• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen via Horizon tv-gids probleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter costello
  • Startdatum Startdatum
C

costello

Een nieuw fenomeen sinds 27 maart: een opname gepland via de (electronische) tv-gids verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Het gekozen programma is niet opgenomen en er is geen melding van een probleem of iets dergelijks. Alsof ik helemaal geen programma in de opname had gezet. Maar dat is dus wel degelijk zo. Tot nu toe zijn het uitzendingen van npo 1, 2 en 3.

Ook valt er af en toe een serie-instelling weg. Die moet ik er dan opnieuw in zetten (sbs 6 en brt 1)

De harde schijf van de Horizon is niet vol (heb ik gecheckt). Het gaat ook niet om meer dan 4 programma's tegelijkertijd opnemen. Ik heb een Alles-in-Eén Power pakket van UPC (waarschijnlijk nu: Ziggo Alles-in-1).

Lastig is het wel. Zeker als je een paar dagen weg moet en er niet van op aan kan dat de Horizon gewoon opneemt wat je er in zet. Hebben meer mensen hier last van?
 
Ik heb net even gekeken. Automatisch schijfbeheer staat Aan.
 
@costello

Die serieopnames op SBS kunnen inderdaad 'schijnbaar' verdwijnen. De Gids is voor de SBS-zenders maar voor 3 dagen gevuld (komt door rechten). Valt de geplande opname dus na die 3 dagen, zie je tot de tijd dat de Gids weer gevuld is tot betreffende dag van opname, geen geplande opname staan. Zo kan het dus zijn dat er uiteindelijk meerdere verborgen serieopnames voor dezelfde serie zijn. Dit kan dus heel vervelend zijn omdat je denkt dat de opnames verdwijnen, terwijl dat dus niet zo is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Creative Solution
Dank voor deze uitleg. Dit verheldert zeker een en ander. Toch blijkt bij bladeren door de gids de betreffende uitzending wel er in te staan. Maar goed, als ie tijdig weer terecht komt in geplande opnamen dan vind ik het best.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zei ook het kan hè... maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand 2 of 3 of ... opnames van hetzelfde programma heeft lopen. Ook zo vervelend om die 'verborgen' geplande opnames te verwijderen. Ja, een reset naar fabrieksinstellingen lost het wel op, maar dat wil je vaak niet.
 
Ik heb tot nu toe geen "dubbel" opgenomen uitzendingen, bv. omdat ik dacht dat de serie-opname er niet in stond.
Mijn echte probleem is dat ingeplande opnames blijkbaar niet opgenomen worden en hierbij gaat het niet om serie-opnames, maar eenmalige. 's Morgens ingetoetst opdat 's avonds het programma opgenomen wordt. En dan is er geen spoor meer van te bekennen.
 
Terug
Bovenaan