Opzeggen bij UPC/Chello .... wat kan daar nu fout gaan ?

  • Onderwerp starter GoGoHaRrY
  • Startdatum
G

GoGoHaRrY

Het verhaal "Opzeggen" ...... Het begon allemaal toen ik op 3 Augustus 2004 een nette aangetekende opzegbrief verstuurde aan UPC/Chello met daarin de mededeling dat" ik per direct mijn Chello abonnement opzeg met inachneming van het opzegtermijn". Niet veel hierna ontving ik een schriftelijke bevestiging dat mijn Chello abonnement per 30 September beeindigd zou worden.

Hier was ik het natuurlijk absoluut niet mee eens omdat ik slechts 1 maand opzegtermijn heb, meteen op gereageerd. Enkele dagen later ontving ik per post wederom een schrijftelijke bevestiging alleen nu met de correcte einddatum "3 September".

Toen dacht ik dat is goed geregeld, totdat er weer een brief van UPC/Chello op de deurmat lag. In deze brief was te lezen dat mijn oude type modem omgeruild zou gaan worden voor een nieuw model modem en deze ruil moet plaats gaan vinden op 3 September, dezelfde datum dat mijn modem opgehaald zou worden en mijn abonnement beindigd word. Ik dacht dat lossen we wel op als er iemand aan de deur staat in naam van UPC.

Het is nog nieteens zover en ik ontvang alweer post van UPC, ditmaal een factuur over de maand September. Echter er is wederom een grove fout geslopen in deze factuur, want deze factuur is nameljik voor heel september terwijl mijn abonnement per 3 september beeindigd is.

-- story will be continued --
 

Meeuw

Forum Gebruiker
Berichten
2.497
het nare van UPC is, als je stopt met betalen (voor chello) dan sluiten ze gewoon (na verloop van tijd) gewoon je TV af...
 
Topicstarter
Topicstarter
G

GoGoHaRrY

Meeuw zei:
het nare van UPC is, als je stopt met betalen (voor chello) dan sluiten ze gewoon (na verloop van tijd) gewoon je TV af...

Chello is beeindigd per 3 september, daar heb ik een schriftelijke bevestiging van. Ik heb "alleen" een foutief factuur omdat hier een verkeerde periode is berekend.
TV afsluiten is geen optie omdat deze niet op mijn naam staat, Chello stond echter wel op mijn naam.

Omdat ik verwacht dat het rechtzetten van deze factuur wat voeten in aarde gaat krijgen heb ik een topic geopend zodat deze situatie te volgen is voordat het tever is (incasso's en deurwaarders), ik heb al stappen ondernomen om juridisch advies in te winnen zodat ik mijzelf (met een eigen domme actie) niet in de vingers snijd.
 
J

jason270673

Ik heb hetzelfde gelul, heb vandaag een factuur ontvangen voor de maand september terwijl mijn laatste chello-dag 31 augustus was, ik heb gebeld (weer een paar euro verspild) en het blijkt een "bug" in hun systeem (uiteraard), omdat de factuur er in augustus uitkomt geeft ie aan dat men nog steeds een abbo hebt, pas in september wordt het gezien alszijnde opgezegd, ik moest deze factuur vergeten en wachten op de volgende, daar zou dit termijn dan niet opstaan maar alleen voor de tv en radio, ben benieuwd, kan je nu al vertellen...... wordt vervolgd ;D >:(
 
R

Ryback

jason270673 zei:
Ik heb hetzelfde gelul, heb vandaag een factuur ontvangen voor de maand september terwijl mijn laatste chello-dag 31 augustus was, ik heb gebeld (weer een paar euro verspild) en het blijkt een "bug" in hun systeem (uiteraard), omdat de factuur er in augustus uitkomt geeft ie aan dat men nog steeds een abbo hebt, pas in september wordt het gezien alszijnde opgezegd, ik moest deze factuur vergeten en wachten op de volgende, daar zou dit termijn dan niet opstaan maar alleen voor de tv en radio, ben benieuwd, kan je nu al vertellen...... wordt vervolgd  ;D >:(

Bij mij het zelfde liedje ook opgezegd en zou beeindigd worden op 1 september echter werd er nog een bedrag voor de gehele maand afgeschreven.. Dit gebeurt vaak en word aangewerkt het is een automatisch proces je kunt gewoon je geld weer trug vorderen via de bank en wanneer je de modem inlevert word het recht getrokken.. het is absoluut geen fout van de helpdeskmederwerkster en zij zijn op de hoogte van het probleem...
 
Topicstarter
Topicstarter
G

GoGoHaRrY

Vanochtend is mijn modem keurig volgens afspraak opgehaald, nu is het afwachten geslagen of de melding van UPC over het omruilen van het modem vanmiddag/avond ook nog nagekomen word.
 
S

sonja

ik heb op 23 aug.opgezegd voor 1 sept.04 dus per 1 okt 04.geen Chello.meer.
Althans als het loopt zoals het moet lopen, maar het begint al met het feit dat ze achter lopen ( door vakanties ::) en er nog geen bevestiging van Chellos kant is.moet weer terug bellen als ik op de 15e nog niets gehoord heb. (zucht)

en als ik het voorgaande lees dan ooooooooooo jeeeeeeeeeeeeeeee, kan weer leuk gaan worden.
 

Iwan1976

Forum Gebruiker
Berichten
11
jason270673 zei:
Ik heb hetzelfde gelul, heb vandaag een factuur ontvangen voor de maand september terwijl mijn laatste chello-dag 31 augustus was, ik heb gebeld (weer een paar euro verspild) en het blijkt een "bug" in hun systeem (uiteraard), omdat de factuur er in augustus uitkomt geeft ie aan dat men nog steeds een abbo hebt, pas in september wordt het gezien alszijnde opgezegd, ik moest deze factuur vergeten en wachten op de volgende, daar zou dit termijn dan niet opstaan maar alleen voor de tv en radio, ben benieuwd, kan je nu al vertellen...... wordt vervolgd  ;D >:(

Hier precies hetzelfde... ook het abonnementsgeld voor september afgeschreven terwijl 31 augustus de laatste dag is. >:(

Lekkere "bug" is dat... Volgens mij is Chello één grote bug. Kunnen ze daar nou niks goed doen? ???
 
L

ltrux

Het wordt saai, maar bij hetzelfde de eerste van de maand het volledige bedrag weer afgeschreven.....

Zucht.......

Het abbo waren ze niet vergeten af te sluiten....
 
Bovenaan