• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opvallend betere aansluitwaarden

Berichten
1.859
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Sedert enkele weken zijn de aansluitwaarden van alles hier ( mediabox CHELLO/Telefoniemodem ) sterk verbeterd. Dit kwam na de eurodocis2.0 firmware update of kort hierop

Internetverbinding ( ookal was deze al goed !) is (nog) stabieler, bellen gaat zonder piep, kraakje of kiestoonvertraging ( speeddial werkt super) en de Mediobox reageert sneller.

Prettig te noemen. Dit des te meer doordat ik van de zomer geconfronteerd werd met slechte waarden waardoor alles *tijdelijk* slecht werkte.

Wie heeft er ook *last* van deze verbetering ? ;-) ben toch benieuwd
 
Triple_NL zei:
Sedert enkele weken zijn de aansluitwaarden van alles hier ( mediabox CHELLO/Telefoniemodem ) sterk verbeterd. Dit kwam na de eurodocis2.0 firmware update of kort hierop

Internetverbinding ( ookal was deze al goed !) is (nog) stabieler, bellen gaat zonder piep, kraakje of kiestoonvertraging ( speeddial werkt super) en de Mediobox reageert sneller.

Prettig te noemen. Dit des te meer doordat ik van de zomer geconfronteerd werd met slechte waarden waardoor alles *tijdelijk* slecht werkte.

Wie heeft er ook *last* van deze verbetering ? ;-) ben toch benieuwd

Ik heb ook "last" van deze subjectieve gevoelens... 8)

gr, Henno
 
Triple_NL zei:
Sedert enkele weken zijn de aansluitwaarden van alles hier ( mediabox CHELLO/Telefoniemodem ) sterk verbeterd. Dit kwam na de eurodocis2.0 firmware update of kort hierop

Internetverbinding ( ookal was deze al goed !) is (nog) stabieler, bellen gaat zonder piep, kraakje of kiestoonvertraging ( speeddial werkt super) en de Mediobox reageert sneller.

Prettig te noemen. Dit des te meer doordat ik van de zomer geconfronteerd werd met slechte waarden waardoor alles *tijdelijk* slecht werkte.

Wie heeft er ook *last* van deze verbetering ? ;-) ben toch benieuwd

Dat heeft niet met eurodocsis2 temaken aangezien i gewoon nog op eurodocsis1 draait. (Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA) )
 
Ik had vroeger, ik schat zo'n 1,5 jaar geleden, een signaalsterkte van -8 dBmV.
Dit werd later - 5 dBmV en weer later -2 dBmV.
Tegenwoordig zit ik op + 2 dBmV.
Het is dus steeds verbeterd.
 
Zijn dit trouwens goede waardes?

Code:
Downstream 
  Freq/Power: 260.000 MHz  5 dBmV    
  Signal to Noise Ratio:   39 dB   
  Modulation: QAM256   

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream 
  Freq/Power: 35.000 MHz  42 dBmV   
  Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)   

  Symbol Rate: 2560 kSym/sec   

  Modulation: QAM16
 
Terug
Bovenaan