• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opname programmeren van digitaal signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BartZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BartZ

Met mijn vorige digitale samsung kastje (non-HDTV) had ik een kabeltje dat ik in de HDD aansloot. Aan het andere eind zat iets wat ik op de samsung moest plakken bij de ontvanger van de afstandsbediening. Daarmee kon ik opnames van digitale kannalen aansturen. (ik weet niet meer of het nu een kabeltje was dat bij de Samsung zat of bij de Sony HDD recorder. Na recente verhuizing moet ik in ieder geval nog zoeken naar dat kabeltje)

Anyway. Ik heb nu een Samsung DCB-H360R. Deze is met HDMI verbonden met een Sony Bravia. Verder heb ik nog een Sony HDD recorder die met scart (ik geloof AV2) is verbonden met diezelfde Bravia. Tussen Samsung en Sony HDD heb ik op het moment niets zitten.

Wat is nu de meest eenvoudige manier om de HDD te kunnen programmeren voor opname van digitale signalen ?

Bvd
 
Dat kabeltje hoorde bij je recorder, dit is de zgn g-link.
Deze dien je opnieuw tussen je decoder en recorder aan te sluiten (rechts naast de cijfers op de display zit meen ik de ontvanger).
Je dient nu een scart kabel tussen je decoder en recorder te trekken en in de guide+ van je recoder duidelijk aan te geven dat de zenders zich op een externe bron bevinden en op welk kanaal op de decoder.

Nu ben je in de oude vorm terug.

Een andere optie zonder de g-link kabel is zowel de decoder als de recorder programmeren zodat deze tijdig beide de juiste actie ondernemen. De decoder dient tijdig af te stemmen op de juiste zender en de recorder dient tijdig over te gaan op opname vanaf de juist scart aansluiting (die verbonden met je decoder dus).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan