• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen / Afspelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rickonline
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rickonline

Als ik met mijn humax 5200 twee programma's op wil nemen die achter elkaar op dezelfde zender komen, dan heb ik van het eerste programma het laatste stuk niet. Dit staat dan aan het begin van het tweede programma. Is er een manier om deze programma's naadloos in elkaar over te laten lopen??
Ik zag hierover iets op dit forum, maar begreep het niet helemaal. Misschien dat jij me meer uitleg kan geven.
 
Je zou ze in 1 blok kunnen opnemen in plaats van in 2 blokken. Ik weet niet of dat de oplossing is die je zoekt, maar dan heb je ze wel naadloos aan elkaar.

Als je het zo zou willen doen, dan kan je dat doen door de eerste te programmeren en vervolgens de eindtijd te wijzigen tot na het 2e programma.

Misschien zijn er meer mogelijkheden, maar zo zou ik het doen.
 
Je zou ze in 1 blok kunnen opnemen in plaats van in 2 blokken. Ik weet niet of dat de oplossing is die je zoekt, maar dan heb je ze wel naadloos aan elkaar.

Als je het zo zou willen doen, dan kan je dat doen door de eerste te programmeren en vervolgens de eindtijd te wijzigen tot na het 2e programma.

Misschien zijn er meer mogelijkheden, maar zo zou ik het doen.
Ja, zo doe ik het nu ook, maar het moet toch ook kunnen met de EPG?
 
Ja, zo doe ik het nu ook, maar het moet toch ook kunnen met de EPG?

Neen, dat kan niet en dat is logisch.
De EPG werkt op de minuut nauwkeurig en de programma's niet.
Daar zitteen soms een paar minuten in.
Dat is ook de reden dat het einde soms wel en soms niet in het eerste blok zitten of het begin wel of niet in het tweede blok. (beide komt voor).

Dit is altijd zo geweest, ook toen we nog met video banden opnamen.
Ook toen moest je rekening houden met eerder starten en uitloop.

Met andere woorden, de zender is de boosdoener.
 
Neen, dat kan niet en dat is logisch.
De EPG werkt op de minuut nauwkeurig en de programma's niet.
Daar zitteen soms een paar minuten in.
Dat is ook de reden dat het einde soms wel en soms niet in het eerste blok zitten of het begin wel of niet in het tweede blok. (beide komt voor).

Dit is altijd zo geweest, ook toen we nog met video banden opnamen.
Ook toen moest je rekening houden met eerder starten en uitloop.

Met andere woorden, de zender is de boosdoener.
Wat ik bedoel is denk ik om de 2 opgenomen programma's aan te klikken zodat ze direct na elkaar starten met spelen. Net zoiets als windows mediaplayer als je meerdere bestanden hebt om te zeggen alles afspelen. Waarschijnlijk leg ik het wat rot uit, maar zo ongeveer bedoel ik
 
Wat ik bedoel is denk ik om de 2 opgenomen programma's aan te klikken zodat ze direct na elkaar starten met spelen. Net zoiets als windows mediaplayer als je meerdere bestanden hebt om te zeggen alles afspelen. Waarschijnlijk leg ik het wat rot uit, maar zo ongeveer bedoel ik

Dat probeerde ik uit te leggen.
Het ligt aan de zender.
Als het programma eerder begint of later stopt, dan klopt de tijd in de EPG niet meer.
De zender is de schuldige hiervan.
Vandaar dat het niet kan.
Humax heeft ervoor gekozen om 1 tuner hiervoor te gebruiken.
Wanneer ze het via 2 tuners zouden doen, dan kan het wel.
Maar beide hebben hun voor en nadelen.

Met 1 tuner voor beide programma's op dezelfde zender achter elkaar:
Voordeel is, je kan nog steeds alle zenders zien. mbv de 2de tuner.
Nadeel, begin of eind staats meestal in het verkeerde blok.

Met 2 tuners voor 2 programma's achter elkaar op dezelfde zender:
Voordeel, begin en eind staat in het juiste blok.
En extra begin en uitlooptijd is bij beide aanwezig.
Nadeel, Bij de overgang van de ene naar de andere, zijn voor ongeveer een kwartier beide tuners actief. Je kan dan alleen de zenders zien die in de stream van deze zender zitten en dat zijn er niet veel.

Te vroeg of te laat beginnen is al zolang er televisie is.
Houden aan de opgegeven tijden is door geen enkele zender ooit gelukt.
BBC is nog de meest betrouwbare.

Een optie zou kunnen zijn, dat de Humax vraagt wat je wilt.
Zodat je zelf kan kiezen.
Wie weet, iets voor de wensenlijst voor de Humax 5200C.

Ik vind het prima, zoals het nu is.

Als je ze als 1 blok beide tegelijk wilt zien, is dat zo wie zo mogelijk.
De mogelijkheid is al aangegeven.
Je stelt het eerste blok in.
Daarna klik je op de gele toets.
Past de begin en eindtijd aan.
(begin tijd ook aanpassen, omdat hij anders niet eerder start).
 
Volgens mij heeft hij het over het afspelen van 2 programma's achter elkaar, niet over het opnemen. :wink:
 
Wat ik bedoel is denk ik om de 2 opgenomen programma's aan te klikken zodat ze direct na elkaar starten met spelen. Net zoiets als windows mediaplayer als je meerdere bestanden hebt om te zeggen alles afspelen. Waarschijnlijk leg ik het wat rot uit, maar zo ongeveer bedoel ik

Dat kan ie inderdaad ook nog. Had het niet eerder uitgeprobeerd, omdat ik er nog geen behoefte aan had, maar als je de 2 opnames selecteert (rode knopje en ze moeten dan wel in dezelfde map zitten) en daarna op ok (> vanaf begin afspelen / afspelen hervatten) of het play-knopje en hij speelt ze achter elkaar af zonder dat je naar "media" terug hoeft.

Is dit wat je ongeveer bedoelde?
 
Volgens mij heeft hij het over het afspelen van 2 programma's achter elkaar, niet over het opnemen. :wink:

Ik ook.

Ik geef eerst wat uitleg en verderop vertel ik hoe hij dit op de Humax kan doen.

Eigenlikjk jammer dat de Humax geen keuze geeft bij 2 opeenvolgende programma's.
 
Dat kan ie inderdaad ook nog. Had het niet eerder uitgeprobeerd, omdat ik er nog geen behoefte aan had, maar als je de 2 opnames selecteert (rode knopje en ze moeten dan wel in dezelfde map zitten) en daarna op ok (> vanaf begin afspelen / afspelen hervatten) of het play-knopje en hij speelt ze achter elkaar af zonder dat je naar "media" terug hoeft.

Is dit wat je ongeveer bedoelde?

Zonnetje, dit is een mooie oplossing.
Ik begrijp alleen niet hoe je dit moet doen.
Dat kan ik niet duidelijk uit jouw verhaal halen.

Hoe selecteer je 2 opgenomen programma's?
Alle opname van de Humax zitten toch altijd in dezelfde map?
Of bedoel je iets anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan