• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opnieuw opstarten bij afspelen rtl8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
64
Sinds een week:
De recorder start opnieuw op als ik een opname van rtl 8 (geen HD) wil afspelen. Daarna blijft het beeld grijs. rtl 8 HD gaat wel goed. (+ nog zo'n 10 andere zenders). De opname lijkt qua grootte wel te kloppen.
Maakt niet uit op welk tijdstip de opnames gemaakt zijn.
Beeldkwaliteit (sterkte) is niet veranderd. Fabrieks-reset heeft niet geholpen. Gek hoor, alleen rtl8. Iemand een idee?
grts
Erik
 
Sinds een week:
De recorder start opnieuw op als ik een opname van rtl 8 (geen HD) wil afspelen. Daarna blijft het beeld grijs. rtl 8 HD gaat wel goed. (+ nog zo'n 10 andere zenders). De opname lijkt qua grootte wel te kloppen.
Maakt niet uit op welk tijdstip de opnames gemaakt zijn.
Beeldkwaliteit (sterkte) is niet veranderd. Fabrieks-reset heeft niet geholpen. Gek hoor, alleen rtl8. Iemand een idee?
grts
Erik
Kijk eens naar de signaalsterkte, kwaliteit en BER (0) met een opname van 5 minuten RTL 8 SD op tuner 1 en gelijktijdig een opname op tuner 2 ook 5minuten van NED1 SD.

Doe hierna dezelfde test maar dan tuner 1 NED1 SD en tuner 2 RTL8 SD.
Volg tijdens de opname de RTL8 opnamen op de TV.

Gerard.
 
Hoi Murof, hier (ook in Enschede) exact hetzelfde probleem, in ieder geval vanaf 6 augustus. Wellicht heeft het dus iets met de plaats te maken?
 
Dag Siam,
Goed om te weten.
Niets aan de signaalsterkte te zien.
Ik zal eens zien of ik deze informatie aan Ziggo door kan spelen. Is vast wel een linkje voor te vinden.

Afgelopen weekend een 2Tb schijf ingebouwd dus RTL8 staat nu op HD.
 
Wij hebben hetzelfde probleem met RTL-8 SD. Eerst ging het wel goed.

Heel erg raar probleem! Als ik de bestanden over haal naar de computer, dan spelen ze daar gewoon goed af. Als ik via de FTP-verbinding alleen de metadata-bestanden verwijder en dus alleen het .ts-bestand laat staan, dan geeft de Humax de melding dat het bestandsformaat ongeldig is.

Staan de metadata-bestander er gewoon bij, dus zoals de Humax het opgenomen heeft, dan reboot de Humax...

Vooralsnog lijken de andere zenders, zowel SD als HD, wel goed te werken...

Groeten,

Edwin.
 
Zojuist even met Ziggo gebeld, maar daar is het probleem niet bekend...

Dus de standaardoplossing werd geadviseerd: fabrieksinstellingen en daarna evt. Schijf formatteren en als dat niet werkt terug naar de leverancier.

Dat ga ik natuurlijk niet zo maar doen, want heeft vast geen zin...

Misschien heeft iemand nog een goede ingang bij Ziggo of de leverancier, zodat ze het zelf kunnen testen met hun eigen Humax, want ik denk dat het daar ook gewoon fout gaat. Eventueel zou ik een testopname kunnen aanleveren.

Groeten,

Edwin.
 
De fout is reproduceerbaar.
Kies kanaal 910 (RTL 8 SD), neem een paar minuten op, speel weer af, en: reboot.
De pmt (program map table) is heel misschien de oorzaak.
Daar staat 41 keer hetzelfde, 1 keer is genoeg, zoals voorheen.
 
Doordat ik van het weekend een nieuwe schijf in de recorder heb gezet zijn alle testjes meteen gedaan. Fabrieksreset en formateren.
Uit nieuwsgierigheid meteen getest maar dat mocht niet baten.
Ik neem aan dat de andere probleemgevallen ook uit de regio zijn?
 
Nou, ik woon in Noord-Brabant, dus ligt er een beetje aan hoe groot je de regio definieert :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan