• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnieuw lastige hoofdaansluiting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hevhees
  • Startdatum Startdatum
H

hevhees

Hallo,

Ik heb precies dezelfde hoofdaansluiting als te zien in dit topic:

https://ziggoforum.nl/topics/30414/

met als enig verschil dat er geen aansluiting in de DATA-ingang zit. Als ik mijn modem er met de "woonkamer" splitter op aansluit, gaat alleen het DS lampje knipperen.
Wat kan ik nu het beste doen? Belde UPC, maar die wilden een monteur langssturen, die komt pas woensdag! Ik hoop dat ik de goede man voor die tijd kan afbellen.

Alvast bedankt!

Groeten,

Hugo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je die woonkamer aansluiting met 3 uitgangen, dus Data, Radio en TV?
Dan moet je de splitter weglaten en je modem op Data aansluiten.

Let op dat een mediabox (digitale tv) aangesloten op de TV uitgang ook niet zal werken zoals het hoort. Die uitgang is niet retourgeschikt en Video On Demand etc. zal dan niet werken.
De monteur de aansluiting toch moeten vervangen met het oog op de toekomst.
 
Johnny54 zei:
Heb je die woonkamer aansluiting met 3 uitgangen, dus Data, Radio en TV?
Dan moet je de splitter weglaten en je modem op Data aansluiten.

Let op dat een mediabox (digitale tv) aangesloten op de TV uitgang ook niet zal werken zoals het hoort. Die uitgang is niet retourgeschikt en Video On Demand etc. zal dan niet werken.
De monteur de aansluiting toch moeten vervangen met het oog op de toekomst.



Hij schrijft dat het enigste verschil is dat er geen aansluiten bij de data poort zit

Dus dat wordt vervangen door de monteur
 
Zo las ik het in eerste instantie ook, maar volgens mij moet het dan gewoon kunnen werken.
Bij de huiskamer aansluiting met 2 aansluitingen (Radio en TV) wordt op de TV aansluiting het retoursignaal niet geblokkeerd.
Dat uiteraard als de aansluiting niet kapot is.
 
Ik heb het verhaal eens gelezen,en de afbeelding bekeken, ik denk ook dat het gewoon moet werken, ik heb zelf ongeveer 6 jaar geleden ook zo'n aansluiting gehad.
 
Terug
Bovenaan