naar light??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pepijn
  • Startdatum Startdatum
P

pepijn

ik heb sinds 1999 een classic abonnement en neem aan dat ik per direct kan opzeggen. ik vind gezien de prijzen van de concurrentie 49,95 teveel geld, dus wil overstappen naar een light abonnement, want die 2mbit download is naar mijn idee snel genoeg. Ik neem aan dat ik dus beter eerst kan opzeggen en dan een nieuw abonnement kan nemen, want downgraden kost 30 euro, wie heeft hier ervaring mee?
 
Die € 30 zijn toch niet zoveel? Dat heb je in nog geen twee (1.76) maanden al verdient.

Bij opzeggen en opnieuw aanvragen heb je het probleem van de tijd. Je aansluiting moet eerst compleet weg zijn, voor je een nieuwe kunt aanvragen. Je zult dus een tijdje zonder internet zitten.
Als je hoopt op deze manier gebruik te kunnen maken van de een of andere aanbieding heb je pech.
In de voorwaarden daarvan staat altijd dat je minstens een half jaar geen klant mag zijn geweest.
 
Johnny54 zei:
Die € 30 zijn toch niet zoveel? Dat heb je in nog geen twee (1.76) maanden al verdient.

Bij opzeggen en opnieuw aanvragen heb je het probleem van de tijd. Je aansluiting moet eerst compleet weg zijn, voor je een nieuwe kunt aanvragen. Je zult dus een tijdje zonder internet zitten.
Als je hoopt op deze manier gebruik te kunnen maken van de een of andere aanbieding heb je pech.
In de voorwaarden daarvan staat altijd dat je minstens een half jaar geen klant mag zijn geweest.

ok, bedankt voor je reactie
 
Houd er wel rekening mee dat zodra je downgrade je ook weer 1 jaar vast zit aan dat nieuwe abonnement.
 
Ik ben nu ook omlaag naar Light, vind het snel genoeg, zeker aangezien ik laaste tijd nooit meer de 4 voltrek met me nieuwsservertjes. En het is veel te duur die 50 ja, als je kijkt wat de rest doet. 33 voor 2/512 is ook niet werelds maar bevredigend voor mijn gevoel. Wel 30 bijbetalen ja, en voor een jaar vast. Nouja zoals ik al zei, dit abo is bevredigend, en ik hou niet van switchen, omdat ik telefoon erook nog bij heb (wat 5 euro pakketkorting meebrengt, dus in concreto betaal ik 28 voor Light).
Nog altijd tevreden UPC-user hiero. :6


Voor de geinteresseerden: 1 telefoontje naar 0900-1580 was genoeg, 3 werkdagen en het is geregeld (toch nog 3 dagen omdat de pakketkorting ook ff omgezet moet worden).
 
Tip: als je overschakelt naar light, zet dan je modem en je router niet uit. Goeie kans dat je heel lang je oude hoge snelheid behoudt. Tot de stop een keer doorbrandt, of je een lamp op een veilige manier wilt verwisselen.
 
simson zei:
Tip: als je overschakelt naar light, zet dan je modem en je router niet uit. Goeie kans dat je heel lang je oude hoge snelheid behoudt. Tot de stop een keer doorbrandt, of je een lamp op een veilige manier wilt verwisselen.
2 dagen met een Thomson 390 en 3 dagen met een Moto SB5100E
 
simson zei:
Tip: als je overschakelt naar light, zet dan je modem en je router niet uit. Goeie kans dat je heel lang je oude hoge snelheid behoudt. Tot de stop een keer doorbrandt, of je een lamp op een veilige manier wilt verwisselen.

klopt heb nog steeds de oude(classic) snelheid ;D
 
Neehoor, bij mij gewoon gelijk dezelfde dag een modemreset op afstand gehad, waarna die op Light nu loopt.
 
Terug
Bovenaan