• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen, gaat dat op tijd of programma naam?

Berichten
439
Is wellicht al eens een keer gevraagd, maar ik kan het (zo snel) niet vinden: als je vanuit de programma gids aangeeft dat je iets wilt opnemen, gebruikt-ie dan de begin- en eindtijden uit de programma gids om op te nemen, of echt de programma naam?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik net mijn eerste programma heb opgenomen via de gids en toen ik 'm af ging kijken, was het programma al een 20 minuten bezig bij het begin van de opname, en ging de opname aan het eind van het programma nog eens 20 minuten door...
 
Dat is toch eenvoudig te controleren?
Gewoon iets programmeren vanuit de EPG, wachten tot het begint en dan op de klok kijken. :cool:
 
DigiWillem zei:
Dat is toch eenvoudig te controleren?
Gewoon iets programmeren vanuit de EPG, wachten tot het begint en dan op de klok kijken. :cool:

Ja leuk. Dus stel, in de EPG staat dat om 18:30 programma X begint. En om 18:30 begint-ie met opnemen.

Dus... hoe kan ik dan volgens jou er eenvoudig achter komen of-ie op tijd of op naam opneemt? ::)
 
Zippy1970 zei:
Ja leuk. Dus stel, in de EPG staat dat om 18:30 programma X begint. En om 18:30 begint-ie met opnemen.

Dus... hoe kan ik dan volgens jou er eenvoudig achter komen of-ie op tijd of op naam opneemt? ::)

Ik dacht dat je wilde weten of hij op tijd begint.
 
Hij neemt op tijd op, niet op naam. Helaas doet geen enkele PVR/HDD-recorder dat. Het lijt zo gemakkelijk: iedere dag even controleren wanneer de serie met die naam begint...... blijkbaar niet.
 
EdjeZ zei:
Hij neemt op tijd op, niet op naam. Helaas doet geen enkele PVR/HDD-recorder dat. Het lijt zo gemakkelijk: iedere dag even controleren wanneer de serie met die naam begint...... blijkbaar niet.

Dat hoeft niet eens. De naam van een programma wordt (op de nederlandstalige zenders) keurig netjes meegestuurd met het signaal. Ik zie op mijn tv altijd welk programma op dat moment bezig is. En dat loopt perfect mee met het programma (en dus eventueel gewijzigde tijden).
 
Het probleem is volgens mij dat de EPG niet realtime wordt bijgewerkt, dus het maakt niet zoveel uit of het op naam of tijd wordt opgenomen.
 
ik weet maaruh als jij zegt dat het programma al 10 min. bezig was toen hij begon met opnemen. Betekent dit dan eigenlijk al niet dat hij dus naar tijd kijkt en dus je vraag overbodig is? Als hij het op naam zou doen zou het programma er wel helemaal op staan...
 
Zippy1970 zei:
Is wellicht al eens een keer gevraagd, maar ik kan het (zo snel) niet vinden: als je vanuit de programma gids aangeeft dat je iets wilt opnemen, gebruikt-ie dan de begin- en eindtijden uit de programma gids om op te nemen, of echt de programma naam?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik net mijn eerste programma heb opgenomen via de gids en toen ik 'm af ging kijken, was het programma al een 20 minuten bezig bij het begin van de opname, en ging de opname aan het eind van het programma nog eens 20 minuten door...
Het antwoord is even simpel als doeltreffend:

Je gebruikt de EPG om een programma te selecteren, dit doe je op naam. De mediabox noteert op zijn 'agenda' datum en tijdstip om te beginnen en te eindigen met opname: Dit gaat dus op tijd.

Oftewel: De selectie doe je als gebruiker op naam, de mediabox doet de opname op tijd.
 
Terug
Bovenaan