• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opties verknutselde aansluiting vorige bewoner

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nicico
  • Startdatum Startdatum
N

nicico

In januari verhuizen wij naar een andere woning, bestaande bouw. Aangezien er geen glasvezel ligt overwegen wij Ziggo. Echter, bij de bouwkundige inspectie bleek dat er door de vorige (huidige) eigenaar zelfstandig een verlening van de antennekabel is uitgevoerd om deze in de kruipruimte van onder de meterkast naar de woonkamer te brengen. Bij navraag bleek dat ze regelmatig last hadden van ruis, en ze overwogen om de kabel aan te pakken. Aangezien dit technisch gezien om een kabel voor de huisaansluiting gaat, zou ik graag hebben dat de koppeling wordt aangepakt op het moment dat we de woning betrekken en Ziggo alles in 1 nemen. Ik zou niet willen dat mijn netwerksnelheid en TV-signaal wordt verzwakt omdat de vorige bewoner een prutser was.

Valt het nalopen en evt. herstellen van de kabelverbinding onder de werkzaamheden die door Ziggo kunnen worden uitgevoerd bij het aannemen van een nieuwe klant? En wat zijn de voorwaarden om dit aangepakt te krijgen?
 
Ziggo kan de werkzaamheden wel uitvoeren, maar zal dit vrijwel zeker niet gratis gaan doen en je zult waarschijnlijk (net als wanneer de kabel nog niet naar binnen is aangelegd) kosten doorberekend krijgen, zeker als er geen goedgekeurd materiaal gebruikt is en alles opnieuw getrokken moet worden.
 
Ik zou als jou was eerst zelf even kijken, wellicht is er niks aan de hand. Zit er een plugje los of zo. Bij problemen die voor het AOP liggen kun je ziggo altijd nog inschakelen.
 
Je kan toch altijd even contact opnemen met Ziggo?
Desnoods via webcare.
De situatie uitleggen, de vorige bewoner/eigenaar heeft zelfstandig de bestaande kabelaansluiting om zeep geholpen.
Grote kans dat Ziggo, kosteloos, een nieuw AOP komt maken.
 
Ik denk dat ook naar mijn gevoel. Het gaat immers voor jou om een nieuwe aansluiting? Voor Ziggo is het een bestaande aansluiting die ze aan jou overdragen en die hoort gewoon in orde te zijn. Even een telefoontje naar Ziggo met deze argumenten kost vrijwel niets.
 
Is het een koophuis? Dan kosten verhalen op de verkopende partij als verborgen gebrek.
 
Dat is ook een manier, maar in de eerste plaats heb je te maken met Ziggo. Die sluit op dat adres een klant (opnieuw) aan en Ziggo moet een goed werkende aansluiting leveren. Mochten er daarbij onvoorzien kosten zijn die ze vergoed willen hebben (het is nog de vraag of ze dat echt willen) dan moet niet de nieuwe bewoner maar Ziggo dat regelen.
 
Bedankt voor de input. Ik zal t.z.t. wel contact opnemen met Ziggo en proberen om problemen te voorkomen in plaats van achteraf te verhelpen. Zelf knutselen is altijd nog een optie, maar dan neem ik ook zelf de verantwoordelijkheid op me. Verborgen verbreken klinkt leuk, maar met aankoop van een huis is tientjeswerk geen relevante discussie.
 
Bezig alleen niet op bekabeling in je nieuwe woning, je kan het vaak maar 1 keer mooi aanleggen en wegwerken :D.

P.S. Ziggo moet een werkende eerste aansluitpunt leveren, dus een installatie monteur zal dit gewoon voor je oplossen.
 
Terug
Bovenaan