• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opnemen met HDD met CAM CI+ geplaatst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cabra246
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

cabra246

Ik heb net een gesloten discussie doorgeworsteld over wel.niet kunnen opnemen als je een CAM CI+ geplaatst hebt. Ik begreep er weinig van ondanks het grote topic.
Ik heb nu een Philips 37PFL6606H en wilde af van meerdere AB's. Dus mijn smartcard in een CAM CI+ gestoken, geïnstalleerd en het werkt.
Nu wil ik mijn HDD (LG 1x HDMI, 2x scart in/uit) er weer tussen zetten maar dan lees ik dat je:
- alleen maar kunt opnemen van de gewenste zender en die moet je ook kijken en anders neem jee je zapgedrag op
- slechte kwaliteit opname
- alleen FTA en geen gecodeerde zenders (die juist het leukste aanbod hebben)
- en nog meer spookverhalen

Als je dit als leek toch niet weet en je trapt in het verkoopverhaaltje over minder AB's dan wordt gefopt en niet alleen in prijs.
Ik wil gewoon 1 AB en HD opnemen simpel.

Ik hoop op een reactie, dank :)
 
Ik heb net een gesloten discussie doorgeworsteld over wel.niet kunnen opnemen als je een CAM CI+ geplaatst hebt. Ik begreep er weinig van ondanks het grote topic.
Ik heb nu een Philips 37PFL6606H en wilde af van meerdere AB's. Dus mijn smartcard in een CAM CI+ gestoken, geïnstalleerd en het werkt.
Nu wil ik mijn HDD (LG 1x HDMI, 2x scart in/uit) er weer tussen zetten maar dan lees ik dat je:
- alleen maar kunt opnemen van de gewenste zender en die moet je ook kijken en anders neem jee je zapgedrag op
- slechte kwaliteit opname
- alleen FTA en geen gecodeerde zenders (die juist het leukste aanbod hebben)
- en nog meer spookverhalen

Als je dit als leek toch niet weet en je trapt in het verkoopverhaaltje over minder AB's dan wordt gefopt en niet alleen in prijs.
Ik wil gewoon 1 AB en HD opnemen simpel.

Ik hoop op een reactie, dank :)
Waarom zou je gefopt worden, als je met je decoder zapt verpest dit ook de opname, je kan gewoon zenders opnemen maar Ziggo heeft behalve Ned 1 en wat regionale zenders geen FTA zenders, en Ziggo kan het opnemen uitschakelen maar dat kan ze ook bij een gewone decoder.
Je wordt dus nergens mee gefopt,je hebt je alleen niet goed laten voorlichten.
Als je een losse HD decoder neemt,kan je ook niet in HD kwaliteit opnemen want geen enkele dvd recorder heeft een hdmi in voor opnames.
Je kan op zijn hoogst scart opnemen of component.
Een losse PVR kan wel HD opnemen ,maar met je HDD recorder kan dat dus niet.
Wil je dus HD kunnen opnemen dan moet je een HD PVR kopen van bv Humax.
 
reactie

Je hebt gelijk als ik "gefopt"niet verder nuanceer. Ik ben leek en dat betekent niet dat je maar kunt brallen wat je wilt, mea culpa:cry:

Ik heb het volgende model op het oog een "Humax PVR-9200C". Komt dit in de buurt van mijn wensen: "zo weinig mog AB's" ?
Als ik het goed heb dan verplaats ik mijn smartcard naar deze PVR en kan daarna de CAM, de decoder en de HDD in de kakst zetten? en ik kan weer gewoon opnemen en afspelen. Dit zou een prima oplossing zijn?
alvast weer bedankt voor uw antwoorden:applause:
 
Je hebt gelijk als ik "gefopt"niet verder nuanceer. Ik ben leek en dat betekent niet dat je maar kunt brallen wat je wilt, mea culpa:cry:

Ik heb het volgende model op het oog een "Humax PVR-9200C". Komt dit in de buurt van mijn wensen: "zo weinig mog AB's" ?
Als ik het goed heb dan verplaats ik mijn smartcard naar deze PVR en kan daarna de CAM, de decoder en de HDD in de kakst zetten? en ik kan weer gewoon opnemen en afspelen. Dit zou een prima oplossing zijn?
alvast weer bedankt voor uw antwoorden:applause:
Misschien is de 5200c toch een betere keus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan