opstart loop cisco 8485

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ray72

Hallo,


Sinds vanavond zit onze cisco 8485 in een opstart-loop.

Het enige dat hij op het schermpje nog laat zien de volgende stappen:
1) DL
2) UA
3) een 1 met een ronddraaiend streepje
4) een T met een ronddraaiend streepje
5) daarna alles uit
6) hierna L.O.A.D. en RUN
7) alles gaat uit, waarna groene lampje rechts (stndby) aan gaat
8) alles uit, waarna groene stndby-lampje aangaat
9) daarna gaat alles uit en begint de decoder weer bij punt 1

Ik heb van alles al geprobeerd:

De decoder een aantal keren uitgeschakeld met de aan-uitknop achterop. Alle aansluitingen gecontroleerd. Dezelfde handeling na de smartcard te hebben verwijderd en opnieuw gestart zonder card, wat resulteerde in dezelfde loop. Ook de coaxkabels heb ik al losgehad tijdens het opstarten.

(Her)kent iemand dit probleem en beter nog wat is de oplossing??

Alvast bedankt.

Ray72
 
Dat heb ik jaren geleden met mijn 8455 gehad.
Terugsturen naar Ziggo en een andere krijgen was toen de oplossing.

Ik meen me (vaag) te herinneren dat bij iemandvhet vervangen van de schijf hielp.
 
Hallo,


Sinds vanavond zit onze cisco 8485 in een opstart-loop.

Het enige dat hij op het schermpje nog laat zien de volgende stappen:
1) DL
2) UA
3) een 1 met een ronddraaiend streepje
4) een T met een ronddraaiend streepje
5) daarna alles uit
6) hierna L.O.A.D. en RUN
7) alles gaat uit, waarna groene lampje rechts (stndby) aan gaat
8) alles uit, waarna groene stndby-lampje aangaat
9) daarna gaat alles uit en begint de decoder weer bij punt 1

Ik heb van alles al geprobeerd:

De decoder een aantal keren uitgeschakeld met de aan-uitknop achterop. Alle aansluitingen gecontroleerd. Dezelfde handeling na de smartcard te hebben verwijderd en opnieuw gestart zonder card, wat resulteerde in dezelfde loop. Ook de coaxkabels heb ik al losgehad tijdens het opstarten.

(Her)kent iemand dit probleem en beter nog wat is de oplossing??

Alvast bedankt.

Ray72 [/QUOTE]

Beste,

Ik heb het zelfde probleem gehad met de Cisco 8485.
Ik heb dit probleem zelf opgelost omdat ziggo het niet kon tenzij ik: 199 euro, 99 euro, 45 euro en uiteindelijk 29 euro met 12 maanden contract zou afsluiten. Op aandringen werd het bedrag steeds lager. Aangehaald dat nieuwe klanten wel alles gratis krijgen en ik als trouwe klant blij moet zijn met het spekken van Ziggo met het betalen voor een oplossing. De telefoon opgelegd met de mededeling dat ik overstap naar KPN omdat ik dan alles nieuw krijg en dat mijn probleem dan is opgelost.

Enfin, de oplossing waardoor ik toch weer niet overstap naar KPN (heeft Ziggo weer mazzel)

Het apparaat is niet fysiek kapot ook de HD niet.
Mijn Cisco was net 3 maanden uit garantie.

Waarschuwing: Alle gegevens op de HD gaan veloren.

Het uit elkaar halen van de Cisco staat hier beschreven:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36981

Haal de Cisco uit elkaar door bovengenoemd topic te volgen.
Je hebt nu de losse HD in handen.

Sluit de HD aan op je pc of gebruik een docking station.
Ga op je pc naar start en klik met rechter muisknop op computer klik op beheren klik op schijfbeheer onder kopje Opslag.
Je ziet nu alle schijven op je PC. Waarschijnlijk geeft de HD van ziggo een melding dat de schijf niet is geïnitialiseerd. Doe dit door op gelijk op OK te klikken.
Waarschijnlijk gebeurd er weinig naar jou idee maar ontkoppel nu de hd en sluit hem weer aan. Ga weer naar schijfbeheer. Nu zie je als het goed is de HD van ziggo met 2 volumes.
(wil je zelf eerst nog experimenteren om je data op de schijf te bewaren sla het verwijderen over en ga verder met het monteren van de hd.
Ik ben van mening dat de Cisco de mbr niet meer kon lezen daarom alles gewist en het volume opnieuw aangemaakt en alles geformatteerd in de hoop dat er fouten verdwijnen.)


Verwijder alle twee de volumes en maak 1 nieuwe aan.
Alle gegevens op de hd worden verwijderd.

Zet nu je Cisco aan zonder de hd.
Nu zie je eindelijk dat de cisco iets anders aangeeft dan de opstart loop.
Je kan nu weer het menu gebruiken en zenders zien.
Het kan zijn dat de Cisco aangeeft dat de simkaart niet geactiveerd is. Dit komt goed.
Je zit ook een kader met dat de hd niet goed is en dat je de cisco opnieuw moet opstarten.

Je laat nu de ciso aan staan. Sluit de hd aan op de kabeltjes die je eerder los had gemaakt. Let op de nokjes. De kabels passen maar op 1 manier.

Ga naar het menu - instellingen - systeem. Activeer terugzetten naar fabrieksinstellingen.
De cisco gaat nu alles opnieuw instellen.

Als de cisco klaar is kun je testen of alles nu werkt door de cisco met de afstandbediening uit en weer aan te zetten.

Dit was het en dit werkte voor mij.

Ik probeer mijn oplossing nog beter leesbaar te maken maar nu even weinig tijd.
 
Veel dank voor je antwoord op deze eerdere vraag, de oplossing werkte voor mij.
 
Cisco HD PVR start niet op, blijft in loop

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb de harddisk inmiddels losgekoppeld en opnieuw het apparaat opgestart. Het blijft hetzelfde.... Na alle opstart codes als eerder omschreven, komt heel even het signaal op tv in beeld... Je ziet dan enkele seconden de tekst "loading... Please wait" .... En dan gaat het beeld weer uit en start hij weer van voren af aan op.... Wat nu?... Iemand een suggestie?
 
Beste Hans,

ik twijfel of je hetzelfde probleem hebt. Bij mij kwam er geen beeld op. Het opstarten kwam al eerder in een loop, net zoals bij de oorspronkelijke vraagsteller. Jammer genoeg kan ik je niet helpen, maar wellicht dat het helpt om in het forum op 'loading' te zoeken?
PH
 
Opgelost

Het probleem is nu opgelost,
Ik heb eerst een andere oude camsung 500GB schijf er in gehad. Die werd opnieuw geformateerd op 298 en 177 gb, waarbij dus alleen de 298 gb in gebruik werd genomen. In eerste instantie werkte de schijf wel, ik kon weer opnemen. De schijf werd ook heel warm en er kwam na een paar uur een tekst in beeld dat er problemen waren met de harde schijf. Daarna heb ik de oude harde schijf weer in de computer geplaatst. Ik was wat onzeker over wat ik moest doen , maar heb uiteindelijk de 2 partities verwijderd in schijfbeheer, als eerder omschreven op dit forum en daarna enkelvoudig snelgeformateerd.
Nu draait hij alweer een sinds vanmiddag een aantal uren en neemt hij weer op en speelt weer af, dus ik denk dat het hiermee opgelost is. Nu alleen nog een probleempje met de afstandsbediening die het volume niet meer wil aanpassen, wel werkt het knopje geluid aan/uit, maar als je de volumetoetsen indrukt wordt het lampje van aan/uit boven aan de afstandsbediening rood ipv groen. Maar daar kan ik wel mee leven, de TV heeft ook nog een volumeknop!:wink:

Dank voor de bijdrage in ieder geval!

Groet,

Hans
 
Het lampje van de ab wordt rood omdat dan het volume van de tv wordt geregeld.
Als je de juiste code voor je tv instelt regelt de ab het volume van de tv.
Mijn Cisco begint trouwens ook kuren te vertonen.
Dus dan maar ook een nieuwe schijf zoeken.
Jos
 
Afstandbediening

Hoi Jos,

Dat zou misschien wel kunnen...Maar ik heb er nu 2 Cisco's thuis en de afstandsbediening van de ene werkt dus niet, en de andere dus wel.... waar stel ik dat in?

Groet,

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan