• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen op afstand storing: Wij wachten op antwoord van uw DVR.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hoolse01
  • Startdatum Startdatum
H

hoolse01

Sinds een paar dagen gaat het opnemen op afstand (via https://tvgids.upc.nl/TV/) niet meer goed. Bij de opname verschijnt de melding: Wij wachten op antwoord van uw DVR. In de bevestigingsmail staat:

De geplande opname via de UPC tv-gids is in behandeling
UPC [email protected]

Geachte heer/mevrouw,
U heeft zojuist via de online tv-gids van UPC een opname ingepland voor uw digitale video recorder (DVR).

Naam: Frozen Planet
Datum: dinsdag 3 januari 2012
Tijd: 20:30 - 21:30 uur
Zender: Nederland 1 HD

Omschrijving: Documentaireserie. Deze aflevering aandacht voor de poolwinter, als de temperatuur onder min 70 zakt en de wind snelheden tot 200 kilometer per uur bereikt.

Via deze e-mail willen wij u laten weten dat dit verzoek in behandeling is, maar nog niet volledig kan worden doorgevoerd. De reden hiervoor kan zijn dat uw DVR zich op dit moment nog in de zogeheten eco-modus (energie-vriendelijke staat) bevindt, niet is aangesloten of omdat er netwerk- of andere technische problemen zijn.

Onze systemen zullen op verschillende momenten automatisch met uw DVR proberen te communiceren. Zodra er een interactie heeft plaatsgevonden, laten wij u per e-mail weten of de geplande opname wel of niet succesvol is ingesteld.

Wilt u er zeker van zijn dat UPC verbinding kan maken met uw DVR, zorg er dan voor dat uw DVR ingeschakeld is of op stand-by staat. Als de DVR zich in de eerder genoemde eco-modus bevindt, dan bestaat de kans dat het ons niet lukt om de verbinding op tijd te maken. Controleer voor de zekerheid of uw signaal goed doorkomt. Ga hiervoor naar kanaal 999 en druk op de rode knop op uw UPC Afstandsbediening om de verbinding te testen.

Met vriendelijke groet
UPC

Meer programma's opnemen met uw DVR?
>> Ga hier naar de online tv-gids


De box staat niet in ECO stand en het signaal is ook goed. Opname op afstand heeft ook prima gewerkt. Opnemen via de box zelf gaat prima.

Ik kwam dit topic tegen, waarbij in april 2011 over een vergelijkbare storing wordt gesproken. Zijn er meer mensen die (weer) problemen hebben met opnemen op afstand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoolse01 zei:
Zijn er meer mensen die (weer) problemen hebben met opnemen op afstand?

Ik had er nooit last van, de app functioneerde perfect. Alleen na wissel van mediabox (defecte 8685) staat er een verkeerd smartcardnummer in de app, juist, de oude nog. Verschillende malen uit- en ingelogd, maar het oude smartcardnummer blijft staan. Morgen maar eens bellen.
 
Hier werkt het gewoon goed.

Is wel een soort tip van Creative Solution, controleer eens of de serienummers wel klopt?
 
Ik stel het niet in via de app, maar via een pc op https://tvgids.upc.nl/TV/. Daar geef je geen serienummer in?
 
hoolse01 zei:
Ik stel het niet in via de app, maar via een pc op https://tvgids.upc.nl/TV/. Daar geef je geen serienummer in?

Maar het serienummer is wel gekoppeld aan je account. Je logt immers in met je 'Mijn UPC' accountnaam en wachtwoord. Zodoende weten ze waar het activeringssignaal naar toe moet. Wij hebben 2 smartcardnummers staan. 1 voor de Cisco, 1 voor de Thomson. Log maar eens in op de TV Gids, klik op instellingen en daar staan je smartcardnummers.

Overigens klopt ons smartcardnummer van de Cisco op de site wel... maar eens de app opnieuw installeren.
 
Toch bijzonder. Als ik via https://tvgids.upc.nl/TV/ inlog krijg ik bij instellingen alleen Berichten ontvangen te zien. Als ik inlog via m'n Android telefoon of op de pc inlog op https://m.tvgids.upc.nl/ zie ik bij instellingen inderdaad veel meer nl. Mijn Favorieten, Mijn Account, Mijn DVR/Mediabox, Mijn Opnamen en Over deze service :o

Overigens maakt het instellen via https://m.tvgids.upc.nl/ geen verschil, zelfde melding.

De Smart card ID is bij mijn account en de UPC box gelijk (afgezien van een extra 03 achter het ID op de box).
 
hoolse01 zei:
Toch bijzonder. Als ik via https://tvgids.upc.nl/TV/ inlog krijg ik bij instellingen alleen Berichten ontvangen te zien.

Hmmzzz, niet zoals dit?

2-1-2012 18-54-34.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij op mijn Iphone App werkt tie ook al een paar weken niet meer.
Werkt meer van de tijd niet dan wel >:(
 
Creative Solution zei:
Hmmzzz, niet zoals dit?

...

Ongeveer, maar zonder de UPC DVR/Mediabox instellingen. Kan ook kloppen, ik heb maar één box, dus hoef ik geen keuze te hebben :)

Bij de mobiele site heb ik dus wel meer instellingen die ik kan kiezen, maar het ID komt overeen.
 
Ook bij mij werkt het niet.... (meer). Al een paar dagen niet... (en ook vandaag niet )
 
Terug
Bovenaan