• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnames gemarkeerkeerd in de programmagids werken niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sun0000
  • Startdatum Startdatum
S

Sun0000

Ik heb de laatste weken last van het vervelende fenomeen dat een opname gemarkeerd in de programmagids niet start.
Alles lijkt er goed uit te zien. Het programma is zichtbaar in de geplande opnamen en in de info regel van het bretffende programma is ook het rode klokje te zien. Als je die info regel aan laat staan vlak voordat de opname moet beginnen dat verdwijnt op het aangelande tijdstip wel het klokje maar de opname begint niet.

Nadat de voeding er is afgehaald dan werkt het weer om 1 of 2 dagen later weer terug te vallen in het probleem.

Zo langzamerhand wordt ik niet goed van die voortudurende nonsens.
Er is altijd wat. On demand problemen, stotteren van het beeld, vooruit spoelen gaat soms niet lineair en is bij HD een crime.
Eigenlijk ben je altijd bezig om de spanning er af te halen. Ik zou eigenlijk een een tijdklok moeten plaatsen die iedere dag even de spanning er af haalt.
 
Ik doe altijd de stroom af van alle apparatuur gewoon uit voorzorg, behalve van de modem en de Nas server.

Het scheelt stroom en de box functioneert altijd goed dus sla je twee vliegen in één klap. ;)
 
Ik heb precies het zelfde probleem met de opnames. Het rode opnamelampje gaat 1 sec branden en dan uit maar in de opnamelijst blijft het pijltje wel staan.

Heb nu al drie dagen de fabrieksinstellingen hersteld maar het probleem blijft terug komen.

P.S. On Demand werkt ook al meer dan een half jaar niet.

Ga vandaag weer een poging wagen om met de helpdesk te bellen.
 
Raykat zei:
Ik heb precies het zelfde probleem met de opnames. Het rode opnamelampje gaat 1 sec branden en dan uit maar in de opnamelijst blijft het pijltje wel staan.

Heb nu al drie dagen de fabrieksinstellingen hersteld maar het probleem blijft terug komen.

P.S. On Demand werkt ook al meer dan een half jaar niet.

Ga vandaag weer een poging wagen om met de helpdesk te bellen.

hmm klinkt al een probleem met de mediabox ofwel bekabeling.. geen andere klachten bij 'gewoon' tv kijken dat bepaalde zenders het niet of slecht doen?
 
Er zijn 6 kanalen die slecht zijn, volgens de helpdesk zitten ze allemaal in dezelfde stream. Dit is nu genoteerd door de helpdesk.

Omdat ook On Demand niet werkt, komt er volgende week een monteur om de mediabox te controleren.
 
De monteur is gisteren geweest en heeft de mediabox en de wandcontactdoos vervangen. Helaas zit ik al sinds gisteren 16:00 te wachten op activatie dus ik weet nog niet of alles weer werkt :(
 
Ik heb gelukkig een monteur gehad die direct met India belde (want daar wordt ons signaal geactiveerd) en die er zo voor zorgde dat het signaal geactiveerd werd voor hij weg ging. Tip voor de toekomst.
 
Mijn monteur heeft ook direct gebeld maar helaas was het niet mogelijk omdat direct de activatie te doen omdat er een wachtrij was. En moest ik een paar uur wachten op activatie. 's Avonds de helpdesk gebeld en toen werd er gezegd dat ze er nog steeds mee bezig waren.
 
Toch nog maar een keer de helpdesk gebeld. Helaas is er wat four gegaan met de activatie en moeg het nogmaals gedaan worden. Het kan nu wel 48 duren voordat het weer werkt.

Is dit niet wat overdreven lang voor iets wat in principe gewoon een wijziging in een computersysteem is??

Veel van mijn favoriete programma's zijn alleen digitaal te ontvangen :(
 
Kan nog steeds niet laten weten of alles werkt omdat de mediabox nog steeds op activatie wacht. De HD is echt geen hulp maar wil aan het eind van het gesprek wel steeds weten of ze mijn probleem opgelost hebben.

- vrijdag pm 16:00 belt monteur met India, ivm wachtijd zal mediabox binnen een paar uur activeren
- pm 20:00 zegt de helpdesk dat ze er nog mee bezig zijn en dat het 24 uur duurt
- zaterdag 17:00 zegt de HD dat het foute nummer gebruikt is dat het na nieuwe invoer 48 uur duurt tot activatie.
- maanag 20:00 nog niets veranderd, de HD voert direct de gegevens in het system in. Dit werkt meestal binnen een paar minuten wordt gezegd en hij zou mij om 21:00 terugbellen om te controleren of het werkt.
- om 21:30 na geen reactie maar weer zelf gebeld. Alles staat goed in het systeem en dit kan 24 uur duur voor activatie. U wordt zeker nog door mijn collega terug gebeld.
- dinsdag 19:30 nog steeds niets gehoord van HD en geen activatie
- dinsdag 21:50 nog geen activatie maar wel een scherm waarin staat dat dit 15 minuten kan duren :(
HD gebeld en nu wordt gezegd dat de handmatige activatie van gisteren niet gaat werken en dat ik nog gewoon in de wachtrij sta waar ik zaterdag in geplaatst ben. Deze wachtrij kan 3 tot 5 WERKdagen duren wordt mij nu gezegd.
 
Terug
Bovenaan