Opnieuw invoeren SID/gebruikersnaam mislukt

H

henkjan99

Sinds ik mijn defecte E-TEch router weer gerepareerd en al terug heb gekregen, probeer ik weer in te loggen op internet. Wat schetst mijn verbazing? Ik kom er niet op!
Bellen maar met UPC (zaterdagavond). Daar vroeg de medewerker mij naar mijn gebruikersnaam. "Meneer, weet u zeker dat dit uw gebruikersnaam is? Deze komt namelijk niet voor!" Mooi wel dus, want ik heb het hier zwart op wit voor me staan in het contract dat ik afsloot in het jaar 2000...

Volgens de medewerker moest ik dus maar mijn klantnummer opgeven. Die had ik niet bij de hand, dus belde ik later terug. De andere medewerker wist mij ook te vertellen dat mijn gebruikersnaam niet bestaat. Klantnummer bestaat echter wel! Ik moest inloggen op een bepaald IP-adres beginnend met 62.179....
Daar kan ik mij opnieuw aanmelden voor Chello. Gaat dus niet, want mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd!!!

Nu heb ik de router er tussenuit gehaald en kan ik wel rechtstreeks via mijn Motorola-modem op het Chello-netwerk internetten. Alleen gaat het allemaal supertraag! Ik download met de volgende snelheden:
Behaalde download snelheid: 76 Kbit/sec
9.5 KByte/sec
1.2 x ISDN
volgens test.net.upc.nl

Lekker!!! Niet dus... Zouden ze wederom denken dat ik geen klant meer ben en mij hebben afgesloten? Dit is mij al eens eerder overkomen. Toen had ik vier maanden gratis internet! Ik hoefde verder ook niets terug te betalen! Ideaal! Minder ideaal is nu dat ik niet meer draadloos kan internetten. Dan wordt er steeds weer naar mijn inloggegevens gevraagd.

Dat ziet er als volgt uit:



Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

SID of gebruikersnaam
Wachtwoord



Uw wachtwoord vergeten? Raadpleeg uw UPC-contract.

Een SID is een unieke referentie voor een individuele klant.




Wie weet wat ik nu moet doen? En is de helpdesk bereid mij op zondag uit de brand te helpen?
 
Vandaag zal de helpdesk je niet kunnen helpen omdat er onderhoud aan de interne systemen plaats vindt. Je zult morgen moeten terugbellen, en dan kan men in het klantensysteem het een en ander opzoeken (postcode + huisnummer + naam = klantnummer). Met het klantnummer kan men vervolgens kijken welk account er precies aan gekoppeld is.

Ik vermoed zelf dat je account is vergrendeld, en dat zal pas morgen ontgrendeld kunnen worden omdat men geen toegang tot het klantensysteem heeft.
 
Mr. 97k5ixS744 zei:
Vandaag zal de helpdesk je niet kunnen helpen omdat er onderhoud aan de interne systemen plaats vindt. Je zult morgen moeten terugbellen, en dan kan men in het klantensysteem het een en ander opzoeken (postcode + huisnummer + naam = klantnummer). Met het klantnummer kan men vervolgens kijken welk account er precies aan gekoppeld is.

Ik vermoed zelf dat je account is vergrendeld, en dat zal pas morgen ontgrendeld kunnen worden omdat men geen toegang tot het klantensysteem heeft.

Vergrendeld? wat houd dat dan in en hoe kan dat? Kan het niet te maken hebben met dat onderhoud?
Toch blijft het vreemd dat ik nu wel op Chello zit, via pc rechtstreeks op Motorola-modem... Supertraag overigens! Zodra ik op Chello-sites kom moet ik dus inloggen via SID/gebruikersnaam en wachtwoord... En dat lukt dus nog steeds niet!

Na bijna 6 jaar klant te zijn geweest begint het tijd te worden voor Wanadoo denk ik ;) Stukken sneller én vééél goedkoper! :) Maar dat terzijde...
 
henkjan99 zei:
Vergrendeld? wat houd dat dan in en hoe kan dat? Kan het niet te maken hebben met dat onderhoud?
Als er te vaak met het verkeerde wachtwoord (en met de juiste gebruikersnaam dus) geprobeerd wordt in te loggen, wordt het account vergrendeld. Dit doent door de HD ontgrendeld te worden.
 
henkjan99 zei:
Sinds ik mijn defecte E-TEch router weer gerepareerd en al terug heb gekregen, probeer ik weer in te loggen op internet. Wat schetst mijn verbazing? Ik kom er niet op!
Bellen maar met UPC (zaterdagavond). Daar vroeg de medewerker mij naar mijn gebruikersnaam. "Meneer, weet u zeker dat dit uw gebruikersnaam is? Deze komt namelijk niet voor!" Mooi wel dus, want ik heb het hier zwart op wit voor me staan in het contract dat ik afsloot in het jaar 2000...

Volgens de medewerker moest ik dus maar mijn klantnummer opgeven. Die had ik niet bij de hand, dus belde ik later terug. De andere medewerker wist mij ook te vertellen dat mijn gebruikersnaam niet bestaat. Klantnummer bestaat echter wel! Ik moest inloggen op een bepaald IP-adres beginnend met 62.179....

je moet toch altijd je postcode geven ?
klantnummer kan ook... maar ze kunnen daaraan zien wat je gebruikersnaam is... beetje vreemd dat je die zelf moet geven
 
ArticSpy zei:
je moet toch altijd je postcode geven ?
klantnummer kan ook... maar ze kunnen daaraan zien wat je gebruikersnaam is... beetje vreemd dat je die zelf moet geven
Onderhoud aan interne systemen = geen toegang tot klantensysteem, wel tot het "accountssysteem" (in dit geval!).
 
mischien heb je outlook wat nog werkt daarin staat je inlognaam van chello bij acounts
 
Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord gewoon zwart op wit op papier staan. Chello weet echter niet dat ik (nog) klant bij hen ben! Ik dien me weer opnieuw aan te melden door een bepaald IP-nummer in te typen in mijn Explorer. Daar krijg ik dus een invulscherm te zien, waarmee ik mijn modem of account weer kan activeren. Het gekke is dus nu dat mijn gegevens niet geaccepteerd worden. Ook is mijn gebruikersnaam niet bekend bij UPC/Chello. Het zal mij benieuwen of ik nog wel een rekening krijg! ;)
 
henkjan99 zei:
Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord gewoon zwart op wit op papier staan. Chello weet echter niet dat ik (nog) klant bij hen ben! Ik dien me weer opnieuw aan te melden door een bepaald IP-nummer in te typen in mijn Explorer. Daar krijg ik dus een invulscherm te zien, waarmee ik mijn modem of account weer kan activeren. Het gekke is dus nu dat mijn gegevens niet geaccepteerd worden. Ook is mijn gebruikersnaam niet bekend bij UPC/Chello. Het zal mij benieuwen of ik nog wel een rekening krijg! ;)

Je hoeft je niet opnieuw aantemelden, copy het MAC adress van je router naar je PC NIC.Of andersom , alshankelijk vanwat je laats daar heb aangemeld.
 
Terug
Bovenaan