• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opname mislukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruce.

Forum Gebruiker
Berichten
104
Ik heb al een paar keer gehad als ik een opgenomen programma wil bekijken,
de melding krijg "opname mislukt door geen antenne signaal".
Het rare ervan is dat de opname er gewoon opstaat en klopt met de opgenomen
minuten en niet eerder gestopt.
 
Ik heb al een paar keer gehad als ik een opgenomen programma wil bekijken,
de melding krijg "opname mislukt door geen antenne signaal".
Het rare ervan is dat de opname er gewoon opstaat en klopt met de opgenomen
minuten en niet eerder gestopt.

Maar je kunt het niet afspelen neem ik aan?

Als dit altijd gebeurt als je ook TV aan het kijken bent dan wordt Tuner 2 gebruikt voor opnames. Er is bij bepaalde versie van de 5200c een aanpassing nog voor Tuner 2.

Hier kun je wat info vinden van een gebruiker dit deze aanpassing zelf gedaan heeft.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=43494&highlight=tweede+tuner&page=5

Hier is een topic te vinden met meer uitleg
Grote kans dat je problemen hierdoor komen.

Als dat het probleem niet is dan zou je naar de sterkte en BER code moeten kijken op de Humax bij de Instellingen.
Daar zijn voldoende topics over te vinden waar je dit kunt vinden.
 
Deze foutmelding krijg je volgens mij al als er tijdens de opname even een hoge BER waarde is geweest (dus blokjes in beeld). Het kan best zijn dat de opname verder prima is.

Dit heb ik ook enkele keren meegemaakt. Vooral toen de 2e tuner ontvangstproblemen had. Dat is onder garantie verholpen.
 
Maar je kunt het niet afspelen neem ik aan?

Als dit altijd gebeurt als je ook TV aan het kijken bent dan wordt Tuner 2 gebruikt voor opnames. Er is bij bepaalde versie van de 5200c een aanpassing nog voor Tuner 2.

Hier kun je wat info vinden van een gebruiker dit deze aanpassing zelf gedaan heeft.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=43494&highlight=tweede+tuner&page=5

Hier is een topic te vinden met meer uitleg
Grote kans dat je problemen hierdoor komen.

Als dat het probleem niet is dan zou je naar de sterkte en BER code moeten kijken op de Humax bij de Instellingen.
Daar zijn voldoende topics over te vinden waar je dit kunt vinden.

Vergeten te vermelden kan de opname gewoon bekijken.
Er wordt 1 tuner gebruikt,tijdens de opname staat de humax op standby.
De humax staat wel op energiebesparing aan maar dat staat die altijd.
Het is sinds de omzetting nu drie keer gebeurd daar voor nooit last gehad.
Signaal sterkte 56% kwalitijd 100% BER 0 op alle kanalen.
 
Vergeten te vermelden kan de opname gewoon bekijken.
Er wordt 1 tuner gebruikt,tijdens de opname staat de humax op standby.
De humax staat wel op energiebesparing aan maar dat staat die altijd.
Het is sinds de omzetting nu drie keer gebeurd daar voor nooit last gehad.
Signaal sterkte 56% kwalitijd 100% BER 0 op alle kanalen.

Ziet er verder prima uit.

Misschien een keer de decoder terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de harddisk van de Humax formatteren. Dit schijnt soms ook te helpen.
Check ook gelijk even of je de laatste firmware gebruikt van de Humax.

Wel eventuele opnames even via FTP overzetten naar je PC voor je dit doet en na het formatteren weer terugzetten. Geplande opnames moet je opnieuw instellen als je klaar bent.

Het is een noodgreep maar dan heb je al het mogelijk gedaan om het op te lossen.
 
Ziet er verder prima uit.

Misschien een keer de decoder terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de harddisk van de Humax formatteren. Dit schijnt soms ook te helpen.
Check ook gelijk even of je de laatste firmware gebruikt van de Humax.

Wel eventuele opnames even via FTP overzetten naar je PC voor je dit doet en na het formatteren weer terugzetten. Geplande opnames moet je opnieuw instellen als je klaar bent.

Het is een noodgreep maar dan heb je al het mogelijk gedaan om het op te lossen.
Terug naar fabrieksinstellingen en de HDD geformatteerd nu maar kijken of de melding niet meer komt.
 
Ik heb die melding ook wel eens 1 of 2 keer gehad, maar de opname was verder gewoon te bekijken. Rare melding dus...Het opgenomen materiaal was van prima beeld kwaliteit, zonder storingen. Als het bij die melding blijft, en de opnames zijn verder goed, besteed ik er geen aandacht aan. Als er ook geen opname te zien is, dan hebben we een ander probleem, denk ik....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan