Opnieuw opstarten @home.nl mails

Inderdaad, want, bijvoorbeeld, [email protected] zal vast al hebben bestaan bij de beide providers.
En dan de @chello adressen nog van weleer. Ze bestaan nog steeds maar dan (meestal?) als alias van @UPC en later @Ziggo?
Niet meestal, maar bij UPC altijd. Wij zijn destijds begonnen met twee zelfstandige chello-adressen en dat werd later @upcmail.nl. Dat gold toen voor alle chello-klanten van UPC.
We behielden die oude chello-adressen, maar enkel als aliasen. Wat betekent dat er geen zelfstandige chello-adressen meer zijn. Vanaf dat moment konden er ook geen nieuwe chello-aliassen meer worden aangemaakt en elke verwijderde alias was definitief verwijderd, d.w.z. dat deze niet meer kon worden hersteld.
Hoe een en ander bij Ziggo en z'n voormalige "geadopteerde" dochters zoals @home.nl is gegaan, ik bedoel of dat net zo ging, is me niet bekend.
 
Laatst bewerkt:
Bij Ziggo zal dat anders omgezet zijn en zijn de home adressen zelfstandige adressen geweest. Ik heb net in mijn mail gekeken naar een mailtje van zo'n adres van 3 week geleden. In de header vind ik niets terug dat het een alias is. Als ik zelf iets onder een alias stuur, vind ik dat altijd terug. Volgens mij staat dan onder 'X-Autenticated-Sender" de naam van het echte account. Bij deze home.nl mail vind ik


Dus geen alias maar nog steeds het home adres. Wat me in de header wel opviel is dat de "DMARC" policy op home.nl op "reject" staat. De meest veilige instelling maar met risico van geweigerde mail bij foute configuraties. (Zoals het versturen via een verkeerde smpt server.). Op het ziggo.nl domein durft ziggo nog steeds geen veilige DMARC policy in te stellen en die staat nog steeds op 'none'. Waarschijnlijk zijn ze bang dat de helpdesk anders overbelast raakt. ;)
 
En daarin verschilden destijds UPC en Ziggo van elkaar.
Chello was alleen maar de mail-werknaam van UPC, Chello was dus gewoon UPC. En daardoor konden alle adresnamen gewoon hetzelfde blijven en hoefde enkel de extensie in @upcmail.nl te veranderen in @upcmail.nl en kon @chello.nl blijven bestaan als alias.

Bij Ziggo lag dat anders, daar bestonden b.v. voor de overname @home.nl en @ziggo.nl onafhankelijk van elkaar. Het mag duidelijk zijn dat de kans heel groot was dat er onder de klanten over en weer volledige naamgenoten waren zodat een procedure als bij UPC niet mogelijk was. Het kon daardoor niet anders dan dat de home-adressen e.a. als zelfstandige adressen bleven bestaan.
 
Is dat niet eenvoudig met gewoon even aan de helpdesk te vragen? Volgens mij sturen ze je dan een mailtje naar dat adres dat je kan beantwoorden met het invullen van een zelfgekozen nieuw wachtwoord.
 
Laatst bewerkt:
Bestaat het mail adres nog wel?
Probeer eens een mailtje te sturen naar het bewuste adres vanaf een ander email adres. Als je dan een foutmeldingsmail terug krijgt weet je dat het niet meer bestaat.
 
Terug
Bovenaan