• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnames Philips HD DVR hapering

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mbaan76
  • Startdatum Startdatum
M

mbaan76

Ik heb inmiddels 3 philips HD DVR versleten in 2 maanden tijd. Bij alle 3 liep ik tegen hetzelfde probleem aan met het afspelen van opnames.

-In de opnames zit een korte irritante hapering. Het geluid loopt door, maar het beeld hapert een fractie van een seconde. Vooral bij RTL4 HD komt dit het meeste voor.
-Bij opname van Ned 1 loopt het geluid niet synchroon. Dit lost zich soms vanzelf op, soms moet ik de opname even pauzeren, Ook hier de korte hapering.

Bij live beeld speelt de player prima af, het is alleen bij opnames en gepauzeerde programma's.

Ik heb ook een Cisco HD DVR gehad, deze had dit probleem niet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er een oplossing voor?
 
Komt inderdaad af en toe voor bij pauzeren en opnames, dat geluid niet 100 % synchroon loopt. De oplossing is om even te pauzeren / vooruit / achteruit te spoelen, en dan loopt hij meestal weer gelijk. Het zou niet nodig moeten zijn, maar dit is de workaround.

De korte haperingen in opnames komen inderdaad ook wel vaker voor, dit heb ik al regelmatig zelf opgemerkt. De opname verspringt dan ineens naar enkele seconden verder, zodat je b.v. een gedeelte uit een zin of zelfs een hele zin mist. Ook dit zou natuurlijk niet horen, maar het is helaas wel zo.

Gewoon live kijken werkt doorgaans wel goed, het ligt dus in elk geval niet aan de bekabeling of zo. Lijkt eerder een probleem intern in de Media Box, en is al geconstateerd op meerdere typen Media Boxen.
 
Aangezien het probleem zo mooi reproduceert en alleen op dit type DVR, zal het wel een bug in de software zijn.
Er zitten tientallen bugs in de software van UPC, sommige komen voor op alle mediaboxen en sommige alleen bij een specifiek type.
Ik kan me niet voorstellen dat de in dit forum vermeldde bugs niet allemaal reeds bekend zijn bij UPC, want ook UPC medewerkers lezen mee.
Maar de helpdesk lijkt niet over een dergelijke lijst te beschikken, aangezien er vaak swaps van mediaboxen worden gedaan wat onzinnig is bij een softwareprobleem.
En het bevestigen van problemen en werken aan een oplossing is UPC helemaal onbekend, want eerlijk zijn tegen de klanten is iets wat UPC niet zal doen :'(

Overigens heb ik het gevoel dat bij de Cisco HD DVR er ook kleine artefacten zijn die alleen optreden bij het afspelen van een opname en niet bij live kijken.
Kleine, incidentele glitches in beeld of kleine haperingen of storingen in het geluid, die voor mijn gevoel bij live beeld niet in die mate of zelfs helemaal niet voorkomen.
Ik weet ook niet of het ook invloed heeft als er op de achtergrond nog een opname loopt.
Zelf kijk ik bijna alles als opname en dan storingen die kleine artefacten best wel.

Ik kan je echter niet aanraden om over te stappen naar de Cisco DVR, want dat 2 opnames tegelijk meestal niet meer werkt op de Cisco is nog veel ellendiger en dat zal waarschijnlijk nog wel een maand of 5 duren voordat UPC daaraan gaat werken (als ze het al gaan oplossen...).
 
Terug
Bovenaan