• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opvolger HDTV Komt volgend jaar beschikbaar in GB

Berichten
9.286
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Britten krijgen in 2010 3d-televisiekanaal
Door Pieter Molenaar, vrijdag 31 juli 2009 20:31, views: 13.779

De satellietprovider BSkyB gaat volgend jaar in het Verenigd Koninkrijk uitzenden in 3d. BSkyB zou hiermee een Europese primeur hebben. Voor het speciale tv-kanaal staan onder meer films, tv-shows en sport op het programma.

Om de 3d-uitzendingen te kunnen bekijken zijn volgens BSkyB speciale tv's en 3d-brillen nodig. Momenteel zijn 3d-tv's vanwege hun prijs nog niet binnen het bereik van de gemiddelde consument, maar BSkyB verwacht dat deze tv's uiteindelijk niet veel meer zullen kosten dan een huidige full hd-plasmascherm. BSkyB is al ongeveer zes maanden bezig met het testen van de 3d-uitzendingen.

De huidige Sky+ HD-settopbox van BSkyB kan al overweg met het 3d-signaal. De satellietprovider zou eigenlijk pas later beginnen met 3d-uitzendingen. Door de substantiële groei van het aantal abonnees met een Sky+ HD-kastje, als gevolg van een kortingsactie, heeft BSkyB de uitrol echter kunnen vervroegen. De satellietprovider heeft nu 9,4 miljoen abonnees, waarvan 1,3 miljoen in het bezit zijn van een Sky+ HD-settopbox.

Naast de 3d-plannen maakte BSkyB ook een nieuwe on-demand videodienst bekend. BSkyB heeft al een online videodienst met de naam Sky Anytime TV, waarmee gebruikers onder meer films en series kunnen bekijken, maar die dienst is nog op basis van programmering. De nieuwe videodienst biedt de gebruiker meer keuzevrijheid: dankzij 'pull'-technologie kan de gebruiker zelf kiezen wanneer hij een bepaald programma wil bekijken..


Bron: Tweakers.net
 
Goed dat er een land is wat er op korte termijn al mee gaat beginnen. Zo kunnen wij er over een jaar of 7 ook van gaan genieten ;D. Als het zover is is het in mijn ogen wel een revolutie hoor. Het verandert de manier waarop wij nu tv kijken compleet!
 
Jaren geleden hebben we hier in holland ook kunnen "genieten"van 3d, met een
kartonnen brilletje met een groen en een rood plastic vliesje , was niet om aantezien.

Nu wordt er dus beweert dat je een "speciale" TV nodig heb, met wederom dat "brilletje.
Volgens mij is het weggegooid geld, en als extra een knallende koppijn
 
iam2good2betrue zei:
Jaren geleden hebben we hier in holland ook kunnen "genieten"van 3d, met een
kartonnen brilletje met een groen en een rood plastic vliesje , was niet om aantezien.

Nu wordt er dus beweert dat je een "speciale" TV nodig heb, met wederom dat "brilletje.
Volgens mij is het weggegooid geld, en als extra een knallende koppijn

Ja dat heb ik ook nog meegemaakt, jaar of 18 was ik, 30 jaar geleden bijna.......... ;D
Test uitzending van de NOS, heel nederland kreeg een brilletje ;D
 
McRonald zei:
Ja dat heb ik ook nog meegemaakt, jaar of 18 was ik, 30 jaar geleden bijna.......... ;D
Test uitzending van de NOS, heel nederland kreeg een brilletje ;D

Met die vent die zijn sigaret naar je toe gooide (is het enige wat ik me nog kan herinneren )
 
provinciaaltje zei:
Met die vent die zijn sigaret naar je toe gooide (is het enige wat ik me nog kan herinneren )
Vanuit een studio was het, en volgens mij was griet tutulaar er ook bij ;D
 
MartCom zei:

Voor Pamela Anderson heb je wel een groot beeld TV nodig.... :D

Kan me het van "vroeger" ook nog wel herinneren, zat heel Nederland met zo'n brilletje op voor de TV.
Was het inderdaad niet iets met "Wondere Wereld" van onze vriend Titulaar?
 
iam2good2betrue zei:
Jaren geleden hebben we hier in holland ook kunnen "genieten"van 3d, met een
kartonnen brilletje met een groen en een rood plastic vliesje , was niet om aantezien.

Nu wordt er dus beweert dat je een "speciale" TV nodig heb, met wederom dat "brilletje.
Volgens mij is het weggegooid geld, en als extra een knallende koppijn

Volgens mij snap jij het nieuwe concept van 3d niet helemaal.

Ik zou zeggen ga eens naar een 3d film in de bioscoop, de bril die je dan op krijgt kijk je normaal doorheen echter zijn de glazen gepolariseerd, de ene horizontaal en de ander verticaal.

Hierdoor krijgen beide ogen een ander beeld te zien, maar wel volledig in kleur.

De nieuwe 3d brillen zijn dus totaal niet met de ouderwetse rood-blauwe brilletjes te vergelijken en geeft echt een super beeld!

Ik zit hier dus echt wel op te wachten!

Ohja, helaas moet je tv dit dus ook ondersteunen :-( Maar er zijn al een aantal merken die ze hebben aangekondigd, heb ze helaas nog niet hier in de winkel gezien.
 
Is een geboren mislukking.
Waarom? Omdat beide ogen niet teveel van elkaar mogen verschillen qua sterkte.Is dit wel het geval ( denk aan een lui oog) dan gaan je ogen door de 3d bril "scheef" trekken,of proberen te compenseren.Gaat allemaal prima voor een paar minuten,en het is dan ook geweldig om iets in 3d te zien.Tot na die paar minuten natuurlijk.Dan begin je hoofdpijn te krijgen door het "verkeerde" beeld wat de bril je ogen laat zien.Je gaat scheel zien.

Heb je echter 2 prima ogen,dan zal je hier geen last van hebben en kan je inderdaad genieten van 3d.
Dit is dan ook de hoofdreden waarom het nog steeds niet,na tientallen jaren,ingeburgerd is.Veel mensen hebben 1 oog wat minder presteerd dan het andere,maar niet ernstig genoeg om een bril te rechtvaardigen.
Overigens kan je een pak brillen aanschaffen bij zo'n 3d tv voor je gezin en visite.Als die het tenminste uithouden om langer dan een paar minuten te kijken.
 
Terug
Bovenaan