H
henkjan99
Sinds ik mijn defecte E-TEch router weer gerepareerd en al terug heb gekregen, probeer ik weer in te loggen op internet. Wat schetst mijn verbazing? Ik kom er niet op!
Bellen maar met UPC (zaterdagavond). Daar vroeg de medewerker mij naar mijn gebruikersnaam. "Meneer, weet u zeker dat dit uw gebruikersnaam is? Deze komt namelijk niet voor!" Mooi wel dus, want ik heb het hier zwart op wit voor me staan in het contract dat ik afsloot in het jaar 2000...
Volgens de medewerker moest ik dus maar mijn klantnummer opgeven. Die had ik niet bij de hand, dus belde ik later terug. De andere medewerker wist mij ook te vertellen dat mijn gebruikersnaam niet bestaat. Klantnummer bestaat echter wel! Ik moest inloggen op een bepaald IP-adres beginnend met 62.179....
Daar kan ik mij opnieuw aanmelden voor Chello. Gaat dus niet, want mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd!!!
Nu heb ik de router er tussenuit gehaald en kan ik wel rechtstreeks via mijn Motorola-modem op het Chello-netwerk internetten. Alleen gaat het allemaal supertraag! Ik download met de volgende snelheden:
Behaalde download snelheid: 76 Kbit/sec
9.5 KByte/sec
1.2 x ISDN
volgens test.net.upc.nl
Lekker!!! Niet dus... Zouden ze wederom denken dat ik geen klant meer ben en mij hebben afgesloten? Dit is mij al eens eerder overkomen. Toen had ik vier maanden gratis internet! Ik hoefde verder ook niets terug te betalen! Ideaal! Minder ideaal is nu dat ik niet meer draadloos kan internetten. Dan wordt er steeds weer naar mijn inloggegevens gevraagd.
Dat ziet er als volgt uit:
Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
SID of gebruikersnaam
Wachtwoord
Uw wachtwoord vergeten? Raadpleeg uw UPC-contract.
Een SID is een unieke referentie voor een individuele klant.
Wie weet wat ik nu moet doen? En is de helpdesk bereid mij op zondag uit de brand te helpen?
Bellen maar met UPC (zaterdagavond). Daar vroeg de medewerker mij naar mijn gebruikersnaam. "Meneer, weet u zeker dat dit uw gebruikersnaam is? Deze komt namelijk niet voor!" Mooi wel dus, want ik heb het hier zwart op wit voor me staan in het contract dat ik afsloot in het jaar 2000...
Volgens de medewerker moest ik dus maar mijn klantnummer opgeven. Die had ik niet bij de hand, dus belde ik later terug. De andere medewerker wist mij ook te vertellen dat mijn gebruikersnaam niet bestaat. Klantnummer bestaat echter wel! Ik moest inloggen op een bepaald IP-adres beginnend met 62.179....
Daar kan ik mij opnieuw aanmelden voor Chello. Gaat dus niet, want mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd!!!
Nu heb ik de router er tussenuit gehaald en kan ik wel rechtstreeks via mijn Motorola-modem op het Chello-netwerk internetten. Alleen gaat het allemaal supertraag! Ik download met de volgende snelheden:
Behaalde download snelheid: 76 Kbit/sec
9.5 KByte/sec
1.2 x ISDN
volgens test.net.upc.nl
Lekker!!! Niet dus... Zouden ze wederom denken dat ik geen klant meer ben en mij hebben afgesloten? Dit is mij al eens eerder overkomen. Toen had ik vier maanden gratis internet! Ik hoefde verder ook niets terug te betalen! Ideaal! Minder ideaal is nu dat ik niet meer draadloos kan internetten. Dan wordt er steeds weer naar mijn inloggegevens gevraagd.
Dat ziet er als volgt uit:
Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
SID of gebruikersnaam
Wachtwoord
Uw wachtwoord vergeten? Raadpleeg uw UPC-contract.
Een SID is een unieke referentie voor een individuele klant.
Wie weet wat ik nu moet doen? En is de helpdesk bereid mij op zondag uit de brand te helpen?