• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opvoeren van media box afstandsbediening....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bassman
  • Startdatum Startdatum
B

Bassman

Slecht tot niet kunnen zappen met (philips HD DVR media box) UPC afstandbediening???

Na vele stukgegooide, en gratis nieuwe gekregen, afstandsbedieningen heb ik een oplossing gevonden die bij mij prima werkt.

NODIG:

-een zilver kleurige AB die je van upc krijgt , heb je zo'n "mooie" zwarte (gooi em stuk) en ruil em dan om voor de lelijke zilver kleurige (gratis bij upc centers).

-een mini kruiskop schroevendraaier (horloge schroevendraaierset)


- Haal batterijen eruit en schroef daar het kleine schroefje los.
- Haal dan achterkant los (met beleid want contactjes voor batterijen zit geklemt in de achterkant maar met gepast geweld kan het los)
- als je de printplaat er in laat zitten gaat het matje met knopjes niet van zijn plaats (is "lastig" om alles op zijn plaats terug te krijgen). ik heb de printplaat wel los gehaald en schoongemaakt in de hoop dat het matje met knopjes beter kontakt maakt. Als je de printplaat ziet zit er aan de boven kant een IR "lampje" dat lampje zit normaal bijna helemaal in de AB, ik heb em zo verbogen, op zijn contactpootjes, dat ie zo ver naar voren steekt dat ie helemaal uit de AB steekt.
- schroef het geheel weer dicht , let daar bij op dat batterij contacten goed in achterkant zitten.

en zappen maar!!!!

stickers lijkt leuk maar is hoax om je zoet te houden net als alle praatjes over lcd tv die zouden storen.
want het zijn maar een paar knopjes op AB die niet werken de rest werkt wel (zoals volumeknop).

Zowiezo typisch van UPC dat ze niet de codes geven om je universeel AB te gebruiken, maar wat verwacht je nog van 's werelds klant onvriendelijkste bedrijf ooit. Zou zijn (volgens upc balie medewerker) om te voorkomen dat je dan van je box kan gaan kopieren naar andere media.

Bassman,
met zijn NU WEL werkende AB :laugh:
 
Als het een hoax is waarom werkt het dan bij 9 van de 10 mensen.
Dan nog als jij je ab zelf kapot maakt is een AB niet gratis maar kost het je 10eu.
 
dan had ik mazel denk ik ,want ik heb echt gratis nieuwe gekregen zelfs met mededeling dat ik hem zelf heb stuk gemaakt (uit frustratie), maar dan laat je em heel en ruil je em om.


Bassman,
met zijn werkende zapper
 
Bassman zei:
dan had ik mazel denk ik ,want ik heb echt gratis nieuwe gekregen zelfs met mededeling dat ik hem zelf heb stuk gemaakt (uit frustratie), maar dan laat je em heel en ruil je em om.

Bassman,
met zijn werkende zapper
Kan je de zwarte idd gratis omruilen bij een UPC center?

Je hebt ook geen codes nodig als je een zelflerende AB hebt.
Ik heb gewoon mijn Denon AVR AB gebruikt om de codes van de UPC AB te leren. Werkt perfect.
 
Niet bij de Pace 7111. Met oude grijze thomson en ditto gekleurde ab werkte prima. Bij de One4All zat zefls een code voor de UPC waarme het direct werkte.

Echter bij de pace met zwarte flips ab wil het niet meer. Zappen gaat nog met maar 1 omhoog of omlaag. Net over er ergens een toggle-optie zit, die om en om elke keer een ander signaal verstuurd en waar deze box nu op zit te wachten. Inleren met de nieuwe zwarte ab helpt dus ook niet, aangezien je dan steeds maar 1 code inleert en niet de andere.
 
een zilver kleurige AB die je van upc krijgt , heb je zo'n "mooie" zwarte (gooi em stuk) en ruil em dan om voor de lelijke zilver kleurige (gratis bij upc centers).

Ik snap je frustratie, maar ik vind het persoonlijk wel erg ver gaan om zo'n oproep op een openbaar forum te zetten.
 
Terug
Bovenaan